اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۸۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا با اقدام معامله‌گران برای سود بردن از صعود چشمگیر آن تا پایان روز جمعه اندکی کاهش یافت اما این فلز گرانبها هفته گذشته برای ششمین هفته پی در پی صعود کرد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا با اقدام معامله‌گران برای سود بردن از صعود چشمگیر آن تا پایان روز جمعه اندکی کاهش یافت اما این فلز گرانبها هفته گذشته برای ششمین هفته پی در پی صعود کرد.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک ۱.۸۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۱۳۳۷ دلار معامله شد.

قیمت طلا در طولانی‌ترین رشد هفتگی پی در پی از اوت سال ۲۰۱۱ به این طرف، طی هفته گذشته ۱.۳ درصد رشد کرد.

قیمت‌ها روز پنج شنبه به دنبال انتشار خبر مشکلات مالی در اسپیریتو سانتو اینترنشنال که شرکت مادر بانک اسپیریتو سانتوی پرتغال است و تجدید شدن نگرانی‌ها نسبت به سیستم مالی اروپا صعود کرد. تقاضای سرمایه گذاران برای طلا در شرایط آشفتگی سیاسی یا اقتصادی با این اعتقاد که این فلز ارزش خود را بهتر از دارایی‌های دیگر نگه می‌دارد، افزایش پیدا می‌کند.

اگرچه نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی اروپایی روز جمعه فروکش کرد اما سرمایه گذاران به دلیل ادامه تنش‌ها در اوکراین و خاورمیانه همچنان به طلا روی خوش نشان دادند. همچنین عزم بانک مرکزی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره حتی در صورتیکه احیای اقتصادی شتاب بیشتری پیدا کند کمک کرد قیمت طلا تقویت شود. نرخ‌های بهره بالا به تقاضا برای طلا صدمه زده و موجب کمتر شدن قیمت این فلز می‌شود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گزارش آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا که چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد بانک مرکزی تدابیر محرک اقتصادی را مطابق انتظارات تا اکتبر پایان خواهد داد با اینهمه این گزارش نشان نداد که بانک مرکزی قصد دارد بزودی نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۴۶۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل در سپتامبر در بازار بورس کالای نیویورک با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۷۵ دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر با ۰.۲ درصد کاهش، از رکورد ۱۵۲۳ در روز پنج شنبه به ۱۵۱۳ دلار رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج