جاباما
۱۲۲۸۷۲۲
۴ نظر
۲۳۸۹
۴ نظر
۲۳۸۹
پ

جنجال پذیرش داشجویان ایرانی‌ها در ایتالیا

پذیرش ۷۵ درصدی دانشجویان ایرانی در رشته داروسازی در شهر رم حاشیه ساز شد.

روزنامه ایران: پذیرش ۷۵ درصدی دانشجویان ایرانی در رشته داروسازی در شهر رم حاشیه ساز شد و در چند روز گذشته برخی منابع خبری در شبکه‌های اجتماعی از اعلام نتایج آزمون ورودی دانشکده داروسازی دانشگاه رم ایتالیا و حضور پرشمار و عجیب ایرانی‌ها در صدر فهرست نفرات برتر خبر داده‌اند.

جنجال پذیرش داشجویان ایرانی‌ها در ایتالیا

بر اساس آمار منتشر شده در وب سایت دانشگاه تورورگاتا ایتالیا در شهر رم دانشجویان ایرانی حضور چشمگیری در میان قبول‌ شدگان و دعوت به مصاحبه‌ شدگان این دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ داشته‌اند.

همچنین نتایج اعلامی از سوی دانشگاه رم نشان می‌دهد، ۱۶ نفر برتر آزمون ورودی دانشکده داروسازی این مرکز آموزشی همه ایرانی هستند و همگی تمام دروس را ۱۰۰ درصد زده‌اند، این متقاضیان برای ۸۰ کرسی دانشگاهی در حال رقابت بوده‌اند.

اعلام نتایج آزمون ورودی داروسازی دانشگاه رم با واکنش‌ها و حاشیه‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد؛ عده‌ای از احتمال تقلب و لو رفتن سؤالات این آزمون سخن گفتند.

طبق فهرست اسامی منتشر شده در وب سایت این دانشگاه از میان ۳۱۸ فرد متقاضی که با موفقیت حد نصاب امتحان ورودی و حضور در مصاحبه و تحصیل در رشته داروسازی در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ دانشگاه تورورگاتا شهر رم را به دست آورده‌اند، ۲۳۶ نفر (۷۵ درصد) ایرانی هستند.

ادعا و بررسی‌های برخی از رسانه‌ها در ایران از علت حضور چشمگیر پذیرفته‌شدگان ایرانی در دانشگاه تورورگاتا شهر رم نشان می‌دهد که گروهی در ایران با دریافت مبالغ مختلف به جای داوطلبان در آزمون داروسازی دانشگاه رم شرکت کرده‌اند تا با گرفتن نمره برتر واسطه حضور آنها در این دانشگاه شوند.

دریافت بورسیه سالانه ۶ هزار یورویی در کنار ساده‌تر بودن دریافت پذیرش از مهم‌ترین انگیزه‌های متقاضیان برای متوسل شدن به چنین اقدامی بوده است.

البته این تقلب‌ها محدود به شرکت در آزمون و گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا نیست، برخی از افراد با فعالیت در برخی پلتفرم‌های تبلیغاتی و با دریافت هزینه حداقل هزار یورویی حاضر هستند به جای داوطلب در هر آزمونی شرکت کنند.

داوطلبان صوری در تمامی رشته‌های تحصیلی با عددهای متفاوتی این خدمات را می‌فروشند و به‌دلیل اینکه آزمون‌های کشور ایتالیا آسانتر است، این فروشگاه‌ها به‌طور مشخص روی ایتالیا بیشتر مانور می‌دهند.

در این میان همچنین بررسی آمار پذیرفته‌شدگان و دعوت به مصاحبه‌شدگان در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ همین دانشگاه نیز نشان می‌دهد ایرانی‌ها حضور چشمگیری در این آزمون‌ها دارند و بنابراین دامنه فعالیت گروه‌های سودجو در فعالیت‌های غیرمجاز ارسال دانشجو نیز گسترده‌تر شده است.

فهرست منتشر شده از دعوت به مصاحبه‌شدگان و پذیرفته‌شدگان برای مصاحبه و تحصیل در رشته داروسازی در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ این دانشگاه نشان می‌دهد؛ ۲۳ نفر از ۴۸ نفر از دانشجویانی که در ماه جولای در مصاحبه قبول شدند (معادل ۴۸ درصد) ایرانی بودند. 

با وجود آنکه طبق نتایج سال تحصیلی ۲۰۲۱ متقاضیان ایرانی حضور چشمگیری در میان برگزیدگان و دعوت به مصاحبه‌شوندگان برای تحصیل در این دانشگاه داشته‌اند، اما با وجود تکرار مجدد این رویه مسئولان این دانشگاه تحقیقات جامعی را در مورد علت وقوع و تکرار این اتفاق انجام نداده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      از روزنامه ارگان دولت انتظاری جر این نیست که فرار نخبگان را توجیه کند

    • ناشناس

      افرین ب این مملکت

    • وطن

      چرا فکر میکنید تقلب شده؟

    • ناشناس

      اره دیگه اینارو نگن چی بگن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج