۱۲۲۸۸۵۲
۳۰۸
۳۰۸
پ

رقابت یک شرکت چینی با ایلان ماسک و جف بزوس

یک استارت آپ چینی در رقابت با شرکت‌های گردشگری فضایی آمریکایی، یک گام به انجام پرتابی در قالب گردشگری فضایی نزدیک شده است.

ایسنا: به نقل از اسپیس، یک استارتاپ و یک گروه گردشگری در چین به طور مشترک در حال بررسی بازار گردشگری فضایی هستند. شرکت CAS Space چین، قرارداد همکاری با یک شرکت دولتی مسافرتی امضا کرده است تا به سرعت پیشرفت این کشور در حوزه گردشگری فضایی کمک می‌کند. این شرکت، اخیرا قراردادی را با یک گروه گردشگری چین مستقر در هنگ‌کنگ امضا کرده است تا به طور مشترک بازار گردشگری فضایی را بررسی و توسعه دهند.

شرکت CAS Space سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک موشک تک مرحله‌ای قابل استفاده مجدد است که می‌تواند هفت مسافر را در یک مسافرت ۱۰ دقیقه‌ای بر فراز خط کارمان در ۶۲ مایلی (۱۰۰ کیلومتری از سطح دریاهای آزاد زمین‌) ببرد.

طراحی موشک‌های ارائه‌شده توسط  CAS Space، هم موشک زیرمداری «نیوشپرد» شرکت بلواوریجین و کپسول «دراگون» اسپیس ایکس مقایسه شده است. اولین پرواز آزمایشی برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و شرکت CAS Space قصد دارد حداقل ۱۵ پرواز آزمایشی را قبل از پرتاب اولین گردشگران خود به فضا انجام دهد. مقامات ارشد این شرکت همچنین فکر می‌کنند ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای شروع گردشگری فضایی است.

گزینه‌های تجاری نیز در حال توسعه هستند. در همین حال، شرکت هواپیماهای فضایی اسپیس ترنسپورتیشن (Space Transportation) نیز در حال توسعه یک موشک برای گردشگری فضایی و سفر کردن از نقطه‌ای به نقطه دیگر است که تحقق نخستین پرواز زیر مداری را در سال ۲۰۲۵ در نظر دارد. پروازهای مداری، برای حدود سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده‌اند.

یانگ لیوی (Yang Liwei) که در سال ۲۰۰۳ با تبدیل شدن به نخستین فضانورد چینی حاضر در فضا تاریخ‌ساز شد، اخیرا به رسانه‌های چینی گفت که افرادی بدون تجربه آموزش رسمی فضانوردی، به زودی می‌توانند از ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) بازدید کنند.

یانگ در پاسخ به این پرسش که آیا عموم مردم می‌توانند در تور تیانگونگ شرکت کنند، گفت: این موضوع به فناوری مربوط نیست، بلکه به تقاضا مربوط است و تا زمانی که چنین تقاضایی وجود داشته باشد، می‌توان آن را ظرف یک دهه محقق کرد.

گرچه صنعت گردشگری فضایی زمانی تنها یک ایده بود که در فیلم‌های علمی-تخیلی قابل اجرا بود، اما اکنون این موضوع در واقعیت نیز اجرا شده است، چرا که تاکنون چند میلیاردر، موفق به رفتن به این سفر رویایی شده‌اند. ریچارد برانسون، بنیانگذار ویرجین گلکتیک و جف بزوس، هر دو تجربه سفر به فضای زیر مداری را داشته‌اند.

۱۱ ژوئیه سال گذشته، ریچارد برانسون در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار تجاری به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان این شرکت بودند، به فضا رفتند.۲۰ ژوئیه نیز جف بزوس به همراه  والی فانک ۸۲ ساله به عنوان مسن‌ترین فضانورد، اولیور دیمن ۱۸ ساله به عنوان جوان‌ترین مسافر فضا و مارک بزوس، برادرش، با موشک «نیوشپرد» شرکت بلواوریجین به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر، به زمین بازگشتند. اگرچه خود ایلان ماسک هنوز خود به این سفر نرفته است، اما سال گذشته شرکت وی چهار فرد غیرنظامی را برای سفری سه روزه به مدار زمین فرستاد.

به گفته CAS Space ، گردشگران قبل از پرتاب،  چندین دوره آموزشی کوتاه مدت را خواهند گذراند اما فعلا این شرکت جزئیات بیشتری در مورد نوع آموزش آنها ارائه نکرده است.

وو جی (Wu Ji)، پژوهشگر مرکز ملی علوم فضایی در آکادمی علوم چین گفت، امیدوار است که شرکت‌های چینی بتوانند در بازار بین‌المللی گردشگری فضایی رقابت کنند. وی گفت: برنامه‌های تجاری می‌توانند به کاهش هزینه‌ها و بهبود کارآیی فعالیت‌های فضایی کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج