۱۲۲۸۹۵۸
۳۸۷
۳۸۷
پ

ایران سفیر خود در سوئد را به تهران فراخواند

در پی حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری و در اعتراض به این حکم، جمهوری اسلامی ایران سفیر خود در سوئد را برای پاره‌ای مشورت‌ها به تهران فراخواند.

فارس: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (چهارشنبه) ۲۹ تیر ماه از فراخواندن «احمد معصومی فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم به تهران در پی صدور حکم و بیانیه غیرقانونی صادر شده در سوئد علیه حمید نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در این کشور خبر داد.

وی در این باره گفت: جمهوری اسلامی ایران، در اعتراض به بیانیه و حکم غیرقانونی صادر شده در سوئد علیه آقای حمید نوری که مبتنی بر اتهامات بی پایه، مخدوش و ساختگی است، تصمیم گرفته است سفیر کشورمان در سوئد را برای پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فراخواند.

ایران سفیر خود در سوئد را به تهران فراخواند

دادگاهی در سوئد روز پنجشنبه حمید نوری ایرانی بازداشت شده در این کشور را به حبس ابد محکوم کرد. در پی صدور این حکم، کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران در این باره به وی تسلیم شد.

آبان ۱۳۹۸ «حمید نوری» کارمند سابق قوه قضائیه که از سال ۱۳۷۰ خود را بازنشست کرده و از آن زمان شغل آزاد داشت، برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آن‌ها بوده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در اظهاراتی حکم دادگاه سوئد درباره حمید نوری را قویا محکوم کرد و گفت: ایران مفاد بیانیه دادگاه و حکم غیرقانونی دادگاه را از اساس مردود، مخدوش و غیر قابل قبول می‌داند و ضمن اعتراض شدید به حکم دادگاه، سوئد را در قبال خساراتی که بدین دلیل بر روابط دوجانبه وارد می‌شود، مسؤول می‌داند.

از سوی دیگر سفارت ایران در استکهلم در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد.

ناصر کنعانی روز چهارشنبه ۲۹ تیر ماه نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره حمید نوری بر آزادی این شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد تأکید و بیان کرد: انتظار و توقع ما این است که دولت سوئد گفتار و عمل را با هم تطبیق دهند و تشکیل دادگاه علیه نوری اقدامی نادرست و غلط در جهت تطهیر چهره یک سازمان تروریستی بوده است. متاسفانه دادگاه سوئد این امکان را برای یک سازمان تروریستی قرار داده است.

پیگیری‌های خود را در این ارتباط در سطوح مختلف ادامه می‌دهیم و دفاع از حقوق این شهروند را مدنظر قرار می‌دهیم. قبل از صدور حکم گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سوئدی داشته و چند بار در غیاب سفیر سوئد کاردار این کشور به وزارت خارجه دعوت شده است و بعد از صدور حکم هم کاردار سوئد احضار و یادداشت اعتراض ایران در این زمینه به سوئد داده شد و از دولت سوئد انتظار داریم روابط دو کشور را به سرنوشت یک گروه تروریستی گره نزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج