جاباما
۱۲۳۰۴۶۲
۱۸۸۲
۱۸۸۲
پ

شغل متفاوت دختر شایسته ۲۰۲۲ چیست؟

رویداد انتخاب دخترشایسته که در لبنان بسیار محبوب و الهام‌بخش است، پس از چهار سال وقفه در بیروت، برگزار شد و یاسمینا زیتون تاج را بر سر گذاشت.

برترین‌ها به نقل از رسانه فارسی زبان نوشت: رویداد انتخاب دخترشایسته که در لبنان بسیار محبوب و الهام‌بخش است، پس از چهار سال وقفه در بیروت، برگزار شد و  یاسمینا زیتون تاج را بر سر گذاشت.

لبنان یکی از کشورهایی است که برگزاری مراسم دخترشایسته سال در آن قدمتی طولانی دارد. این جشنواره اولین بار در سال ۱۹۵۷ و تنها چهار سال پس از اولین جشنواره جهانی دخترشایسته، کار خود را لبنان آغاز کرد و طی این مدت، تقریبا هر سال در لبنان برگزار شد. نفر برگزیده در این مراسم، نماینده لبنان در جشنواره‌ جهانی دخترشایسته خواهد بود.

شغل متفاوت دختر شایسته ۲۰۲۲ چیست؟

یاسمینا زیتون کیست؟

دختر جوان ۲۰ ساله‌ای که امسال تاج دخترشایسته لبنان را بر سر گذاشت، یاسمینا زیتون نام دارد. یاسمینا متولد شهر کفرشوبا (Kfarchouba) و دانشجوی سال سوم روزنامه‌نگاری دانشگاه نوتردام لوییزه لبنان است. او در تلاش برای تثبیت خود به عنوان یک روزنامه‌نگار، از خبرگزاری الجزیره گواهی اجرای تلویزیونی گرفته است. از دیگر فعالیت‌های هنری او در سال ۲۰۲۱، می‌توان به بازی در موزیک‌ویدیویی با همکاری محمد مجذوب، خواننده سوری، اشاره کرد.

علاوه بر حساب شخصی در اینستاگرام، یاسمینا حساب دیگری هم دارد که به برنامه اختصاصی او در آی‌جی اینستاگرام اختصاص دارد. او تا به امروز در این برنامه، افراد مشهوری چون اینجی کیوان، هنرپیشه‌ محبوب مصری، نورالدین، هنرپیشه و مجری تلویزیون، پائولا یعقوبیان، روزنامه‌نگار، مجری تلویزیون و یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌های تلویزیونی لبنان، فعال اجتماعی و نماینده‌ مجلس منطقه ۱ بیروت و… را میزبانی کرده است.

یاسمینا زیتون فقط یک مدل یا چهره‌ جذاب نیست. این موضوع را با نگاهی به مهمانان برنامه‌اش هم می‌توان دریافت. دعوت از چهره‌های تاثیرگذار و گفت‌وگو درباره‌ مسائل مهمی چون حقوق زنان، شرایط سیاسی لبنان، محیط‌ زیست و تغییرات اجتماعی او را در زمره افراد دغدغه‌مندی قرار می‌دهد که برای بهبود کیفیت زندگی در لبنان تلاش می‌کنند.

در حالی‌ که زنان زیادی در خاورمیانه در ادوار گذشته مجبور شدند به دلیل شرایط اجتماعی و سیاسی، از جشنواره‌های دخترشایسته کناره‌گیری کنند، لبنان یکی از کشورهایی است که از برگزاری این مراسم به‌شدت حمایت می‌کند. نایلا توئنی یکی از داوران این جشنواره، در مصاحبه‌ای با عرب‌نیوز به چهار سال سختی که مردم لبنان پشت سر گذاشته‌اند، اشاره کرد و گفت: «ما امشب جشن دخترشایسته و جشن لبنان را برگزار کردیم. لبنان زیبایی که دلمان برایش تنگ‌ شده است. دلمان برای زندگی در لبنان تنگ شده است. این تصویر لبنان واقعی و مردم واقعی لبنان است که تلاش می‌کنند بر سختی‌ها غلبه کنند.»

پیش از یاسمینا، زنان بسیاری از لبنان به مسابقات جهانی دخترشایسته راه پیدا کردند. در بین آن‌ها، جورجینا ریزک در سال ۱۹۷۰ اولین و تنها زنی از خاورمیانه بود که توانست عنوان دخترشایسته جهان را از آن خود کند. این روزها مراسم دخترشایسته سال در کشورهای زیادی در حال برگزاری است و افراد منتخب به رقابت‌ جهانی معرفی خواهند شد. چشم لبنان هم به یاسمینا است تا شاید در پاناما، محل برگزاری جشنواره‌ سال ۲۰۲۲، خاطره شیرین پیروزی جورجینا را بعد از ۵۰ سال دوباره زنده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج