جاباما
۱۲۳۰۵۵۴
۸۵۷
۸۵۷
پ

قیمت مصوب حمل اثاثیه منزل اعلام شد

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل شهری باید نسبت فاکتور ارائه کنند، گفت: هزینه کامیون برای حمل اثایه به ازای سه ساعت، ۴۵۰ هزار تومان است که در صورت افزایش زمان به ازای هر ساعت ۱۵۰ هزار تومان به مبلغ ثابت افزوده می‌شود.

ایسنا: رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل شهری باید نسبت فاکتور ارائه کنند، گفت: هزینه کامیون برای حمل اثایه به ازای سه ساعت، ۴۵۰ هزار تومان است که در صورت افزایش زمان به ازای هر ساعت ۱۵۰ هزار تومان به مبلغ ثابت افزوده می‌شود.

حسین زندی، با تاکید بر اینکه شهروندان برای حمل بار و اثاثیه منزل حتما به شرکت‌های مجاز و دارای پروانه کسب حمل بار شهری مراجعه کنند، اظهار کرد: قیمت‌های مصوب حمل بار از سوی اتحادیه ابلاغ شده و مردم بر این اساس باید هزینه پرداخت کنند.

جزییات نرخ مصوب حمل بار

وی با اشاره به فصل جابه جایی‌های مستاجران و افزایش حمل بار و اثاثیه طی ماه‌های جاری، گفت: هزینه کامیون برای حمل اثایه به ازای سه ساعت، ۴۵۰ هزار تومان است که در صورت افزایش زمان به ازای هر ساعت ۱۵۰ هزار تومان به مبلغ ثابت افزوده می‌شود. هزینه دستمزد کارگر هم به ازای سه ساعت، ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و بعد از این زمان به ازای هر ساعت اضافه کار ۳۰ هزار تومان افزوده می‌شود که معمولا برای هر جابه جایی حمل بار، تعداد سه تا چهار کارگر در نظر گرفته می‌شود.

حتما فاکتور بگیرید

به گفته رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران، شرکت‌های حمل و نقل شهری باید نسبت به ارائه فاکتور اقدام کنند. در این فاکتور باید قیمت کامیون حمل بار و دستمزد کارگر و جمع مبلغ دریافتی از صاحب بار درج شده باشد.

اگر اثاثیه آسیب ببیند، تکلیف چیست؟

زندی درباره تکلیف خسارت احتمالی حین حمل بار و اثاثیه نیز گفت: همه صاحبان شرکت‌های حمل کالا ملزم هستند در صورت بروز خسارت حمل اثاثیه کلیه مبلغ خسارت که توسط کمیسیون تعیین خسارات اتحادیه تعیین می‌شود را به صاحب بار پرداخت کنند.

وی همچنین درباره تخلف برخی از شرکت‌های باربری که علیرغم قیمت توافقی برای حمل بار، مبلغ دیگری را مطالبه می‌کنند نیز گفت: این گونه شرکت‌ها عموما غیر مجاز هستند، اما ۹۹ درصد شرکت‌های مجاز حمل بار، قیمت‌های شان را درست محاسبه می‌کنند.

زندی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان از واحدهای غیرمجاز به اتحادیه شکایت کرد؟ اظهار کرد: در صورت شکایت از این واحدها، ابتدا برای آن‌ها اخطاریه ارسال می‌شود تا برای دریافت مجوز اقدام کنند و اگر اقدام نکند، پلمب خواهد شد. اما برای دریافت خسارت از این واحدها باید به مراجع ذیربط از جمله تعزیرات حکومتی مراجعه شود.

گفتنی است سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد بعضی از موسسات حمل و نقل بعد از پایان کار وسایل مهم مردم را به گروگان می‌گیرند و از آن‌ها مبلغی بیش از آنچه توافق شده دریافت می‌کنند. موضوعی که در آن مقطع اتحادیه مربوطه نیز آن را تایید و خواستار رسیدگی به آن در سطوح بالاتر شد.

همان زمان، زندی دو شماره ۶۶۴۰۳۷۱۳ و ۶۶۴۹۳۵۲۹ را برای حصول اطمینان از مجاز بودن موسسات باربری و همچنین پیگیری تخلفات احتمالی اعلام کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج