جاباما
۱۲۳۰۵۷۴
۱۷۴۶
۱۷۴۶
پ

شرایط آب سدهای تهران ناگوار شد

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، گفت: اکنون میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۵۶۹ میلیون مترمکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۶۹۵ میلیون مترمکعب بوده و بر این اساس، حجم آب سدهای استان تهران ۱۸ درصد کاهش دارد.

ایرنا: از شرکت آب منطقه ای تهران، «محمد شهریاری» افزود: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۹ میلیون متر مکعبی پنج سد تامین کننده آب شرب استان تهران، ۵۶۹ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده که این بیانگر این است که فقط حدود ۳۰ درصد از ظرفیت کلی سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران پر است.

وی حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر را حدود ۱۲۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد

شهریاری گفت: این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۶۱ میلیون مترمکعب بوده است؛ همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۲۷۰ میلیون مترمکعب سال گذشته به ۲۴۹ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۱۷ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۸۴ میلیون مترمکعبی فعلی، ۳۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد و حجم آب سد ماملو نیز از ۹۸ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۵۸ میلیون مترمکعب رسیده است این درحالیست که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته تنها با ۵ میلیون متر مکعب افزایش به ۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره‌ برداری از تاسیسات‌ آبی و برق آبی شرکت ادامه داد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی در ماه های باقیمانده از سال آبی جاری، حجم ریزش های جوی کمتر از متوسط بلند مدت بوده و بارش های فصل پاییز نیز با تاخیر زمانی همراه خواهد شد که بر همین اساس روند کاهشی ورودی آب به دریاچه سدها در ماه های آتی بخصوص در فصل پاییز نیز ادامه خواهد داشت.

شهریاری افزود: از همه شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تابستان امسال و روزهای اوج مصرف آب، مشکلی به جهت تأمین مطمئن و پایدار آب نداشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج