۱۲۳۰۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فعالیت «خانه‌ مد» ممنوع شد

بیش از دوهفته پس از اجرای شوی زنده لباس مانتوهای ورزشگاهی زنان از سوی «خانه مد»، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد از ممنوع‌شدن فعالیت دست‌اندرکاران این شوی زنده خبر داده است.

روزنامه شرق: بیش از دوهفته پس از اجرای شوی زنده لباس مانتوهای ورزشگاهی زنان از سوی «خانه مد»، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد از ممنوع‌شدن فعالیت دست‌اندرکاران این شوی زنده خبر داده است.

سوم تیرماه بود که مرکز تخصصی مدلینگ و نمایش زنده لباس (ویولت) با همکاری خانه مد به برگزاری نمایش زنده زنان و رونمایی از چهار لباس با مضمون جام‌جهانی با حضور آقایان اقدام کردند. اسم چهار مانتو طراحی‌شده در خانه مد ایران با رنگ‌های سفید، قرمز و سبز و با استفاده از نماد یوز، آرک‌ایرانی، مانتوزا، پانچویوز و مانتویوز بود.

پس از این نمایش، انتقادهایی درباره استفاده از پرچم ایران، حضور آقایان در نمایش زنده زنان و... مطرح شد تا اینکه روز گذشته دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس، بیانیه‌ای مبنی بر توقف فعالیت دو موسسه «خانه‌مد» و «ویولت» را به دلیل رونمایی از چهار مانتو منقش به پرچم جمهوری اسلامی منتشر کرد. در بیانیه این دبیرخانه آمده، برگزاری این مراسم بدون «مجوز» بوده و اقدام این دو موسسه «توهین به ساحت ارزشمند این نماد ملی [پرچم جمهوری اسلامی] بوده است.»

این بیانیه هشدار داده که «کمترین اقدام غیرقانونی و دور از موازین اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی [از سوی فعالان مد] با واکنش موثر و سریع این کارگروه روبه‌رو خواهد شد.»

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، دراین‌ باره به ایسنا گفت: «اقدام خانه مد مبنی بر اجرای زنده لباس ایرانی برای جام‌جهانی، فاقد مجوز بوده‌ است، ضمن اینکه برنامه اجراشده با ضوابط کارگروه ساماندهی مد و لباس هم منطبق نیست.»

وی درباره برنامه اجرای زنده لباس خانه مد که به مناسبت حضور ایران در مسابقات فوتبال جام‌جهانی۲۰۱۴ تدارک دیده شده بود، گفت: «خانه مد برای برگزاری اجرای زنده مجوز دارد، ولی این نمونه فاقد مجوز قانونی برای اجرا بوده‌ و با این مرکز برخورد قانونی هم شده ‌است. چنانچه تا اطلاع ثانوی از ادامه فعالیتش جلوگیری شد.»او افزود: «وقتی ما از اخبار تخلف این مجموعه مطلع شدیم و این موضوع به ما به‌صورت مکتوب گزارش شد، به این موضوع رسیدگی کردیم. انتظار داریم که تخلف این موسسه به گردن کارگروه ساماندهی مد و لباس نیفتد. ما در ابتدای راه هستیم و اقدامات ما در این زمینه نیز نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما قانونی است و ما کار خود را درست انجام می‌دهیم. اگر موسسه‌ای خطا کند، ما مساله را پیگیری می‌کنیم.»

حمید قبادی درباره عملکرد اخیر خانه مد که از نظر او تخلف بوده است، بیان کرد: «نحوه اجرای کار این مجموعه به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و هر فعالیتی که بخواهد در قالب اجرای زنده صورت بگیرد باید تابع مقررات و با مجوز انجام شود. در مورد خانه مد، نه گروه طراحی و نه گروه برگزارکننده برای اجرای خود مجوز تهیه نکردند و اجرای کارشان نیز مغایر با ضوابط است.»قبادی تاکید کرد: «درباره برنامه خانه مد، باید بگویم که نه‌تنها این مجموعه برای اجرای زنده خود مجوز نداشت، بلکه ساختار اجرایی آن برنامه‌ هم با ضوابط ما منطبق نیست یعنی اگر موسسه مجوز هم کسب می‌کرد، باز هم عملکرد آن در این اجرا، مطابق با قوانین ما نبود.»جاوید شیرازی مدیر خانه مد و لباس با تایید سخنان حمید قبادی به «شرق» گفت: «لباس‌های ما مجوز داشت و موسسه ویولت هم مجوز نمایش زنده؛ اما ما برای برگزاری این نمایش خاص به‌طور موردی مجوز نگرفتیم و مجوز رونمایی داشتیم و نه نمایش زنده و این سوءبرداشت ما بود.»

وی افزود: «ما مجوز نمایش کت والک نداشتیم؛ هرچند موسسه‌ای که برگزار کرد موسسه شناسنامه‌داری بود. ما به ارشاد و کارگروه اعلام کردیم هر جا مشکلی داشتیم حل می‌کنیم و انتقادات را پذیرفتیم و در حال انجام تغییرات هستیم اما به ما ابلاغ شده که تا اطلاع ثانوی پلمب هستیم.»

شیرازی ادامه داد: «هدف ما کمک و ایجاد حرکت جدید در مد ایرانی و اسلامی بوده است. مشکل این بوده که ما باید مجوز موردی می‌گرفتیم و به مجوز کلی اکتفا کرده‌ایم. هدف خانه مد ارتقای مد با شاخص‌های ایرانی و اسلامی است و مشکل از آنجا شروع شد که برخی به اشتباه به عنوان نمایشگاه پرچم، از نمایشگاه ما یاد کردند در حالی که پرچم رسمی ایران به رنگ‌های سبز، سفید و سرخ با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار «الله‌اکبر» است. در هیچ‌یک از طرح‌های مانتوهای ورزشگاهی از اسماء‌جلاله و علامت جمهوری اسلامی استفاده نشده است چراکه اصولا قرار نبوده از هیچ‌گونه پرچمی برای طراحی مانتوها استفاده نماییم، ‌برای ایجاد هویت بصری تنها رنگ‌های سبز، ‌سفید و قرمز با فام‌های متفاوت رنگی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.»

وی افزود: «مشکل بعدی این بود که تصور کردند اینها مانتوهایی برای پوشیدن در فضاهای عمومی است درحالی‌که اینها لباس‌های ورزشگاهی است و برای فضاهای عمومی و بیرون نیست ضمن اینکه نمایشگاه جام‌جهانی هم نبود. امیدواریم سوءتفاهم‌ها برطرف شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج