۱۲۳۱۱۴۹
۳۹۱
۳۹۱
پ

مشکلات رایج پای کودکان

کودکان تحت تاثیر بسیاری از بیماری‌های پا مانند بزرگسالان قرار می‌گیرند، از جمله زگیل کف پا، صافی کف پا، درد پاشنه، و ناخن‌های فرورفته در گوشت.

عصرایران:  کودکان تحت تاثیر بسیاری از بیماری‌های پا مانند بزرگسالان قرار می‌گیرند، از جمله زگیل کف پا، صافی کف پا، درد پاشنه، و ناخن‌های فرورفته در گوشت.

برخی از این شرایط به دلیل ماهیت بدن در حال رشد و سبک زندگی فعال آنها ویژگی‌های متفاوتی به خود می‌گیرند یا ممکن است بیشتر در کودکان رخ دهند.

به عنوان مثال، در طول دوران کودکی، تغییرات طبیعی استخوان و رشد عضلات در پاها ممکن است به درد پاشنه و صافی کف پا کمک کند. و از آنجایی که کودکان و نوجوانان می‌توانند روی پاهای خود فعال‌تر باشند، ناخن‌های فرورفته و حتی میخچه مشکلات رایجی هستند.

ناخن فرورفته

زمانی اتفاق می‌افتد که لبه ناخن، معمولاً روی انگشت شست پا، در پوست مجاور آن رشد می‌کند. باعث درد و اغلب منجر به عفونت می‌شود. مشکلی است که می‌تواند هر کسی را بدون در نظر گرفتن سن درگیر کند، اما اغلب در کودکان، به‌ویژه نوجوانان رخ می‌دهد. ممکن است تا حدی به دلیل پوشیدن کفش باشد، زیرا کودک با بروز جهش رشد احتمال بیشتری دارد که کفش‌های تنگ را تجربه کند.

زگیل کف پا

یک ضایعه پوستی در کف پا است که توسط ویروس ایجاد می شود. اغلب با میخچه یا پینه اشتباه گرفته می‌شود، زیرا ظاهری مشابه دارد، معمولاً ناحیه‌ای دایره‌ای از پوست ضخیم است که باعث ایجاد ناراحتی در تحمل وزن می‌شود.

علامت کلاسیک زگیل ظاهر شدن "نقاط سیاه" ریز در داخل ضایعه است. می‌تواند در هر ناحیه از پوست، از جمله اطراف ناخن‌های پا ایجاد شود، اما معمولاً در کف پا ایجاد می‌شود، زیرا این ناحیه حساس‌ترین ناحیه به میکروتروما است که نقطه ورود ویروس زگیل را ایجاد می‌کند.

کف پای صاف

پاهایی با حداقل قوس یا بدون قوس هستند، که یک نگرانی رایج برای بسیاری از والدین است. یک کودک ممکن است به دلایل مختلف، از جمله تغییرات رشدی ارتوپدی که ممکن است بدون هیچ مشکل ماندگاری بیش از حد رشد کند، کف پای صاف داشته باشد.

اگر صافی کف پا با درد پا یا ساق پا همراه باشد، به مشکل در راه رفتن منجر شود، یا اگر یک پا نسبت به پای دیگر صاف باشد، درمان ضروری می‌شود. برخی از نقایص مادرزادی پا که باعث صاف شدن شدید پا می‌شوند نیز نیاز به درمان دارند.

درد پاشنه

می‌تواند ناشی از التهاب کف پا باشد. این نوع درد پاشنه در قسمت پایین پاشنه یا با فعالیت یا بعد از استراحت ایجاد می‌شود. در نوجوانان شایع است و ممکن است ناشی از وضعیتی به نام بیماری سیور باشد. بیماری سیور آسیبی در پاشنه پا است و معمولاً در کودکان فعال ۸ تا ۱۴ ساله رخ می‌دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج