۱۲۳۱۶۱۸
۱۶۵۰
۱۶۵۰
پ

آلوده‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان معرفی شدند

تیلور سوئیفت به عنوان بزرگترین سلبریتی آلوده‌کننده دی اکسید کربن سال شناخته شد. زیرا جت او در صدر فهرست جدید ستارگان با بدترین انتشار گازهای گلخانه ای قرار دارد.

روزیاتو: تیلور سوئیفت به عنوان بزرگترین سلبریتی آلوده‌کننده دی اکسید کربن سال شناخته شد. زیرا جت او در صدر فهرست جدید ستارگان با بدترین انتشار گازهای گلخانه ای قرار دارد.

او به تازگی تغییرات آب و هوایی را “وحشتناک” خواند و گفت هواپیمایش را فقط خودش استفاده نمی کند و به دیگران قرض می دهد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جت شخصی تیلور سوئیفت از ژانویه تاکنون بیش از ۱۷۰ پرواز انجام داده و به عنوان “بزرگترین آلوده کننده CO۲ سال” شناخته شده است.

آلوده‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان معرفی شدند

مطالعه ای که در روز جمعه توسط شرکت بازاریابی دیجیتال بریتانیایی یارد منتشر شد بر اساس تجزیه و تحلیل پروازهای هواپیمای خصوصی است که توسط ردیاب خودکار پرواز Celebrity Jets ردیابی شده. این مطالعه نشان می دهد جت سوئیفت بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای را ثبت کرده است.

گزارش جدید به‌عنوان رستگاری برای کایلی جنر منتشر شد. زیرا اوایل این ماه به دلیل انتشار تصویری از جت‌های شخصی او و تراویس اسکات به عنوان «جنایتکار آب و هوا» شناخته شد.

آلوده‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان معرفی شدند

اما با وجود واکنش‌های شدید در مورد آن حادثه، و حادثه دیگری که در آن جنر به جای ۲۶ مایل رانندگی، ۱۲ دقیقه پرواز کرد، حتی در فهرست ۱۰ آلاینده مشهور یارد قرار نگرفت و در رتبه ۱۹ پایین نشست.

قرض دادن جت فالکون ۷ ایکس

سوئیفت، از طریق یک نماینده، پس از اینکه با واکنش آنلاین طرفداران مواجه شد، با عصبانیت از این گزارش واکنش نشان داد و گفت که اغلب به دیگران اجازه می‌دهد جت فالکون ۷ ایکس او را به سرتاسر جهان ببرند.

نماینده سوئیفت گفت:

«جت تیلور به طور مرتب به افراد دیگر قرض داده می شود. نسبت دادن بیشتر این سفرها یا همه آنها به او نادرست است.»

در رتبه بندی آلودگی جدید، جت سوئیفت با اختلاف اندکی از فلوید می ودر برای کسب رتبه برتر شکست خورد. از دیگر افراد برجسته در این فهرست ۱۰ تایی می توان به جی زی، بلیک شلتون خواننده کانتری، کارگردان استیون اسپیلبرگ، کیم کارداشیان، مارک والبرگ و اپرا وینفری اشاره کرد.

اگرچه سوئیفت در بیشتر دوران حرفه‌ای خود در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی سکوت کرده است، اما در سال‌های اخیر بیشتر صحبت کرده و در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۰ با ورایتی از تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که او را نگران کرده است.

سوئیفت امسال در تور نبوده و تنها دو اجرا در سال ۲۰۲۲ داشته است: یک اجرا در لندن و دیگری در نیویورک سیتی.

میزان آلوده کنندگی جت تیلور سوییفت

با این حال، این مطالعه نشان داد که از ابتدای سال، جت سوئیفت در ۱۷۰ سفر ۲۲۹۲۳ دقیقه در هوا ثبت کرده است که برابر با ۱۵.۹ روز کامل زمان پرواز است.

آلوده‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان معرفی شدند

یارد دریافت که مجموع انتشار گازهای گلخانه ای جت او در سال ۸۲۹۳.۵۴ تن یا ۱۱۸۴.۸ برابر بیشتر از میانگین کل انتشار سالانه یک فرد بوده است.

این مطالعه نشان داد که جت سوئیفت میانگین زمان پرواز ۸۰ دقیقه و میانگین مسافت پروازی ۱۳۹.۳۶ مایل را داشته است.

کریس باترورث، مدیر پایداری دیجیتال یارد، در بیانیه‌ای گفت:

«گم شدن در زندگی خیره‌کننده افراد ثروتمند و مشهور آسان است، اما متأسفانه، آنها بخش بزرگی از مشکل CO2e ما با صنعت هوانوردی هستند.»

آلوده‌کننده‌ترین سلبریتی‌های جهان معرفی شدند

سلبریتی های آلوده کننده دیگر

دومین لیست یارد، اسطوره بوکس فلوید می ودر بود که جتش تا کنون ۷۰۷۶.۸ تن دی اکسید کربن منتشر کرده است. او بیش از هر فرد مشهور دیگری در این لیست پرواز داشته است. فوید تا کنون ۱۷۷ پرواز در سال جاری انجام داده؛ حدود ۲۵ پرواز در ماه یا تقریباً یک پرواز در روز.

در جایگاه سوم رپر Jay-Z قرار گرفت که جتش در ۱۳۶ پرواز ۶۹۸۱.۳ تن CO2 منتشر کرد. الکس رودریگز بازیکن بازنشسته بیسبال با ۵۳۴۲.۷ تن آلایندگی در رتبه چهارم قرار گرفت.

بلیک شلتون، خواننده موسیقی کانتری و همسر گوئن استفانی، با انتشار ۴۴۹۵ تن گازهای گلخانه ای جت خود در ۱۱۱ پرواز، رتبه پنجم را از آن خود کرد.

استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم با تولید ۴۴۶۵ تن در رتبه ششم قرار گرفت. او پس از آن کیم کارداشیان با ۴۲۶۸.۵ تن در رده بعدی نشست.

در جایگاه هشتم، مارک والبرگ، بازیگری بود که جت او ۳۷۷۲.۸۵ تن CO2 منتشر کرده است. اپرا وینفری با برآورد ۳۴۹۳.۱۷ تن در رتبه نهم قرار دارد.

تراویس اسکات با ۳۰۳۳.۳ تن آلایندگی رتبه ۱۰ را  به خود اختصاص داد. با این حال، جت اسکات دارای کمترین میانگین مسافت پروازی در لیست بود؛ تنها ۷.۳۱ مایل در هر سفر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج