جاباما
۱۲۳۱۷۶۱
۷۹۹
۷۹۹
پ

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

با چند حقیقت جالب دیگر درباره لئوناردو دی‌کاپریو همراه باشید.

روزیاتو: لئوناردو دی کاپریو نیازی به معرفی ندارد. او یکی از محبوب ترین بازیگران حال حاضر دنیا است و وقتی در فیلم «تایتانیک» (Titanic) ظاهر شد، چهره ی خوب و جذابیتش نگاه ها را به خود جلب کرد. اما با اینکه نقش «جک» دی کاپریو را به یکی از بازیگران اصلی فیلم های پرفروش هالیوود تبدیل کرد، او طی دوران ۳۰ ساله ی فعالیت حرفه‌ ای خود، تنها در ۲۹ فیلم بازی کرده است.

با چند حقیقت جالب دیگر درباره این بازیگر موفق هالیوودی همراه باشید.

۱- اسمش از نقاش بزرگ، لئوناردو داوینچی گرفته شده است

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

وقتی مادر دی کاپریو او را باردار بود، اولین بار زمانی لگدهای او را در شکم خود احساس کرد که در موزه ی شهر فلورانس ِ ایتالیا به تابلوی نقاشی لئونارد داوینچی خیره شده بود. پدر و مادر دی کاپریو این اتفاق را یک نشانه دانستند و تصمیم گرفتند اسم فرزندشان را لئوناردو بگذارند.

۲- اما ایجنت بازیگری اش معتقد بود که اسم خارجی اش مانع نقش گرفتنش می شود

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

دی کاپریو در ابتدای دوران فعالیت حرفه‌‌ای اش نمی توانست یک ایجنت بازیگری برای خود پیدا کند و برای این کار با مشکل مواجه شده بود، اما وقتی هم که بالاخره موفق شد، آن ایجنت به او پیشنهاد داد نام خود را به «لنی ویلیامز» تغییر دهد تا مخاطب آمریکایی را بیشتر جذب کند. دی کاپریو زیر بار نرفت، اما این موضوع به نفعش تمام نشد و باعث شد یک سال و نیم بیکار بماند، با اینکه در این مدت در ۱۰۰ تست بازیگری شرکت کرده بود. اما خوشبختانه ۲ سال بعد دی کاپریو بالاخره ایجنتی پیدا کرد که او را با اسم خودش پذیرفت و شانس بالاخره به او روی آورد.

۳- تمام عمر با وسواس فکری-عملی درگیر بوده است

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

وسواس فکری-عملی (Obsessive-compulsive disorder) نوعی اختلال روانی که در آن فرد احساس می کند برای مواجهه با وسواس فکری خود باید حرکات خاصی را تکرار کند. با این حال، دی کاپریو دوست ندارد این مشکل زندگی اش را تحت الشعاع قرار دهد و برای مقابله با آن سخت تلاش می کند. به گفته ی خودش، دائماً با میل به قدم زدن های متعدد در راهروها مبارزه می کند و خود را مجبور می کند تا هنگام راه رفتن در پیاده رو، روی تک تک آدامس های چسبیده به زمین قدم نگذارد.

۴- در سال ۲۰۰۹ یک جزیره خرید تا آن را به اقامتگاهی سازگار با محیط زیست تبدیل کند

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

دی کاپریو ۱/۷۵ میلیون دلار برای خرید این جزیره پرداخت تا آن را تبدیل به اقامتگاهی متشکل از ۳۶ ویلا کند که تنها از انرژی های طبیعی در آن ها استفاده شود. این برنامه البته به راحتی پیش نرفت اما بعد از به تعویق افتادن چندین باره ی ساخت و سازها، بالاخره مجوزهای ساخت و ساز در این جزیره صادر شد.

۵- در زمان بازی در فیلم «الماس خونین» در آفریقای جنوبی، سرپرستی یک دختربچه ی آفریقایی را به طور غیر مستقیم برعهده گرفت

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

دی کاپریو گرچه این دختربچه را با خود به خانه اش در لس آنجلس نبرد اما از او و خانواده ای که با آن ها زندگی می کند، حمایت مالی می کند.

۶- یک بار جایزه ی بدترین بازیگر را گرفت

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

دی کاپریو طی دوران فعالیت حرفه ای خود جوایز متعددی دریافت کرده است که یکی از آن ها تمشک طلایی است. او در سال ۱۹۹۹ به خاطر بازی اش در نقش «شاه لویی» در فیلم «مردی با نقاب آهنین» (The Man in the Iron Mask) جایزه ی بدترین زوج سینمایی را دریافت کرد.

۷- سگ هایش را از یک دریاچه ی یخ زده نجات داد

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

این اتفاق در زمان فیلمبرداری فیلم «بالا را نگاه نکن» (Don’t Look Up) رخ داد. او ابتدا متوجه افتادن یکی از سگ هایش در داخل یک دریاچه شد و وقتی برای نجات آن به درون دریاچه پرید، سگ دیگرش هم به دنبال او داخل دریاچه رفت. خوشبختانه هر سه آن ها در نهایت سالم و سلامت از دریاچه خارج شدند.

۸- سابقه روابط عاشقانه اش نشان می دهد تا به حال با زنی کمتر از ۲۵ سال رابطه نداشته است

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

حتی حالا در ۴۷ سالگی هم به نظر می رسد دی کاپریو مشکلی با اختلاف سنی زیادش با شرکای عاطفی خود ندارد. او در حال حاضر با کامیلا مورون در رابطه ی عاشقانه است که ۲۲ سال از دی کاپریو کوچک تر است. آن ها ۴ سال است که با یکدیگر در رابطه هستند. اما این اولین باری نیست که دی کاپریو با زنی بسیار کوچک تر از خود وارد رابطه عاشقانه می شود.

او با نینا اگدال، کلی رورباک، تونی گارن، ارین هیثرتون، بلیک لایولی، بار رافائلی، ژیزلی بینچنی و زنانی دیگر در رابطه بوده است، که هیچ کدام شان آن زمان بیشتر از ۲۵ سال نداشتند.

۹- او و کیت وینسلت به پرداخت هزینه های آسایشگاه سالمندان آخرین بازمانده ی کشتی تایتانیک کمک کردند تا مجبور به فروش یادگاری هایش نشود

۹ حقیقت خواندنی درباره لئوناردو دی‌کاپریو

میلوینا دین، جوان ترین مسافر کشتی تایتانیک و آخرین بازمانده ی در قید حیات آن، پس از شکستن لگنش، به آسایشگاه سالمندان رفت. اما او پول کافی برای پرداخت هزینه های آسایشگاه را نداشت به همین دلیل تصمیم گرفت یادگاری هایش از کشتی تایتانیک را بفروشد. کیت وینسلت و دی کاپریو ۳۰ هزار دلار برای پرداخت هزینه های آسایشگاه او اهدا کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج