جاباما
۱۲۳۱۹۸۸
۱۲۲۲
۱۲۲۲
پ

درخواست چین از آمریکا در مورد ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین بر پایبندی طرف‌های برجام به ادامه روند گفت‌وگوها تآکید کرد و گفت که آمریکا باید به خواسته‌های مشروع و منطقی ایران پاسخ دهد.

همشهری آنلاین: «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا باید سیاست غلط «فشار حداکثری» را کنار بگذارد و به خواسته‌های منطقی و مشروع ایران توجه داشته باشد.

آن‌گونه که در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه چین منتشر شده، ژائو لیجیان این اظهارات را در نشست خبری هفتگی خود بیان کرده است.

وی در این باره افزود: آمریکا، به عنوان آغازگر مشکلات در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران، باید به صورت کامل سیاست غلط و اشتباه «فشار حداکثری را اصلاح کند و با نگاه مثبت به خواسته‌های منطقی و مشروع ایران پاسخ دهد؛ در این صورت در آینده‌ای نزدیک گفت‌وگوها منجر به نتیجه خواهند شد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: گفت‌وگوها برای احیای برجام هم‌اکنون در وضعیت حساسی قرار دارد. طرف‌های درگیر باید در مسیر گفت‌وگو و مذاکره باقی بمانند و تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به اجماع درباره مسائل و اختلاف‌های باقی‌مانده را افزایش دهند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به صورت یک‌جانبه و غیرقانونی از توافق بین‌المللی برجام خارج شد و اعلام کرد با اعمال «شدیدترین تحریم‌های تاکنونیِ تاریخ» و پیگیری «سیاست فشار حداکثری» علیه ایران تلاش می‌کند برای «تقویت برجام و گنجاندن مسئله موشکی و منطقه‌ای ایران در این توافق»، بار دیگر مقامات تهران را مجبور می‌کند که دوباره پای میز مذاکره بیایند. مقامات و رسانه‌های آمریکا هم‌اکنون و پس از چند سال آشکارا به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، اعتراف می‌کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام، در دولت سیزدهم از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن این گفت‌وگوها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به علت عدم تضمین آمریکا به استفاده ایران از مزایای اقتصادی برجام و خروج دوباره از این توافق، به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج