۱۲۳۲۰۳۲
۷۰۹
۷۰۹
پ

کشف سازه‌ای تاریخی حین خاکبرداری شهرستان زاوه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه از کشف بقایای اثری تاریخی حین خاکبرداری برای ایجاد استخر توسط بخش خصوصی در شهرستان زاوه خبر داد

خبرآنلاین: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه از کشف بقایای اثری تاریخی حین خاکبرداری برای ایجاد استخر توسط بخش خصوصی در شهرستان زاوه خبر داد.

کشف سازه‌ای تاریخی حین خاکبرداری شهرستان زاوه

علی محمدی با اعلام این خبر افزود: برابر گزارش مردمی و بازدید نیروهای یگان حفاظت اداره و هماهنگی صورت گرفته با نیروهای انتظامی و امنیتی شهرستان، از ادامه کار در محل جلوگیری و بررسی‌های لازم برای تعیین نوع، کاربرد و قدمت این اثر تاریخی توسط کارشناسان اداره در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه و زاوه تصریح کرد: برابر ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی، کلیه ساخت و سازها در سطح روستاها و شهرها باید با استعلامات ادارات مرتبط به‌ویژه اداره میراث‌فرهنگی صورت گیرد که تاکنون از طریق این استعلام‌ها بیش از ۱۰ اثر جدید شناسایی شده است.

محمدی افزود: گزارش‌های مردمی درباره تعرض و تخریب آثارتاریخی، نشان‌دهنده حساس شدن مردم در چند سال گذشته، نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و مردم برای حفظ و حراست از تاریخ و هویت در کنار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی حضور پررنگی داشته‌اند.

در شهرستان‌های‌ تربت‌حیدریه و زاوه بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی‌شده که از این تعداد ۸۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج