۱۲۳۳۱۵۹
۵۳۴۴
۵۳۴۴
پ

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

در محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ، همیشه شخصیت‌هایی وجود دارند که بداخلاق و عصبی‌اند.

دیجی‌کالامگ: در محبوب‌ترین انیمیشن‌های تاریخ، همیشه شخصیت‌هایی وجود دارند که بداخلاق و عصبی‌اند. معمولا این کاراکترها، در کنار قهرمان اصلی داستان قرار می‌گیرند، در پیش‌برد قصه موثرند و گاهی مخاطب از دست آنها حرص می‌خورد. البته در بیشتر انیمیشن‌ها، در زمان نیاز، همین کاراکترهای بداخلاق هم برای مقابله با بدی و ظلم تلاش می‌کنند.

در واقع این کاراکترهای انیمیشنی، نماد شخصیت‌های خاکستری واقعی هستند که در زندگی بیرون از انیمیشن وجود دارند. طراحی و قرارگیری آنها در کنار قهرمان اصلی داستان، به واقع‌گراشدن قصه کمک می‌کند و در نهایت مخاطب را مجاب می‌کند تا این بداخلاق‌های عصبی را دوست داشته باشد. در اینجا ۱۰ شخصیت مشهور بداخلاق، اما دوست داشتنی که تاکنون در انیمیشن‌های پیکسار، دیزنی و مجموعه‌های مشهور تلویزیونی دیده‌ایم را مرور می‌کنیم.

۱. هام/ داستان اسباب‌بازی (Toy Story Franchise)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

هام یک خوک صورتی است که در واقع به عنوان قلک از آن استفاده می‌شود. شاید همین موضوع باعث شده که یک نوع آینده‌نگری بزرگسالانه در وجود او باشد. هام مدام درباره‌ی مسایل و تصمیم‌گیری‌های اشتباه هشدار می‌دهد. البته اگر با دقت شخصیت‌های فیلم‌های «قصه اسباب‌بازی» را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم تعداد زیادی از آنها بداخلاق هستند، اما حس اعتمادی که مخاطب بزرگسال به حرف‌های هام دارد او را دوست داشتنی‌تر از بقیه کرده. در بسیاری از اتفاقات مهم داستان‌های سری فیلم‌های «قصه اسباب‌بازی» هام حضور دارد و احتمالا حتی اگر یکبار هم یکی از فیلم‌های این فرانچایز را دیده باشید، تصویر این خوک صورتی غرغرو را فراموش نخواهید کرد.

۲.‌ پادشاه هارولد/ شرک (Shrek Franchise)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

یک پادشاه که به صورت طبیعی نگران تنها دختر خود شاهزاده فیونا است و باید به یک غول سبز رنگ اعتماد کند، مطمنا نمی‌تواند خوش‌اخلاق باشد. پادشاه هارولد علاوه بر این دو ویژگی، بسیار هم محافظه‌کار است و این به بداخلاقی و عدم اطمینان او اضافه می‌کند. اما کم‌کم که قصه پیش می‌رود، مخاطب دیگر از دست بداخلاقی‌های او ناراحت نمی‌شود و حتی برای او دلسوزی هم می‌کند. نکته مهم درباره فیلم «شرک» این است که به نظر می‌رسد خود شخصیت شرک می‌تواند بهترین گزینه در لیست ما باشد، اما این غول سبز رنگ تنها در چند سکانس ابتدایی قسمت اول این فیلم دنباله‌دار، بداخلاق به نظر می‌رسد و حتی یک لحظه هم نمی‌توان از او خشمگین شد.

۳. زازو/ شیر شاه (The Lion King)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

در انیمیشن «شیرشاه»، همه‌ی شخصیت‌های مکمل جزییات رفتاری مهمی دارند که می‌شود آنها را تحلیل کرد. زازو از نقش‌های مکمل مهم این فیلم است، یک پرنده وحشی نوک قرمز که در واقع مسئولیت خبررسانی به موفاسا، یا همان شیرشاه را برعهده دارد. او هر روز صبح باید به دیدار سلطان جنگل برود و با این روش سعی می‌کند از خانواده شیرشاه محافظت کند. اما زمان که می‌گذرد و موفاسا کشته می‌شود، سیمبای جوان باید جانشین پدر شود. اتفاقی که زازو را به یکی از منتقدان سیمبا تبدیل می‌کند. بیننده بزرگسال شاید نگرانی‌های زازو را درک کند، اما برای کودکانی که مخاطب این انیمیشن هستند، زازو رفتار و بدخلقی‌های آزاردهنده‌ای دارد. اما در نهایت زازو ثابت می‌کند که نگران سیمبا است و این موضوع او را تبدیل به یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی «شیرشاه» می‌کند.

۴. کروستی دلقک/ سیمپسون‌ها (The Simpsons)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

کروستی یک دلقک مشهور است و مانند همه دلقک‌ها واقعیت درونی‌اش با ظاهری که از خود نشان می‌دهد یکی نیست. او جلوی دوربین‌ها و جمع‌ها خنده‌دار و خوشحال است، اما در واقعیت یک شخصیت عصبی، دائم‌الخمر و قمارباز است. اصرار سازندگان در مجموعه مشهور «سیمپسون‌ها»، همیشه بر خلق شخصیت‌هایی واقعی، با تمام ویژگی‌های مثبت و منفی آنها بوده. کروستی هم دقیقا بر همین اساس ساخته شده. نکته جالب توجه درباره او، این است که مردم خیلی این شخصیت را دوست دارند، اما کروستی از مردم فراری است و اصلا مردمی نیست. اما به هرحال بازی این شخصیت و ویژگی‌های ظاهری‌ که از خود نشان می‌دهد باعث می‌شود دوست‌ داشتنی به نظر به رسد.

۵. مارلین/ در جستجوی نمو (Finding Nemo)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

یک پدر عصبی که همه خانواده خود را در حمله یک موجود ظالم از دست داده، نمی‌تواند چندان خوش اخلاق باشد. مارلین پدر نمو است که او را به همراه سایر اعضای خانواده‌اش از دست داده و در اعماق اقیانوس همراه دوری به دنبال نمو می‌گردد. مارلین عصبی، شکاک و بسیار زودرنج است. اما وقتی انیمیشن «در جستجوی نمو» را می‌بینید، امکان ندارد که مارلین را دوست نداشته باشید. او تمام تلاشش را می‌کند تا پسر کوچکش را دوباره پیدا کند و همین برای علاقمند شدن به این موجود بی‌ادب و بدخلق کافی است.

۶. کارل فردریکسن/ بالا (Up)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

شرکت انیمیشن‌سازی پیکسار قصد داشت یک فیلم درباره یک پیرمرد بداخلاق بسازد که در نتیجه آن «بالا» ساخته شد. کارل به دلیل از دست دادن همسرش که سال‌ها عاشقانه با او در یک خانه کوچک و زیبا زندگی می‌کرده، بدخلق و عصبی است. از طرف دیگر می‌خواهند خانه‌اش را هم به زور از او بگیرند و جای آن برج بسازند و این موضوع او را بدخلق‌تر کرده. اما مواجهه این پیرمرد با یک پسر خردسال که پر از اشتیاق زندگی کردن و حال خوب است، آرام آرام شخصیت کارل را هم تغییر می‌دهد. با وجود اینکه بیش از نیمی از شروع فیلم، اخم‌های کارل در هم است و مدام با همه چیز ناسازگاری می‌کند، اما بیننده از همان ابتدای فیلم این شخصیت را دوست دارد و هیچ احساس بدی نسبت به بداخلاقی‌های او پیدا نمی‌کند.

۷. ناراحتی / درون و بیرون (Inside Out)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

انیمیشن «درون و بیرون» یکی از آثار بسیار قابل تامل دیزنی برای نشان دادن احساسات آدم‌ها است. احساساتی که بیشتر اوقات از سوی دیگران و حتی خودمان نادیده گرفته می‌شود. ناراحتی یا غم و اندوه، یکی از احساساتی است که در تمام مواقع همراه شخصیت اصلی است. گاه بروز می‌کند و گاهی به گوشه‌ای رانده می‌شود. اما همیشه حضور دارد. ناراحتی ممکن است حتی شخصیت اصلی را از تلاش کردن دور کند و این باعث ایجاد حس بدی میان مخاطب و این کاراکتر می‌شود. اما در مجموع، دیالوگ‌ها، میزان تاثیرگذاری و طراحی شخصیت ناراحتی به شکلی است که مخاطب آن را با تمام بدخلقی‌هایش دوست دارد.

۸. اختاپوس/ باب اسفنجی (SpongeBob SquarePants)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

اختاپوس در تقابل با شخصیت شاد و شنگول باب اسفنجی و کاراکتر مظلوم و کودن پاتریک، یک شخصیت انیمیشنی عصبی، مغرور و بدخلق به نظر می‌آید. او در جوانی دوست داشته هنرمند شود، اما حالا صندوقدار یک مغازه همبرگر فروشی است و به دلیل همکاری با باب اسفنجی از کارش متنفر شده. دقیقا نقطه‌ای که برای مخاطب ایجاد تنفر می‌کند، همین غرور و رفتارهای عصبی اختاپوس است. اما در واقع، همین عصبی بودن اختاپوس در بیشتر قسمت سریال باعث ایجاد خنده می‌شود و دوست داشتنی بودن این شخصیت هم از همین جا به مخاطب ثابت می‌شود.

۹. بداخلاق / سفیدبرفی و هفت کوتوله (Snow White & The Seven Dwarfs)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

یک پیرمرد غرغروی دوست‌داشتنی که می‌خواهد همه را مدیریت کند، اما گاهی هیچ‌کس به حرف او گوش نمی‌دهد. منفی‌نگری‌هایش باعث عصبانیت بقیه می‌شود، اما در نهایت همه کارهایی که می‌کند در جهت حفاظت از سفید برفی است. انیمیشن «سفیدبرفی و هفت کوتوله» اولین محصول شرکت انیمیشن‌سازی دیزنی است و همه شخصیت‌های آن برای مخاطب خاطره‌انگیز هستند. اما در میان هفت کوتوله، دو کاراکتر از دیگران برجسته‌تر به نظر می‌آیند. یکی شخصیت گیج، با آن گوش‌های بزرگ و لباسی که به تنش زار می‌زند و دیگری شخصیت بداخلاق. این دو محبوب سفید برفی هم هستند. اما بداخلاق به دلیل دخالت در همه تصمیم‌گیری‌ها کمی رفتارش برای مخاطب ممکن است ناخوشایند به نظر بیاید، اما والت دیزنی به شکلی این هفت کوتوله را طراحی کرده که همه آنها دوست داشتنی هستند.

۱۰. ایور/ وینی دپو (Winnie The Pooh Franchise)

شخصیت‌های بداخلاق اما دوست‌داشتنی دنیای انیمیشن

پو، یک خرس زرد رنگ دوست داشتنی است که با دوستان خود در مجموعه‌ای از فیلم‌های دنباله‌دار، به دنبال یک سری ماجراجویی می‌رود. در میان دوستان پو، الاغ دوست‌داشتنی به نام ایور است که مدام غر می‌زند و همیشه ترجیح می‌دهد در جای دیگری باشد تا به دنبال ماجراجویی. اما مخاطب حتی اکر یک قسمت از این سری دنباله‌دار را هم ببیند، نمی‌تواند ایور را دوست نداشته باشد. حتی شاید او بزرگترین غرغروی دوست داشتنی دنیای انیمیشن‌ محسوب شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج