۱۲۳۳۷۰۴
۳۱۰
۳۱۰
پ

نقش اقتصاد زنان در میزان خشونت خانگی

تحقیقان جامعه شناسان در آفریقا در خصوص علل خشونت علیه زنان بیانگر این بوده است که عوامل فرهنگی ناشی از آداب و رسوم تاثیر بسزایی در خشونت علیه زنان دارد. این جامعه شناسان آمار درون همسری را در بروز رفتارهای خشونت آمیز زنانه نسبت به زنان و همسر موثر برشمرده اند.

رکنا: تحقیقان جامعه شناسان در آفریقا در خصوص علل خشونت علیه زنان بیانگر این بوده است که عوامل فرهنگی ناشی از آداب و رسوم تاثیر بسزایی در خشونت علیه زنان دارد. این جامعه شناسان آمار درون همسری را در بروز رفتارهای خشونت آمیز زنانه نسبت به زنان و همسر موثر برشمرده اند.

خشونت علیه زنان همچنان در جوامع از اولین آسیب ها و زخم هایی است که جامعه زنان را تحت تاثیر قرار داده است. در دوره همه گیری کرونا این آمار خشونت علیه زنان به طور کل خشونت خانگی افزایش خطرناکی در جوامع جهانی داشت و حساسیت دولتمردان را بر انگیخت تا چاره  جویی برای کاهش این خشونت اجتماعی داشته باشند.

اساس محققان به بررسی علل بروز خشونت علیه زنان در جوامع مختلف پرداختند یکی از این دسته تحقیقات داده های جالبی را در بر داشت که مشترکات زیادی در بین زنان جهان که همچنان زندگیشان تحت تاثیر خشونت مردانه نسبت به زنان است در بر می گرفت .

نقش اقتصاد زنان در دریافت خشونت مردانه خانگی

طبق داده های این تحقیق، اولین مجموعه از ویژگی‌ها که به بروز و افزایش خشونت علیه زنان می انجامد به نقش اقتصادی زنان مربوط می‌شود. گروه‌های قومی که زنان در آن کمتر در تولید شرکت داشتند (مثلاً به دلیل کشاورزی، دامداری یا ماهیگیری)، سطوح بالاتری از خشونت علیه زنان را دارند و جالب اینکه این دسته زنان پذیرش بیشتری نسبت به خشونتی که به آنها روا می شود دارند.

درون همسری از علل افزایش آمار خشونت خانگی

دسته دوم از ویژگی های اجدادی مربوط به الگوهای ازدواج و ترتیبات زندگی است.درون‌همسری و زندگی مشترک با خانواده شوهر به شدت با میزان و پذیرش خشونت خانگی مرتبط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج