جاباما
۱۲۳۵۰۷۷
۸۳۵
۸۳۵
پ

مورد نگران‌کننده برای موزه ارزشمند هنرهای معاصر

ویدئویی عجیب از نحوه نگهداری شاهکارهای هنری در موزه معاصر تهران در صفحه اینستاگرام حرفه: هنرمند منتشر شده است.

برترین‌ها: فصلنامه حرفه: هنرمند در صفحه اینستاگرامش  ویدئویی عجیب از وضعیت نگهداری آثار گران‌قیمت هنری در موزه هنرهای معاصر تهران منتشر کرد.

حرفه‌: هنرمند نوشت:« مینیمالیسم و کانسپچوال آرت با حشرات! ویدئوی عجیبی از وضعیت نامناسب نگهداری آثار در موزه هنرهای معاصر که توسط عبدالله حاجی‌پور گرفته شده است. سال‌ها است که اهالی فرهنگ و هنر نگران نحوه نگهداری گنجینه‌های هنری در موزه‌های ایران هستند.»

نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «مینیمالیسم و کانسپچوال آرت» که به واسطه نمایش آثاری که پس از دهه‌ها دوباره به نمایش گذاشته شده‌اند، بازخوردهایی در سطح بین‌المللی پیدا کرده است، حالا با حاشیه‌ای به نام هجوم حشرات به برخی آثار همراه شده است.

بسیاری از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، دهه‌ها در گنجینه چند میلیارد دلاری موزه هنرهای معاصر تهران که یکی از غنی‌ترین موزه‌های هنری دنیاست، نگهداری شده است. در این نمایشگاه بیش از ۱۳۰ اثر از ۳۴ هنرمند معاصر غربی به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از این آثار از شاهکارهای بی‌بدیل هنر مینیمالیستی و مفهومی قرن نوزدهم و بیستم در ایالات متحده آمریکا و اروپاست.

مورد نگران‌کننده برای موزه ارزشمند هنرهای معاصر

عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در پاسخ به این اتفاق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: «شب گذشته همکاران من تا صبح در موزه بودند و بررسی‌های لازم را انجام دادند. بررسی میدانی صورت گرفته و فردا  (۲۴ مرداد ماه) کارشناس بیرونی برای بررسی‌های بیشتر به موزه خواهد آمد. نگرانی‌ای وجود ندارد.»

او در ادامه توضیحات خود درباره علت این اتفاق می‌گوید: «زمانی که شما پس از مدت‌ها نمایشگاه برگزار می‌کنید، چنین اتفاقی محتمل است. من و همکارانم تلاش کردیم تا با این نمایشگاه خوانش جدیدی در این نمایشگاه ارائه کنیم. زمانی که کارها از بسته‌بندی‌شان خارج شده و به گالری‌ها آورده می‌شوند ممکن است چنین اتفاقاتی رخ دهد.» 

اسلامی کولایی در عین حال گفت: «در حوزه آثار مفهومی باید نگهداری بیشتری صورت گیرد. خود ما خیلی نگران هستیم و حداقل شب گذشته که داشتیم کار را جمع می‌کردیم و اصلاحات را انجام می‌دادیم، درصدد بودیم تا از مشورت‌های بیرونی و متخصص‌ها بهره‌مند شویم. چون وقتی شما یک حشره می‌بینید، باید پیش‌بینی کنید که باز هم شاید وجود داشته باشد.»

مدیر موزه هنرهای معاصر تهران همچنین اظهار می‌کند: «اینکه قیمت این کارها با چنین اتفاقی تحت تأثیر قرار گرفته باشد اصلا صحت ندارد. کارها هیچ آسیبی ندیده‌اند. همچنین از نظر اینکه این اثر آسیب دیده باشد، اصلا چنین نیست.»

اسلامی کولایی همچنین بیان می‌کند: «هم مدیر کل هنرهای تجسمی و هم معاونت امور هنری نگرانی خود از این اتفاق را به من منتقل کردند. چون رفع نگرانی اولیه شده، مقرر شد تا تمهیدات لازم صورت بگیرد که شاهد این گونه حوادث بد نباشیم اما من فکر میکنم که ما باید همچنان به جامعه هنری پاسخگو باشیم و اطلاع رسانی کنیم تا از نگرانی بیرون بیایند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج