۱۲۳۵۳۳۲
۷۶۹
۷۶۹
پ

سس گوجه‌فرنگی کمیاب شد!

خشکسالی و قیمت بالای سوخت و کود می‌تواند به زودی آشپزخانه‌های آمریکایی را از سس گوجه فرنگی محروم سازد.

فرارو: خشکسالی و قیمت بالای سوخت و کود می‌تواند به زودی آشپزخانه‌های آمریکایی را از سس گوجه فرنگی محروم سازد.

 به نقل از بلومبرگ، افزایش قیمت سوخت و کود در ایالات متحده در کنار شرایط آب و هوایی شدید می‌تواند منجر به کمبود گوجه فرنگی شود و در نتیجه قیمت سس گوجه فرنگی را افزایش دهد. کمبود آب ناشی از خشکسالی بر تولید در ایالت کالیفرنیا منطقه‌ای که مسئول یک چهارم تولید فرآوری گوجه فرنگی در جهان است تاثیر می‌گذارد. قیمت سس گوجه فرنگی در حال حاضر به طور قابل توجهی از بالاترین تورم در چهار دهه گذشته در ایالات متحده پیشی گرفته است.

سس گوجه‌فرنگی کمیاب شد!

بررسی‌ها با استناد به داده‌های شرکت تحقیقات بازار IRI نشان می‌دهد که سس گوجه فرنگی در ماه جولای ۱۷ درصد بیش‌تر از یک سال قبل فروخته می‌شد در حالی که قیمت سس گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است. قیمت سس گوجه فرنگی در Ingomar تامین کننده گوجه فرنگی فرآوری شده برای برخی از بزرگترین برند‌های غذایی ایالات متحده در حال حاضر ۸۰ درصد بیش از سال گذشته افزایش یافته است.

«مایک مونتا» رئیس انجمن پرورش دهندگان گوجه فرنگی کالیفرنیا به «بلومبرگ» می‌گوید: «در حال حاضر رشد محصول گوجه فرنگی واقعا دشوار است. از یک سو خشکسالی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا آب کافی برای رشد کافی گوجه فرنگی در اختیار نداریم و پس از آن تورم باعث افزایش قیمت سوخت و کود شده است».

محصول گوجه فرنگی در کالیفرنیا در شش سال گذشته به تدریج کاهش یافته است و تحلیلگران انتظار دارند امسال نیز از این قاعده مستثنی نباشد. وزارت کشاورزی ایالات متحده تخمین می‌زند که برداشت امسال حدود ۱۱.۷ میلیون تن باشد (در مقایسه با آخرین اوج تولید ۱۴.۴ میلیون تن در سال ۲۰۱۵ میلادی). با این وجود، کارشناسان نگران هستند که میزان برداشت کم‌تر از برآورد صورت گرفته باشد. این موضوع می‌تواند منجر به کمبود محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی در ماه‌های پیش رو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج