۱۲۳۶۹۰۶
۲۶ نظر
۱۰۳۱۵
۲۶ نظر
۱۰۳۱۵
پ

تصاویر اولین خودروی ۸سیلندر تولیدشده در ایران

​بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که ۱۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه از این خودرو در سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.

عصر ایران: در موزه خودروهای پارس خودرو اولین خودرو ۸ سیلندر که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده در معرض نمایش قرار گرفته است.

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

شرکت پارس خودرو در سال ١٣٣٥ تاسیس شد و در طى دو دهه پیش از انقلاب اسلامى، تولید و مونتاژ خودروهایی از محصولات AMC و جنرال موتورز را انجام می داد.

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

 

بیوک ایران از جمله خودروهایی است که در این شرکت مونتاژ و روانه بازار ایران شده و آنگونه که در معرفی این خودرو در نمایشگاه محصولات تولیدی پارس عنوان شده این محصول آمریکایی اولین خودرو 8 سیلندری است که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده است.

این خودرو مجهز به موتور 5700 سی سی است که توان تولید 165 اسب بخار نیرو و 360 نیتون متر گشتاور را دارد و هم اکنون نیز می توان نمونه های سالم آن را در بازار پیدا کرد.

بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که  10 هزار و 709 دستگاه از این خودرو در سال های 1355 تا 1367 در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.

بیوک  های موجود در کشور همگی از نوع سدان در پنج تیپ مختلف از B1 تا B5 را شامل می‌شوند که تفاوت میان آن‌ها بیشتر در آپشن‌های داخلی و رفاهی خودرو چون شیشه بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه می‌شد.

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

 همچنین جیپ ویلیز، شهباز، آریا-شاهین، وانت سیمرغ، آهو بیابان، شورولت ایران(رویال)، شورولت نوا، وانت شورولت، و کادیلاک ایران(سویل)  نیز مجموعه از خودروهاى آمریکایى دهه ٦٠ و ٧٠ میلادى بودند که در شرکت جیپ (جنرال موتورز ایران) و یا پارس خودروی فعلی تولید می‌شدند.

 

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

تصاویر اولین خودروی 8سیلندر تولیدشده در ایران

پس از انقلاب هم این شرکت به فعالیت خود ادامه داد و خودروهاى مختلفى را روانه بازار کرد که از جمله آن می توان به نیسان پاترول، سپند، سپند1 و 2 و PK، پیکاپ، ماکسیما، نیسان مورانو، قشقایی، تیانا، تندر90، مگان، ساندرو، پیک آپ ریچ، سرانزا، ون H2L و برلیانس اشاره کرد.

موزه دائمی خودروهای تولیدی پارس خودرو در  محل این شرکت واقع در جاده مخصوص کرج واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گل نام

      وای
      وای

    • ناشناس

      خداییش حرف نداشت. بزرگ، نرم و ایمن

    • ناشناس

      با احترام مردم اون موقع بیوک کادیلاک آمریکایی سوار میشدن

    • ناشناس

      ایران چی بود چی شد میبینی دیگه خودت

    • ناشناس

      الان خودروی فیک چینی به اسم داخلی دویست میلیون

    • ایرانم سرافراز

      یعنی فرغون تولید کرد

    • ایرانم سرافراز

      یعنی فرغون تولید کرد

    • ناشناس

      از اینها رسیدیم به تولید خودرو های ۱۵۰۰ چینی که تو سر بالایی باید پیاده شب هلش بدی یا التماسش کنی بره بالا چقدر پیشرفت آخه

    • سلام

      فقط کادیلاک خودم یه مدل 61داشتم سورمیه ای سلطنتی واقعا سالار بود یادش بخیر از شیراز تا بوشهر سه ساعت کمتر میرفتم یه بارم تو جاده زدم به گله گوسفند که دوتاش گشته شدن ولی فقط راهنمای سمت شاگرد شکست واقعا فولاد ومحکم

    • ناشناس

      جیپ صحرای باحال....

    • حامی

      یه لاستیکش میارزه همه خودروهای تولید الان ایران

    • ب ه

      بیوک بگردپرایدنمییادازنضرایمن سازی سرنشیننان پراید فوری روانی ان دنیامیشن وامابیوک زخمی هم نمیشن پس پرایدبهتراست برامردن

    • م

      صنایع ایران ساخته شدن برای سرهم بندی محصولات دیگران !!!!!!

    • ناشناس

      چی بودیم چی شدیم

    • ناشناس

      واقعا ماشین بود نه ماشین مثل تانک بود

    • ناشناس

      ناگهان ایران از ماشبن های آمریکایی و آلمانی به سوی آشغالترین های چینی سقوط کرد

    • محمد ن

      این ماشین جان ادمیرامیخرد ایمن جادار عالی ای کاش ازهمون ماشینای قدیمیو دوباره تولیدمیکردن .

    • ناشناس

      خدایی به کجا رسیدیم پس رفت داشتیم

    • ناشناس

      ایران خودرو پس از انقلاب بی راهه رفته و به
      انتقادات منطقی فراوان خود را دچار کرده
      ساخت ماشین های امروزی شرکت ایران خود
      رو ، به گرت ایمنی و راحتی و مقاومت و طول
      عمر بیوک و شورلت نوا و گادیلاک نخاهد رسی
      د ؛ دورود بر سازنده گان آمریکایی و اروپایی و
      ژاپنی و سوعدی ایتالیایی آلمانی🇳🇴 🇺🇸🇬🇧🇯🇵
      : 🌄🌈👨‍🎓🏆🎖️

    • ناشناس

      دورود صد دورود بر سازنده ان

    • ناشناس

      صد شرف به تمام خودروهای ایران خودرو و سایپا دارده

    • رحیمی

      ایران چه بودوچه شد..ایران راویران کردند

    • ناشناس

      دهه چهل وپنجاه هم درایران وجودداشت ارزان وشیک ومحکم

    • اون دوره رو با الان هیچ جوره نمیشه مقایسه کرد فقط آه

    • ناشناس

      روحت شاد مرد بزرگ تمام این ملت به تو بدهکارن که دیر قدر همچین فرمانده هی رو متوجه شدن

    • نان

      آخ
      آخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج