۱۲۳۷۷۲۰
۸۲۰۶
۸۲۰۶
پ

رپورتاژ آگهی

طرز تهیه ۳ مربای خوشمزه و خانگی ایرانی؛ بسیار ساده و مجلسی

در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه ۳ مربای خوشمزه و خانگی را به شما آموزش دهیم. از این مرباها می‌توانید برای صبحانه‌های مجلسی و لاکچری استفاده کنید و لذت ببرید.

برای خیلی از ما ایرانی‌ها، صرف صبحانه بدون مربا اصلاً قابل‌تصور نیست. شاید بتوان گفت که از صدها سال پیش تا به همین امروز، انواع مرباهای ایرانی پای اصلی تمام سفره‌های صبحانه بوده‌اند و خواهند بود! درست به همین دلیل، مادران ایرانی در طرز تهیه انواع مرباهای خوشمزه، چیره‌دست هستند؛ هر چیزی که فکرش را کنید با آب و شکر می‌جوشاند و مربایی بهشتی از آن درست می‌کنند. امروز قصد داریم تا طرز تهیه ۳ مربای خوشمزه و خانگی برای صبحانه‌های لاکچری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید ...

طرز تهیه مربای هویج؛ رایج‌ترین مربای ایرانی

طرز تهیه 3 مربای خوشمزه و خانگی ایرانی؛ بسیار ساده و مجلسی

مربای هویج را شاید بتوان رایج‌ترین انواع مربا ایرانی دانست. طرز تهیه این مربا بسیار ساده است و هیچ مهارت خاصی نمی‌خواهد. شکی نداریم که این مربا را در یخچال بیشتر از هشتاد درصد ایرانی‌ها پیدا خواهید کرد. برای تهیه این مربا به مواد اولیه زیر نیاز داریم:

  • هویج تازه: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • آب: ۲ پیمانه
  • گلاب: نصف پیمانه
  • زعفران دم‌کرده: ۱ قاشق غذاخوری
  • هل یا چوب دارچین: به میزان لازم

ابتدا هویج را پوست گرفته و بشویید. سپس بگذارید مقداری جوش بخورد و نرم شود. از این مرحله می‌توانید صرف‌نظر کنید. سپس آن را بسته به سلیقه خود با دندانه ریز یا درشت، رنده بزنید. حال هویج رنده شده را داخل قابلمه بریزید و 2 لیوان آب به آن اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید و سپس شکر را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و زمانی که کف کرد، کف آن را بردارید. بعد زیر شعله را کم کنید تا مربا آرام‌آرام بپزد. بعد از 1 ساعت و نیم، گلاب و زعفران را همراه با هل یا دارچین اضافه کنید. بعد از 30 دقیقه مربا آماده است.

طرز تهیه مربای بهارنارنج؛ خاص‌ترین مربای ایرانی

طرز تهیه 3 مربای خوشمزه و خانگی ایرانی؛ بسیار ساده و مجلسی

مربای بهارنارنج، یکی از خاص‌ترین مرباهای ایرانی است که احتمالاً هرجایی نتوانید پیدایش کنید. این مربا مختص استان‌های شمالی کشور است، اما امروزه در همه‌جای ایرانی محبوب است. برای تهیه این مربا، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • بهارنارنج تازه: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • آب: ۳ پیمانه
  • آب‌لیمو: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

ابتدا بهارنارنج‌ها را خوب تمیز کنید و بشویید، سپس در آبکش قرار دهید تا خشک شوند. در یک قابلمه مناسب، آب و شکر را بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. بعد از اینکه جوش آمد، بهارنارنج را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید که آن‌قدر بجوشد تا به غلظت دلخواه برسد. توجه کنید اگر زیادی غلیظ شود، ممکن است شکرک بزند. در 15 دقیقه آخر پخت، مقداری آب‌لیمو به مربا اضافه کنید. می‌توانید از مقدار کمی جوهرلیمو نیز استفاده کنید.

طرز تهیه مربای گل محمدی؛ خوش‌عطرترین مربای ایرانی

طرز تهیه 3 مربای خوشمزه و خانگی ایرانی؛ بسیار ساده و مجلسی

مربای گل محمدی یا همان مربای‌ گل سرخ هم از دیگر مرباهای خاص ایران است. عطر و مزه این مربا بهشتی است و هرکسی را عاشق خودش می‌کند. برای تهیه این مربا باید مواد اولیه زیر را حاضر کنید:

  • گل محمدی تازه: ۵۰۰ گرم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • آب: ۴ تا ۵ پیمانه
  • آب‌لیمو یا جوهر لیمو: به میزان لازم

گلبرگ‌ها را از گل جدا کنید و در یک قابلمه بریزید. رویشان آب بریزید و صبر کنید تا گرد و خاکش ته‌نشین شود. سپس آبکش کنید و اجازه دهید خشک شوند. در قابلمه‌ای دیگر آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. مقداری که جوشید و غلیظ شد، گلبرگ‌ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حدود 30 دقیقه بعد، گلبرگ‌ها کاملاً خواهند پخت. 5 دقیقه پایانی پخت، آبلیمو یا جوهر لیمو را اضافه کنید و باز هم بزنید. بعدازاین مدت، مربای شما آماده است.

در این مقاله کوتاه، 3 تا از بهترین مرباهای ایرانی را به شما معرفی کردیم. با تهیه این مرباها، می‌توانید سفره‌ها و مجالس خود را رنگین‌تر و لاکچری‌تر کنید. اگر دوست دارید که دستور پخت مرباهای ایرانی دیگر؛ به طور مثال طرز تهیه مربا انجیر را هم یاد بگیرید، مجله اسنپ اکسپرس گزینه خوبی برای شما خواه بود.

منبع: https://mag.snapp.express/

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج