۱۲۳۷۷۳۲
۲۴ نظر
۳۹۰۳
۲۴ نظر
۳۹۰۳
پ

گرانی به یکی از اصلی‌ترین اصول اسلام هم رحم نکرد

با وجود قیمت سرسام آور قیمت چادر و ملزومات آن، شرایط داشتن حجابی کامل با توجه به مدل‌های امروزه و هزینه‌های هنگفت امری سخت و دست نیافتنی شده است.

مهر: با وجود قیمت سرسام آور قیمت چادر و ملزومات آن، شرایط داشتن حجابی کامل با توجه به مدل‌های امروزه و هزینه‌های هنگفت امری سخت و دست نیافتنی شده است.

حجاب، به‌عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام به این معنا است که زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد. بنابراین، حجاب، به‌معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‌توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

در خصوص بعد ایجابی حجاب و عفاف مسئله‌ای که مطرح است یافتن پوشش مناسب برای بانوان و شرایط داشتن حجاب کامل در جامعه است. همانطور که می‌دانیم شرایط داشتن حجابی کامل با توجه به مدل‌های امروزه و هزینه‌های هنگفت امری سخت و دست نیافتنی شده است.

بازار، پوشیده از مدل‌های غربی با کیفیت‌های پایین است و در کمال ناباوری این مدل‌ها با قیمت‌های پایینی نسبت به مدل‌های بلندتر و پوشیده‌تر در بازار به فروش می رسند. به علاوه افراد محجبه برای حفظ حجاب خود باید مدت طولانی در بازار به دنبال مدل‌های اسلامی باشند و در بیشتر موارد به دلیل نبود این مدل‌ها و یا کمبود آن در بازار به اجبار باید به دنبال پارچه و دوخت لباس مورد نظر خود باشند که این مهم قیمت تمام شده را برای آنها افزایش می‌دهد.

افزایش سرسام‌آور چادر و ملزومات حجاب

از فروشندگان پارچه چادری و چادر و ملزومات حجاب با رشد چند برابری قیمت چادر مواجه بوده‌ایم و این به معنای این است که برای مثال اگر پارچه چادر عربی اصیل که در دو سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، امسال همان چادر با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

گیره روسری که در دو سال گذشته با قیمت بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسید، امسال همان گیره روسری بین ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان در بازار موجود و برای فروش است که این حاکی از افزایش سه برابری قیمت‌ها است.

فروشندگان و فعالان فرهنگی از کم شدن مشتریان که اغلب آنها قشر محجبه و چادری هستند؛ گزارش دادند و دلیل این افزایش قیمت را چند مورد دانستند از جمله: افزایش نرخ ارز، دلال بازی و افزایش کرایه و اجازه مغازه‌ها که فروشندگان را مجبور به افزایش قیمت محصولات می‌کند.

یکی از مشکلات موجود که در این موضوع مورد بحث است؛ واردات پارچه‌های چادری به کشور است. بیشتر پارچه چادری مورد استفاده در بازار ایران وارداتی است و واردات ۹۵ درصد پارچه‌های چادری و تولیدات کم داخلی در این زمینه و همچنین خروج مقدار زیادی از ارز کشور از دلایل متفاوت قیمت‌های سرسام‌آور چادر و دیگر ملزومات حجاب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چه بهتر

    • ناشناس

      از کی تا حالا حجاب به اصول دین تبدیل شده؟؟؟؟
      این چرندیات چیه؟!!!!

    • مخاطب

      حجاب هرگز جزو فروع دین هم نبوده چه برسه به اصول اسلام.

    • ناشناس

      با بوق وکرونا در مورد حجاب حرف میزنند اما عرضه تولید و عرضه چادر را ندارند

    • ناشناس

      نون دلال تا چادر

    • ناشناس

      یک کلام بگو چادر

    • ناشناس

      از جیب مردم میدن رانتی اند همشون

    • ناشناس

      مگه مهمه گرونی غذا دارو خونه هزینه سرگرمی سفر مهمتره

    • 💙T.E

      کدوم نویسنده یا خبرنگار یا کاتب بیسوادی این مطالب رو نوشته؟!
      چادر و حجاب کی شده اصول اسلام؟!!!!
      تو را قرآن؛ یه کم مطالعه داشته باشین...سطح سوادتون رو ببرید بالا...

    • چرندگو

      چقدرایرانی مظلوم است وچقدرحاکمان ظالم خوش انصاف هاچراچادرمشگی مهمترین عامل حجاب راواردات پارچه اش بایدانحصاری باشدانهم باقیمت خون اجدادشان بایدوام بدهیدبه متقاضی واردات کارخانجات بافت چادرمشگی باوجدانها

    • ناشناس

      گرانی به اعتقادات مردم رحم نکرده شما نگران ملزومات اون اعتقادات هستی؟؟ دین و ایمان مردم به فنا رفت. از هر دری که فقر وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود. امام علی(ع)

    • ناشناس

      جزو فرعیات هم نیست. پس مهم نیست که گرونه

    • بدون نام

      پس حالا که اینطوریه وحجاب گرون شده بهتر نیست بی حجاب بشیم
      خرج هم کمتر میشه ومیشه اقتصاد مقاومتی

    • بدون نام

      راس امور کی باسواده که این یکی باشه

    • ناشناس

      با سلام .چادر خیلی گرون شده همون چادر قبلی ها تو مغازه رو دوسه برابر قیمت میگن .من خودم امسال چادر قسطی خریدم چون قیمتا خیلی بالا بود حتی چادر رنگی ازمشکی هم گرونتر شده چ خبره لااقل نظارت کنید قیمتا بیاد پایین .ب بعضی خانوما باید حق داد نمیتونن هم پول چادر بپردازن هم پول مانتورو پرداخت کنن .

    • ناشناس

      بیسوادی که اصول دین اسلام را نمیدانه چه به نوشتن گزارش

    • ناشناس

      اصلی ترین اصول اسلام؟؟؟؟؟؟؟
      اصول دین و قروه دین کجا هستند؟

    • من همیشه فکر می کردم اصلی ترین اصول اسلام توحید باشه ؛ اصلا فک نمی کردم حجاب باشه ؟!!!!!

    • melissa s.

      حجاب جزو فروع دین هست . نه اصول دین . و نداشتنش گناه است . ولی معصیت ندارد . ؟ چه بهتر که این پارچه چادری دست و پاگیر گران شود . و از قدرت خرید مردم خارج . ؟

    • ناشناس

      کجای کاری گرونی به شورت و شلوار هم رسیده ،پول نیست تا بخریم و بپوشیم

    • س

      ارزون هم که باشه نمیتونن با اجبار زنان را چادری کنن،، بوتیک ها را هم بیخودی ناچار میکنن زن بدحجاب راه ندن،،، پارچه می‌خرن خودشون هر مدلی دلشون خواست می دوزن

    • دوستان حتما لازم نیست زنها یا دختران چادر بپوشند چرا مثل عربهای حاشیه خلیج فارس عبا مشکی نپوشند زنان عربها که ثروتنمد ترین جامعه امروز است خیلی خوب حجاب رعایت میکنند با عبا اگر این ثروتیکه اکنون در اختیار زن های عرب است در دست زن و دختر های ایرانی بود چه میسد چرا درست قضاوت نمیکنند

    • ناشناس

      کسانی که دم ازحجاب میزنند چادر مجانی به خانمها بدهند که تشویق شوند.

    • ناشناس

      اصول تبلیغاتشونه گرستگی مردم کشک.
      ک



    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج