جاباما
۱۲۳۸۰۰۵
۲۰۴۶
۲۰۴۶
پ

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

خوردنی های پخته شده می توانند یکی از عجیب ترین خوشگذرانی های همراه با حس گناه باشند زیرا همزمان خوشمزه و برای سلامتی زیان آور هستند.

روزیاتو: خوردنی های پخته شده می توانند یکی از عجیب ترین خوشگذرانی های همراه با حس گناه باشند زیرا همزمان خوشمزه و برای سلامتی زیان آور هستند.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

این یکی از چند دلیلی است که باعث شده رنسانس متمرکز بر آشپزیِ تلویزیون چنین خوشایند بوده است. اکنون تماشاگران تلویزیون می توانند از تماشای طرز تهیه غذاهای خوشمزه لذت ببرند، بدون اینکه نیازی به شمارش کالری ها داشته باشند. البته آن ها شانسی برای چشیدن مزه این غذاها نخواهند داشت. مسابقات آشپزی همچنین تجربه ای جذاب برای آشپزهای آینده دار است، چه آن ها خود را مارتا استوارت آینده ببینند و چه اگر بهتر باشد در تمام طول عمرشان دیگر نزدیک آشپزخانه نشوند. کانال هایی مانند Food Network, the Cooking Channel, BBC, PBS, و حتی Netflix به سرعت در حال تولید شوهای آشپزی آماتور و حرفه ای هستند که در آن بین آشپزهای آینده دار برای تهیه خوشمزه ترین غذاها رقابت برگزار می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۸ مورد از بهترین برنامه های مسابقه آشپزی در تلویزیون آشنا کنیم.

۸- The American Barbecue Showdown

سری اورجینال The American Barbecue Showdown از نتفلیکس یک مسابقه آشپزی به سبک ریالیتی شو است که داستان هشت شرکت کننده از سراسر کشور را روایت می کند که سعی دارند مهارت خود در زمینه باربکیو و کباب کردن را به نمایش بگذارند. هر آشپز باید یک سری از بامزه ترین چالش ها در آماده سازی قضا را به سبک های کباب مختلف پشت سر بگذارند. با اجرای راتلج وود و لیریک لوییس و حضور سرآشپزهای مشهوری مانند کوین بلودسو و ملیسا کوک استون به عنوان داور، این برنامه شرکت کنندگانی ماهر در زمینه باربکیو کردن را در سبک های مختلف این تکنیک را مقابل یکدیگر قرار می دهد جایی که آن ها باید تکنیک های خاص خود مانند گریل کردن و دودی کردن را به نمایش بگذارند اما این تمام ماجرا نیست زیرا چالش های جالب تری نیز وجود دارد. مسابقه آشپزی The American Barbecue Showdown برای سرویس نتفلیکس بسیار پرطرفدار شد و فصل دوم آن نیز ساخته شد

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۷- Guy’s Grocery Games

گای فیری یک رستوران دار بامزه و اغواگر است که یک قرارداد بزرگ با شبکه Food Network دارد و اجرای یک مسابقه آشپزی محبوب به نام Guy’s Grocery Games را بر عهده دارد. این مسابقه در مورد چهار سرآشپز ماهر است که در سه چالش مختلف با هم رقابت می کنند و از غذاهای موجود در سوپرمارکت برای تست های آشپزی خاص استفاده می کنند. در ادامه غذاهای آن ها توسط سه داور بررسی شده که خود از داوران شناخته شده عرصه مسابقات آشپزی هستند. هر غذایی که به عنوان بهترین غذا انتخاب شود این فرست را دارد که تا ۲۰۰۰۰ دلار بدست آورد و گاهی اوقات فیری خود همه جایزه را به برنده اختصاص می دهد. بعد از هر اپیزود از Guy’s Grocery Games، غذاهای تهیه شده به یک بانک غذای محلی داده می شود تا در اختیار مردم فقیر قرار گیرد و بخش های دیگری از خرده غذاها نیز برای مصرف دام ها در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۶- Next Level Chef

سری برنامه رقابت آشپزی Next Level Chef از شبکه Fox که اجرای آن را سرآشپز و رستوران دار مشهور گوردون رمزی بر عهده دارد، به رقابت آشپزهایی با پیشینه های متفاوت (سرآشپزهای رستورانی، مالکان فست فودی های سیار، سرآشپزهای خصوصی و غیره) می پردازد در حالی که هر یک از آن ها باید در سه آشپزخانه بسیار بزرگ، متفاوت و شلوغ با هم رقابت کنند. مجهزترین این آشپزخانه ها دارای تجهیزات مدرن است، دومی یک آشپزخانه استاندارد تجاری است و سومی نیز یک آشپزخانه بسیار ساده با کمتری امکانات. رمزی در کنار سرآشپزانی مانند نیشا آرینگتون و ریچارد بلایز و دیگر داوران، به برخی از افراد خلاق در حوزه آشپزی مشاوره می دهند تا جدیدترین سوپراستار عرصه آشپزی جهان را معرفی کنند. برنده این مسابقه یک جایزه ۲۵۰,۰۰۰ دلاری و البته یک جایزه باارزش دیگر نیز دریافت می کند که یک دوره یک ساله کارآموزی تحت نظر سه سرآشپز مشهور مسابقه است.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۵- Chopped

مسابقه آشپزی Chopped یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین مسابقات آشپزی به سبک آمریکایی-ایتالیایی از شبکه Food Network است که در آن چهار سرآشپز ماهر برای تهیه غذاهایشان با استفاده از ترکیبات عجیب رقابت می کنند. در این مسابقه آشپزی و در هر دور مسابقه به شرکت کنندگان سبدی با محتوای مخفی داده می شود و هر بار از آن ها برای تهیه آیتم غذایی متفاوتی درخواست می شود، از دسر گرفته تا پیش غذا. از زمان آغاز این مسابقه در سال ۲۰۰۹، تد آلن نقش مجری را داشته و گروهی از مشهورترین سرآشپزها در نقش داور ظاهر شده اند، از جمله الکس گوارناسچلی، آرون سانچز و جافری زاکاریان. تاکنون بیش از ۵۰ فصل از برنامه Chopped تولید شده و تولید آن ادامه دارد، در حالی که اسپین آف های جذابی مانند Chopped: Sweets, Chopped Champions و Chopped Grill Masters نیز از آن منشعب شده است.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۴- Iron Chef و Iron Chef America

بر اساس مسابقه تلویزیونی مشهور Iron Chef، مسابقه آشپزی Iron Chef America از شبکه Food Network در مورد رقابت آشپزی بین یک سرآشپز جدید است که در برابر یکی از شناخته شده ترین آشپزهای موسوم به «سرآشپزهای آهنین» رقابت می کند. با حضور نابغه های مشهور دنیای آشپزی مانند ماریو باتالی، وولفگانگ پوک و بابی فلی که مهارت های غیرقابل تکرارشان را به نمایش می گذارند، این برنامه یک مسابقه آشپزی به سبک کلاسیک است که در آن مخاطبان می توانند شاهد جادوگری سرآشپزهای محبوبشان در آشپزخانه باشند. برنامه اورجینال Iron Chef عموماً یکی از بهترین بهترین مسابقه های آشپزی تاریخ تلویزیون در نظر گرفته می شود که توانسته بیش از ۲۹۵ اپیزود فراموش نشدنی را در قالب ۷ فصل تولید کند، غیر از اپیزودهای ویژه ای که به صورت جداگانه ساخته شدند. مسابقه Iron Chef America نیز خود دوره طولانی تولید و انتشار داشت و در طی ۱۳ فصل با تولید بیش از ۲۰۰ اپیزود همراه بود و در واقع دومین نسخه آمریکایی این شو تلویزیونی ژاپنی محبوب بود بعد از آنکه اولین نسخه آمریکایی با نام Iron Chef USA در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و موفقیت آمیز نبود.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۳- MasterChef Junior

برنامه مسابقه آشپزی MasterChef Junior از شبکه فاکس که در مورد آشپزهای نوجوان آینده دار از سن ۸ تا ۱۳ سال تمرکز دارد، به برخی از جوان ترین و باهوش ترین نابغه های آشپزی این فرصت را می دهد تا غذاهای خوشمزه شان را به داوران آشپزی بسیار مشهوری عرضه کنند. گوردون رمزی به عنوان تهیه کننده و مجری در تمامی فصول این مسابقه حضور یافته و سرآشپزهای مشهوری مانند کریستینا توزی، آرون سانچز و دافنه آز او را همراهی کرده اند در رایطی که برنده یک جایزه ۱۰۰,۰۰۰ دلاری دریافت می کند. وقتی این سریال اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نگرانی زیادی درباره لحن تند رمزی نسبت به شرکت کنندگان در برنامه وجود داشت اما این سرآشپز و مجری ماهر به خوبی توانست کنترل زبانش را بدست گیرد و مشکلی برای کلیت سریال با شرکت کنندگان حساسش رخ نداد.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۲- MasterChef

مسابقه آشپزی بسیار مشهور و موفق MasterChef که بر اساس برنامه ای بریتانیایی به همین نام ساخته شده، یک جستجوی کامل در تمام آمریکا برای پیدا کردن برخی از بهترین، بااستعدادترین و خلاق ترین آشپزهای آماتور و خانوادگی است که مهارت هایشان در قالب یک سری چالش ها مانند تست مهارت، تست فشار و جعبه اسرارآمیز به بوته آزمایش گذاشته می شود. در مورد آخر که محبوب ترین چالش برنامه است، بسته ای حاوی محتواهای غذایی نامشخص و مخفی در اختیار هر یک از شرکت کنندگان قرار می گیرد و آن ها باید یک غذای منحصربفرد را در زمان مشخص شده با همین ترکیبات غذایی محدود تهیه کنند. بار دیگر با حضور گوردون رمزی به عنوان مجری و داور اصلی، برنامه MasterChef  به برنده ۲۵۰,۰۰۰ دلار جایزه می دهد و از سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۲ سال موفق را تجربه کرده و تازه ترین فصل آن نیز در می اخیر منتشر شد.

۸ مورد از بهترین مسابقات آشپزی تاریخ تلویزیون

۱- Hell’s Kitchen

با تهیه کنندگی و اجرای گوردون رمزی، مسابقه آشپزی قدیمی Hell’s Kitchen از شبکه فاکس در مورد دو تیم از آشپزهای خوش آتیه است که در یک رستوران مشهور باید چالش های آشپزی خاصی را بگذرانند در حالی که رمزی آن ها را تحت نظر دارد. برنده این مسابقه نیز یک جایزه ۲۵۰.۰۰۰ دلاری دریافت می کند و این فرصت را دارد که به عنوان آشپز ارشد در یکی از رستوران های رمزی کار کند.با این وجود برخی از برندگان این مسابقه توانسته اند موفقیت های زیادی در صنعت آشپزی کسب کرده و کسب و کار خاص خود را راه اندازی کنند. همچنین شرکت کنندگان و برندگان سابق برنامه Hell’s Kitchen نیز به شرکت کنندگان هر اپیزود کمک خواهند کرد در حالی که کریستین ویلسون به عنوان برنده فصل دهم و جی سانتوس از فینالیست های فصل هفتم نقش راهنمای هر یک از دو تیم را بر عهده دارند. این برنامه آشپزی به خاطر سبک خاص اجرای رمزی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و محبوب ترین شو مسابقه آشپزی در بسیاری از نقاط جهان به شمار می آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج