جاباما
۱۲۳۸۱۱۴
۱۶۵۹
۱۶۵۹
پ

ادعای عجیب مکرون درباره مذاکرات وین

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارنظری درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بدون اشاره به مسئولیت طرف غربی، مدعی شد توپ در زمین ایران است.

فارس: شبکه «العربیه» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد رئیس‌جمهور فرانسه جمعه (۲۶ اوت) گفت سرنوشت احیای توافق هسته‌ای به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند.

طبق این گزارش، ماکرون در جریان سفر به الجزایر در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت احیای برجام ادعا کرد که «اکنون توپ در زمین ایران است».

پیش‌تر کاخ الیزه اعلام کرد رئیس‌جمهور فرانسه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راه‌های بازگشت ایالات متحده و ایران به اجرای برجام گفتگو کرد.

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور با مدیرکل (رافائل گروسی) درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی مذاکره کرد که به آمریکا و ایران اجازه می‌دهد به اجرای کامل برجام از جمله راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازگردند.

طبق اعلام پاریس، ماکرون همچنین بر حمایت کامل فرانسه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای بی‌طرفانه و مستقل مأموریت خود تاکید کرد.

برگزاری دور جدید مذاکرات در وین پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای در روزنامه «فایننشال‌تایمز» مدعی شد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکار‌های به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است. جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده و منتظر واکنش آمریکا است. طرف آمریکایی هم دوم شهریورماه اعلام کرد که پاسخ خود را به ایران داده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی را تایید و اعلام کرد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعا‌های پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج