۱۲۳۸۶۷۹
۵۷۳
۵۷۳
پ

تجارت پرسود خرید و فروش اجزای بدن مردگان!

تجارت بقایای اجساد مردگان در آمریکا، پس از بازداشت مردی در ایالت پنسیلوانیا به دلیل خرید و فروش اجزای اندام انسانی در فیسبوک، به موضوعی داغ و سوژه رسانه‌ها بدل شد.

همشهری آنلاین: تجارت بقایای اجساد مردگان در آمریکا، پس از بازداشت مردی در ایالت پنسیلوانیا به دلیل خرید و فروش اجزای اندام انسانی در فیسبوک، به موضوعی داغ و سوژه رسانه‌ها بدل شد.

به نقل از نیوزویک، پلیس منطقه پنسبورو در ایالت پنسیلوانیا، اخیرا «جرمی پُلی» ۴۰ ساله را پس از دریافت شکایت نامه‌ای مبنی بر اینکه به احتمال زیاد بخش‌هایی از اجزای بدن انسان را از طریق فیسبوک خریده، بازداشت کرده است.

گفته می‌شود او از طریق فیسبوک در خرید و فروش اجزایی نظیر مغز انسان، لگن خاصره، ۴ دست انسان، یک تکه پوست و فک کودکی که هنوز دندان به آن متصل بود، دست داشته است. چندین سطل چند لیتری حاوی اجزای مختلف اجساد مردگان در زیر زمین خانه جرمی پلی که متهم به خرید این اشیا از طریق فیسبوک بوده، پیدا شده است.

در آمریکا خرید یا فروش اندام انسانی جرم نیست. در نتیجه اتهامی متوجه پلی به خاطر تجارت بقایای اجسارد مردگان نخواهد شد. با این حال او با جرم دریافت اشیای ربوده شده و جرم سوء استفاده از یک جنازه مواجه خواهد بود. پلی متهم است که این اجزا را از زنی که گفته می‌شود در دزدی اجزای اندام انسانی از سردخانه دانشگاه آرکانزاس دست داشته، خریداری کرده است.

امروزه خرید و فروش بقایای اجساد مردگان در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین، تجارتی پر رونق است. بسیاری از کلسکیونرها در قالب جوامع آنلاین به خرید این اندام انسانی مشغول هستند. جمجمه و سایر استخوان‌های بدن از جمله بیشترین اجزایی هستند که کلکسیونرها در فضای مجازی به دنبال آن می‌گردند.

تجارت پرسود خرید و فروش اجزای بدن مردگان!

دبی ریندلرز یک کلکسیونر بلژیکی که دارای جساب کاربری در اینستاگرام با ۴ هزار دنبال کننده است، به سایت ویرد در این باره می‌گوید: برای مردم خارج از جامعه علاقه‌مند به کلکسیون اجزای بدن مردگان، شاید تا حدی ناراحت کننده باشد، اما مردمی که در کار تجارت اجزای بدن مردگان یا جمع‌آوری آنها در یک کلکسیون هستند، مردمی واقعی و دوست داشتنی هستند، اما تا حدی محافظه کارانه عمل می‌کنند به ویژه در مواجهه با خبرنگاران.   

جمع آوری اجزای بدن مردگان در تاریخ سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و هزاران سال قبل تمدن‌هایی بوده‌اند که از بقایای اندام مردگان به عنوان سوغات استفاده می‌کردند یا جام‌هایی از کاسه‌های سر مردگان درست می‌کردند یا اجزای بدن مردگان را به صورت جام قهرمانی به برندگان در مسابقات اهدا می‌کردند، اما در جوامع مدرن چه چیزی محرک انسان در گردآوری اجزای بدن مردگان است؟

آرون سورتیس روانشناس به نیوزویک درراین باره می‌گوید: در روانشناسی از دو جنبه می‌توان درباره گردآوری اجزای بدن سخن گفت، یکی اقدام به گردآوری و دیگری علاقه به استفاده از این اشیا ترسناک و وحشتناک به عنوان کلکسیون است. گردآوری را می‌توان در زمره شیوه‌ها و تکنیک‌ها برای بقا ارزیابی کرد، اما زمانی که فردی به طور ویژه علاقه مند به گردآوری اجزای بدن مردگان می‌شود دیگر پای ذهن می‌آید وسط و این ذهن است که دنیای اطراف خود را مدیریت می‌کند. این اتفاق به دلیل این رخ می‌دهد که فرد علاقه‌مند به گردآوری اجزای بدن مردگان به احتمال زیاد در دوره کودکی خود از والدین خویش محبت ندیده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج