۱۲۳۹۲۸۷
۱۴۱۵
۱۴۱۵
پ

روش خانگی و ساده برای فر کردن مو

داشتن مو‌های زیبا خواست همه است مرد و زن هم ندارد، اما مسلما رسیدگی و توجه به مو برای خانم‌ها اهمیت بیش‌تری دارد. برخی از خانم‌ها دوست دارند مو‌های فر و حالت‌دار داشته باشند.

جامعه ۲۴: داشتن مو‌های زیبا خواست همه است مرد و زن هم ندارد، اما مسلما رسیدگی و توجه به مو برای خانم‌ها اهمیت بیش‌تری دارد. برخی از خانم‌ها دوست دارند مو‌های فر و حالت‌دار داشته باشند.

دقت داشته باشید فرکردن مو‌ها شدنی است، اما معمولا از روش‌های حرارتی استفاده می‌شود و کیست که نداند این کار آسیب جدی و زیادی به مو وارد می‌کند و گاه حتی شاهد سوختن مو بوده‌ایم.

شما می‌توانید مو‌های خود را بدون آسیب و با روش‌هایی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم فر کنید، شاید به‌خوبی و ماندگاری روش‌های مصنوعی نشود، اما خیالتان در مورد آسیب‌رسیدن به موهایتان راحت است.

بسیاری از گذشته به‌دنبال فر کردن مو‌های خود بوده‌اند و از وسایلی به نام بیگودی برای این کار استفاده می‌کردند، روشی بسیار دشوار که نتیجه آن هم چندان خوب نبود و فر‌هایی با ظاهری بسیار غیرطبیعی به ما می‌داد. در این مطلب راه‌هایی را به شما یاد می‌دهیم تا فر‌هایی طبیعی‌تر داشته باشید.

روش خانگی و ساده برای فر کردن مو

فر کردن مو‌ها بدون حرارت

بدون حرارت هم می‌توانید مو‌های خود را حالت‌دار کنید پس در ادامه با ما همراه باشید و روش مناسب خود را پیدا کنید.

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها برای داشتن مو‌های فر و حالت‌دار این روش است:

در این روش نیاز به این وسایل دارید:
محصولات شکل‌دهنده‌ مو مثل موس یا ژل
شامپو حجم‌دهنده‌ مو
حوله
ژل مو یا سایر محصولاتی که مدت‌زمان ماندگاری فر را افزایش می‌دهد.

در ابتدا مو‌های خود را با شامپو حجم‌دهنده بشورید و هنگامی‌که خیس است با برس دانه درشت آن را شانه کنید.

سپس مو‌های خود را خشک کنید.

دقت داشته باشید در این روش نباید مو‌های خود را برای خشک‌شدن به سشوار بسپارید، هم‌چنین نباید آن را با حوله کامل خشک کنید. همین‌که آب آن را گرفتید و نم دارد کافیست. حوله را روی سر خود نسایید، چون باعث شکستی و به‌هم‌ریختگی مو می‌شود.

در این مرحله مقداری ژل یا کرم مو یا هر محصول دیگر حالت‌دهنده را به مو‌های خود بزنید.

سپس مو‌های خود را با این مواد، حالت دهید. مو‌ها را به شکلی حالت دهید که گویا می‌خواهید کاغذی را مچاله کنید.

هیچ محصول حالت‌دهنده‌ای را در نزدیکی ریشه‌ مو‌های خود استفاده نکنید، چون ممکن است سبب چرب‌شدن موهایتان شود. مو‌های خود را به طرف بالا حالت دهید و اجازه دهید که خشک شود.

روش خانگی و ساده برای فر کردن مو

فر کردن مو با استفاده از سنجاق

از گذشته‌های دور برای فر کردن مو از سنجاق استفاده می‌کردند جالب این‌جاست که این روش هنوز هم کاربرد دارد و راهی بسیار موثر برای حالت‌دادن و فرکردن موست. برای این کار، پیش از رفتن به تختخواب مو‌های خود را با سنجاق شکل دهید تا صبح، با مو‌های فر بسیار زیبا از خواب بیدار شوید.

برای فر کردن مو با این روش به این وسایل نیاز دارید:

حوله
شانه‌ای که فاصله‌ دندانه‌هایش از هم زیاد باشد
ژل مو
سنجاق سر
شال نخی
اسپری مو

روش خانگی و ساده برای فر کردن مو

در این روش هم مانند روش پیشین مو‌های خود را با یک شامپوی حجم‌دهنده‌ مرغوب بشویید و سپس از یک نرم‌کننده استفاده کنید. بهتر است هنگام استفاده از نرم‌کننده، مو‌های خود را با شانه‌ای که فاصله‌ دندانه‌هایش از هم زیاد است، شانه بزنید. مو‌ها را به‌آرامی با حوله خشک کنید؛ حتما با حوله آب مو‌ها را بگیرید، نه این‌که با آن موهایتان را بسابید! سپس از ژل مو یا هر محصولی که به حفظ حالت مو کمک می‌کند، استفاده کنید.

به یاد داشته باشید بهترین شیوه برای خشک‌کردن مو این است که آب مو‌ها را گرفته و اجازه دهید آن‌ها با هوای محیط خشک شوند. تا جای ممکن است از سشوار و حرارت‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نکنید چراکه به مو‌های شما آسیب وارد می‌کند.

به‌اندازه‌ دو بند انگشت از مو‌های خود را جدا کرده و با آن یک حلقه ایجاد کنید. آن را با انگشت شست و اشاره نگه دارید. شروع کنید به رول‌کردن حلقه‌ مو به سمت بالا تا زمانی که به ریشه برسید. حتما مو را به سمت بالا و دور از صورت خود رول کنید.

موی رول شده را به شکل مسطح نسبت به سر خود قرار داده و با یک سنجاق سر آن را به مو‌های خود وصل کنید تا ثابت بماند. اگر قسمت حلقه شده، بسیار ضخیم باشد، سنجاق سر باعث ایجاد فرورفتگی در موهایتان می‌شود.

بخش‌های دیگر مو‌های خود را نیز به این شکل حلقه و رول کنید و با سنجاق سر ثابت نگه دارید.
این کار را تا پایین موهایتان ادامه دهید.

سپس برای این‌که موهایتان به همین حالت بماند و خراب نشود روی آن را با پارچه یا روسری نخی بپوشانید.

سپس به رختخواب بروید. صبح حلقه‌های رول شده را باز کنید. هنگامی‌که موهایتان کاملا خشک بود، سنجاق‌ها را بردارید. برای خشک‌کردن مو‌ها از سشوار استفاده نکنید، چون باعث شکستن موهایتان و باز‌شدن فر‌ها می‌شود. زمانی‌که تمامی سنجاق‌ها را درآوردید، به‌آرامی با انگشتانتان مو‌ها را شانه بزنید تا آن قسمت‌هایی را که از هم جدا کردید، دوباره کنار هم قرار بگیرد و ظاهری تکه‌تکه نداشته باشد.

برای اینکه فر موهایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، می‌توانید از اسپری مو استفاده کنید.

روش خانگی و ساده برای فر کردن مو

فر کردن مو با کمک بافتن

یکی دیگر از روش‌های آسان و درعین حال زیبایی که برای فر کردن مو وجود دارد بافتن آن‌هاست. این روش هم از گذشته‌های دور برای حالت‌دادن به مو استفاده می‌شده است و روشی بسیار آسان است که فر‌های زیبایی هم نتیجه آن خواهد بود.

در این روش هم مانند دو روش بالا باید موهایتان را بشویید و آن را تا اندازه‌ای که آب مو‌ها گرفته شود و نم داشته باشد خشک کنید.

باید تصمیم بگیرید فر ریز دوست دارید یا درشت و به همان نسبت مو‌های خود را به بخش‌های گوناگون تقسیم کنید و آن‌ها را ببافید.

به گزارش جامعه ۲۴، اگر می‌خواهید فر درشت داشته باشید بخش‌های موهایتان را کم کنید. برای نمونه دو بخش و دو گیس‌بافت داشته باشد و اگر فر ریز می‌خواهید این گیس‌بافت‌ها را بیش‌تر کنید.

اگر فقط می‌خواهید پایین موهایتان حالت بگیرد، فقط در دو طرف سر خود مو‌ها را ببافید.

برای داشتن فر‌هایی که از نزدیکی ریشه‌ مو‌ها آغاز می‌شود، در هر دو سمت سر موهایتان را به سبک فرانسوی یا بوکسوری ببافید.

مطمئن شوید که بافت‌ها سفت باشند، به‌طوری‌که باز نشود.

بهتر است با این بافت‌ها بخوابید،اما اگر تا هنگام خواب زمان زیادی باقیست باید تا هنگامی‌که مو‌ها کاملا خشک نشده است آن‌ها را باز نکنید.

برای ماندن موهایتان در همین حالت می‌توانید از ژل و کرم و اسپری مو استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج