۱۲۴۰۷۷۵
۱۶۲۴
۱۶۲۴
پ

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

ژانر ترسناک ضمن منحصربه‌فرد بودن تطبیق‌پذیری بالایی دارد و با اینکه مستقل از دیگر ژانرهای سینمایی درنظر گرفته می‌شود، همیشه به خوبی با آن‌ها هم‌پوشانی دارد و در یک قاب گنجانده می‌شود. مانند آثار ترسناک مهیج، کمدی و مهم‌تر از همه فیلم ترسناک رمانتیک. اضافه شدن داستان‌های عاشقانه به یک فیلم ترسناک، چه در قالب یک طرح ساده باشند یا یک قوس داستانی کامل را در بر بگیرند، وحشت آن را افزایش می‌دهند.

دیجیکالامگ: ژانر ترسناک ضمن منحصربه‌فرد بودن تطبیق‌پذیری بالایی دارد و با اینکه مستقل از دیگر ژانرهای سینمایی درنظر گرفته می‌شود، همیشه به خوبی با آن‌ها هم‌پوشانی دارد و در یک قاب گنجانده می‌شود. مانند آثار ترسناک مهیج، کمدی و مهم‌تر از همه فیلم ترسناک رمانتیک. اضافه شدن داستان‌های عاشقانه به یک فیلم ترسناک، چه در قالب یک طرح ساده باشند یا یک قوس داستانی کامل را در بر بگیرند، وحشت آن را افزایش می‌دهند.

در بین تمامی زیرژانرهای ترسناک، فیلم‌های ترسناک رمانتیک محبوبیت بیشتری دارند. داستان‌هایی مملو از احساس شیرین عشق و دل‌دادگی که در میان خانه‌های تسخیرشده، زامبی‌های دیوانه، موجودات فرازمینی، ارواح خبیث و قاتلان خون‌خوار جای گرفته‌‌اند. در ادامه ۸ فیلم ترسناک عاشقانه‌ ‌را از بدترین تا بهترین نام بردیم.

۸. بدن جنیفر (Jennifer’s Body)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: کارین کوساما
  • بازیگران: مگان فاکس، آماندا سایفرد، جانی سیمونز
  • محصول: ۲۰۰۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۴ از ۱۰

آنیتا (با بازی آماندا سایفرد) دختری آرام، و بهترین دوست جنیفر (با بازی مگان فاکس) دختر محبوب و پرطرفدار مدرسه است. وقتی برخورد با یک گروه راک مشکوک و عجیب جنیفر را به یک شیطان خون‌خوار تبدیل می‌کند که در نتیجه‌ی آن دست به شکار مردها می‌زند، این بر عهده‌ی آنیتا است که جلوی عطش سیری‌ناپذیر جنیفر را برای ریختن خون بگیرد، حتی اگر این کار به معنای به خطر انداختن رابطه‌ی منحصربه‌فرد هر دو نفرشان باشد.

«بدن جنیفر» به کارگردانی کارین کوساما، علیرغم انتقادات فراوانی که قبلا دریافت کرده بود، اخیرا با نگاه فمینیستی کاملا جدید مورد توجه قرار گرفته است. «بدن جنیفر» قبلا به خاطر شخصیت‌هایش مورد تمسخر قرار می‌گرفت، و اکنون به دلیل وجود نمادهایی همچون غرور و یک رابطه‌ی عاشقانه و شاعرانه‌ی بسیار پیچیده که فراتر از هیجان‌های سطحی و پیش‌پا‌افتاده است مورد تحسین قرار می‌گیرد.

۷. یک داستان ارواح چینی (A Chinese Ghost Story)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: چینگ سیو تانگ
  • بازیگران: لزلی چیونگ، جویی وانگ، وو ما
  • محصول: ۱۹۹۲
  • امتیاز متاکریتیک: –
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

فیلم «یک داستان ارواح چینی» جوانی به نام نینگ کایچن (با بازی تونی لیونگ) را دنبال می‌کند که پولی ندارد و تصمیم می‌گیرد شب را در معبدی متروکه بگذراند. او خبر ندارد که معبد توسط ارواح شیطانی مختلف، به ویژه روح زنی جوان و زیبا به نام نی شیائوکیان (با بازی جوی ونگ) تسخیر شده است. نینگ کایچن مجذوب زیبایی‌ این روح می‌شود اما آنقدر احمق است که تسلیم اغواگری او نشده و تحت تاثیر ترفندهای او قرار نمی‌گیرد. نی شیائوکیان که ناامید شده، با وجود اینکه برای همیشه به درخت شیطان گره خورده است، عاشق این مرد معمولی می‌شود.

این فیلم هنگ‌کنگی به کارگردانی چینگ سیو تانگ، یک فیلم کلاسیک است و به عنوان نمادی در سینمای ترسناک رمانتیک شناخته می‌شود. فیلم ترسناک رمانتیک «یک داستان ارواح چینی» در همان روزهای ابتدایی اکران، با ادغام یکپارچه‌ی قلمرو اساطیر چینی و ووشیا، و عاشقانه‌های ساده و غم‌انگیز، توانست قلب همه را تسخیر کند. علیرغم تلاش‌های متعدد برای اقتباس و بازسازی این داستان، هیچ اثر دیگری به این اندازه به حفظ بارقه‌های اصلی وحشت و عاشقانه‌های بکر نزدیک نشده است.

۶. قله‌ای به رنگ خون (Crimson Peak)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: گیرمو دل‌تورو
  • بازیگران: میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، تام هیدلستون
  • محصول: ۲۰۱۵
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰

داستان «قله‌ای به رنگ خون» در انگلستان دوره‌ی ادواردیان می‌گذرد و داستان ادیت کوشینگ (با بازی میا واشیکوفسکا)، وارث و نویسنده‌ای مشتاق را دنبال می‌کند که بر خلاف میل پدرش، عاشق توماس شارپ دست‌نیافتنی (با بازی تام هیدلستون) می‌شود. با وجود مخالفت‌های فراوان، این دو با هم ازدواج، و به خانه‌ی شارپ، عمارتی خلوت بالای تپه‌ها نقل‌مکان می‌کنند. ادیت که بین پدرشوهر و مادرشوهر عجیبش و حتی موجودات فراطبیعی گیر افتاده است، فراتر از حد توانش با وحشت و اتفاق‌های دلهره‌آور مواجه می‌شود.

این فیلم ترسناک رمانتیک گوتیک که توسط گیرمو دل‌تورو، کارگردان فیلم برنده‌ی اسکار «شکل آب» (Shape of Water) ساخته شده است، یک داستان پندآمیز، شبح‌وار و مرموز است. «قله‌ای به رنگ خون» با ستایش فیلمبرداری فوق‌العاده زیبایش، نمونه‌ای درخشان از فیلم‌های ترسناک عاشقانه‌ی به‌یادماندنی است.

۵. دراکولای برام ‌استوکر (Bram Stoker’s Dracula)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
  • بازیگران: گری اولدمن، ویونا رایدر، آنتونی هاپکینز
  • محصول: ۱۹۹۲
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰

در سال ۱۴۶۲، شمشیربازی به نام ولاد (با بازی گری اولدمن) از جنگ به خانه بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که همسرش الیزابتا (با بازی وینونا رایدر) خود را کشته و روح لعنت‌شده‌اش به جهنم رفته است. ولاد که از غم و اندوه سرشار است، قول می‌دهد که انتقام الیزابتا را بگیرد، روحش را به تاریکی تسلیم کند و در نهایت جاودانه شود.

در سال ۱۸۹۷، ولاد، که اکنون به عنوان کنت دراکولا شناخته می‌شود، عکس نامزد وکیل خود جاناتان (با بازی کیانو ریوز)، را می‌بیند و معتقد است که او تناسخ الیزابتا است. این باور یک سری آزمایشات، مصیبت‌ها و مرگ‌ها را با خود به همراه دارد، زیرا دراکولا سعی می‌کند دوباره به عشق از دست رفته‌ی خود برسد.

«دراکولای برام استوکر» اقتباسی آزاد و خلاقانه از رمانی دراکولا محصول سال ۱۹۸۷ به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است. این فیلم به عنوان یک اثر ترسناک رمانتیک کلاسیک کالت مورد ستایش قرار می‌گیرد. «دراکولای برام استوکر» بازی‌های باورنکردنی از بازیگران کاربلد را به نمایش می‌گذارد و از مهم‌ترین پیام نهفته در درون خود لحظه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند؛ دراکولای بی‌رحم همیشه عشقی در دل داشت.

۴. عطش (Thirst )

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: پارک چان ووک
  • بازیگران: سونگ کانگ هو، کیم اوک بین، شین ها کیون
  • محصول: ۲۰۰۹
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

سانگ هیون (با بازی سونگ کانگ هو) یک کشیش کاتولیک است که داوطلب تزریق آزمایشی واکسن یک ویروس کشنده می‌شود. آزمایش به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود و بسیاری جان خود را از دست می‌دهند و سانگ هیون تنها بازمانده است، اما عطش سیری‌ناپذیری به خون انسان پیدا می‌کند که منجر به تغییر فراطبیعی زندگی‌اش می‌شود.

سانگ هیون داوطلبانه سعی در رفع تشنگی خود دارد و در بیمارستان با تائه جو (با بازی کیم اوک بین)، همسر دوست دوران کودکی‌اش روبرو می‌شود. چیزی که در ابتدا با عشق و محبت آغاز شده بود، در هنگام تلاش سانگ هیون برای پنهان نگه داشتن تمایل خود، به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

«عطش» به کارگردانی پارک چان ووک کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی کن، خطوط مبهم بین حق و باطل را بررسی، و داستان عاشقانه‌ی خود را به یک فیلم ترسناک تبدیل می‌کند. این فیلم با بازی‌های خیره‌کننده‌ای از سونگ کانگ هو و کیم اوک‌بین، بسیار تاریک و تلخ است.

۳. بدن‌های گرم (Warm Bodies)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: جاناتان لوین
  • بازیگران: نیکلاس هولت، ترزا پالمر، دیو فرانکو
  • محصول: ۲۰۱۳
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰

داستان از دیدگاه آر (با بازی نیکلاس هولت)، یک زامبی جوان با ذوقی باورنکردنی در موسیقی روایت می‌شود. وقتی او با گروهی از انسان‌ها روبرو می‌شود که مسئول شکار زامبی هستند، ارتباط فوری و عجیب با یکی از آن‌ها به نام جولی (با بازی ترزا پالمر) احساس می‌کند. جولی که وظیفه دارد به هر زامبی در صورت رویت تیراندازی کند، در تلاش است تا آر را از دست همکارانش در امان نگه دارد، در حالی که آر تمام تلاشش را می‌کند تا جولی را از سایر زامبی‌ها در امان نگه دارد. هر دوی این‌ها داستانی از عشق معصومانه و بی‌حدومرز را به نمایش می‌گذارند.

«بدن‌های گرم» برگرفته از رمانی به همین نام نوشته‌ی ایزاک ماریون و کارگردانی جاناتان لوین است. این فیلم داستان عاشقانه‌ای بی‌انتها در دنیایی است که به طور کامل توسط ویروس زامبی نابود شده است. این فیلم رستگاری را به شرور داستان ارائه می‌دهد، یک ساختارشکنی عمدی که تبعیض و عشق را فراتر از مرزهای تعیین‌شده در برداشتی شکسپیروار از یک فیلم ترسناک کلاسیک بررسی می‌کند.

۲. خانواده‌ی عجیب؛ حراج زامبی (The Odd Family: Zombie On Sale)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: لی مین جائه
  • بازیگران: جونگ جائه یونگ، کیم نام گیل، آم جی وون
  • محصول: ۲۰۱۹
  • امتیاز متاکریتیک: –
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۶ از ۱۰

این فیلم ترسناک رمانتیک داستان خانواده‌ای نامتعارف را روایت می‌کند که پمپ بنزینی را در یک روستا اداره می‌کنند. من دئوک (با بازی پارک این هوان) پیرمردی است که سه فرزند دارد: پسر بزرگ‌تر جونگ جئول (جونگ جائه یونگ) است که با دختری به نامِ نام جو (با بازی اوهم جی وون) ازدواج کرده است، فرزند وسط مین جئول (با بازی کیم نام گیل) و کوچک‌ترین عضو خانواده، دختری عجیب و غریب به نام هائه جئول (با بازی لی سو کیونگ) است.

هنگامی که یک مرد جوان عجیب (با بازی جونگ گا رام) وارد دهکده می‌شود، هیچ‌کس نمی‌توانند درک کند که او یک زامبی است، و منجر به این می‌شود که من دیوک پیر برای سواستفاده از او نقشه‌ای طراحی می‌کند. خانواده با به دام انداختن زامبی، طرحی مفصل ترتیب می‌دهند، در حالی که هه-گئول تنها با جیجونگ بی (نامی که به او می‌دهد) رابطه‌ای عاشقانه برقرار می‌کند.

«خانواده‌ی عجیب؛ حراج زامبی» اولین تجربه‌ی کارگردانی خیره‌کننده‌ی لی مین جائه، ترکیبی عالی از ترسناک، کمدی پوچ و رمانتیک است که در یک بازه‌ی زمانی دو ساعته جمع‌بندی شده است. این فیلم با حضور گروهی از بازیگران با شیمی باورنکردنی، از فرمول تکراری فیلم‌های زامبی جدا شده و تماشاگران را روی صندلی‌های خود میخ‌کوب می‌کند.

۱. مگس (The Fly)

۸ فیلم ترسناک عاشقانه برتر از بدترین تا بهترین

  • کارگردان: دیوید کراننبرگ
  • بازیگران: جف گلدبلوم، جینا دیویس، جان گتز
  • محصول: ۱۹۸۶
  • امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

سث براندل (با بازی جف گلدبلوم) دانشمندی است که در مورد انتقال از راه دور یک شی بین دو محیط کنترل شده تحقیق می‌کند. او در یک رویداد مطبوعاتی با روزنامه‌نگار علمی به نام رونی (با بازی جینا دیویس) آشنا می‌شود و این دو رابطه‌ای گرمی را با یکدیگر برقرار می‌کنند.

وقتی سهل‌انگاری در زمان آزمایش منجر به ورود یک مگس به یکی از محیط‌های ایزوله می‌شود، بدن سث دچار دگرگونی مولکولی شده و سلول‌های او با سلول‌های مگس ادغام می‌شوند. با تبدیل بدن او به یک بمب ساعتی که به سرعت در حال از بین رفتن است، سث و رونی با یک مانع وحشتناک در رابطه‌ی خود مواجه می‌شوند.

«مگس» به کارگردانی دیوید کراننبرگ، بازیگر برنده‌ی جایزه و کارگردان نامزد نخل طلا، یک شاهکار سینمایی است که وحشت را با داستان علمی-تخیلی ترکیب می‌کند و ترکیبی کاملا منحصربه‌فرد با یک عاشقانه‌ی تراژیک در قلب خود بوجود می‌آورد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج