۱۲۴۰۹۷۸
۷۲۲۸
۷۲۲۸
پ

تمام مواهبی که نصیب زائران اربعین می‌شود

راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین نماد همبستگی شیعیان در سراسر دنیاست و ایرانی‌ها هم مثل دیگر شیعیان در این مراسم حضور چشمگیری دارند.

برترین‌ها: در زمان حکومت صدام حسین و تسلط حزب بعث عراق بر این کشور، راهپیمایی اربعین قدغن بود و با این حرکت زیارتی مخالف می‌شد. امروز که این حرکت از داخل مرز ایران آزاد است و موهبتی برای ما ایرنیان و شیعیان محسوب می‌شود.

این راهپیمایی بزرگ‌ترین نماد همبستگی شیعیان در سراسر دنیاست و ایرانی‌ها هم مثل دیگر شیعیان در این مراسم حضور چشمگیری دارند.

تمام مواهبی که نصیب زائران اربعین می‌شود

دولت ایران هم تسهیلاتی را برای این زائران در نظر گرفته است که برخی از آن‌ها را مرور می کنیم:

وزیر امور اقتصادی و دارائی از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه سه تا پنج میلیون تومانی به زائران اربعین خبر داد.

به نقل از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی با بیان اینکه  تا سقف ۵ میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه  این تسهیلات به طور ویژه برای آن دسته از هموطنانی پیش بینی شده که به دلیل مشکلات مالی توان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را نداشتند، گفت: در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند، امکان بهره مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

وزیر اقتصاد میزان این تسهیلات را برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار تحت پوشش او چهار میلیون تومان و سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار تحت پوشش او ‌پنج میلیون تومان اعلام کرد. برای دریافت این تسهیلات مطلقا نیاز به حضور در بانک‌ها نیست و این تسهیلات در صورت ثبت درخواست در سامانه سماح به صورت خودکار به زائران تعلق گرفته و در حساب یارانه آنها واریز می شود.

تسهیلات خروج برای سربازان: 

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سربازان در حال خدمت می‌توانند به اربعین بروند، گفت: سربازان در حال خدمت هم می‌توانند مانند سایر افراد به سفر اربعین بروند اما برای رفتن باید موافقت فرمانده یگان را بگیرند.

وی افزود: یعنی فرمانده یگان مربوطه باید با مرخصی آن سرباز موافقت کند تا فرد مورد نظر بتواند از کشور خارج شود و به این سفر برود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سربازان برای خروج از کشور نیاز به وثیقه دارند یا خیر گفت: این موضوع مربوط به یگان خدمتی سربازان است اما عرفا نیاز به وثیقه نیست و از این بابت مشکلی نیست.

افزایش سقف برداشت نقدی از خودپرداز‌ها برای زائران اربعین

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا ۵ مهرماه ۱۴۰۱ صرفاً در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی تا مبلغ ۵ میلیون ریال به صورت درون بانکی (غیرشتابی) افزایش یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج