جاباما
۱۲۴۱۳۹۹
۴۲۴۱
۴۲۴۱
پ

حواشی جنجالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ

پخش دو قسمت ابتدایی سریال «ارباب حلقه‌ها؛ حلقه‌های قدرت» حرف و حدیث‌های زیادی را در شبکه‌های مجازی ایجاد کرد. این جنجال‌ها باعث شد که استودیوی آمازون برای انتشار نظرات مخاطبان محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

فرادید: بعد از انتشار دو قسمت اول سریال «ارباب حلقه‌ها؛ حلقه‌های قدرت»، خیلی زود جنجال‌ها و بحث‌های داغی دربارۀ آن در رسانه‌ها شروع شد.

اختلاف نظر‌ها واقعا زیاد بود. تقریبا هیچ‌کس انکار نمی‌کرد که جلوه‌های بصری سریال فوق‌العاده و خیره‌کننده است، اما دربارۀ کیفیت داستان‌پردازی و روایت فیلم چنین اتفاق نظری وجود نداشت. ولی دایرۀ جنجال‌ها فراتر از صرف انتقاد به داستان سریال بود.

موضوع نژادپرستی

حواشی جنجالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ

یکی از مباحثی که در مورد سریال مطرح شد دربارۀ حضور بازیگران رنگین‌پوست بود. مثلا لنی هنری در نقش یکی از نیاکان هابیت‌ها (هارفوت‌ها) ظاهر شده و این باعث واکنش منفی بعضی از مخاطبان شده بود. آن‌ها از زاویه‌ای نژادپرستانه به حضور بازیگران سیاه‌پوست در نقش‌های محبوبشان اعتراض داشتند.

این‌گونه دیدگاه‌ها باعث شد که استودیوی آمازون انتشار نظرات کاربران را ۷۲ ساعت به تاخیر بیاندازد تا از بمباران سریال با دیدگاه‌های منفی جلوگیری کند. آن‌ها تیمی را مسئول بررسی نظرات کردند تا فقط نظراتی را منتشر کنند که دیدگاهی واقعی دربارۀ کیفیت سریال ارائه می‌کردند. اما این ماجرا یک طرف دیگر هم دارد؛ یعنی این نگرانی وجود دارد که آمازون با این کار دیدگاه کسانی که واقعا از کیفیت سریال راضی نیستند را نادیده گرفته باشد.

موضوع لهجه‌ها

حواشی جنجالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ

در این سریال «هارفوت‌ها» (که نیاکان هابیت‌ها به حساب می‌آیند) لهجه و سیمای ایرلندی دارند. حتی در صحنه‌های مربوط به آن‌ها از موسیقی شبیه به موسیقی فولکلور ایرلندی استفاده شده است. این نکته‌ای است که اعتراض بعضی از بینندگان را برانگیخته است. آن‌ها این تصویر را با کاریکاتور‌های ضد ایرلندی قرن نوزدهم مقایسه کرده‌اند.

موضوع ریش زن‌ها!

حواشی جنجالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ

در کتاب «ارباب حلقه‌ها؛ دو برج» گفته شده که یکی از ویژگی‌های «کوتوله‌ها» این بود که زنانشان هم ریش داشتند و بنابراین نمی‌شد چهرۀ زنان و مردان کوتوله را از هم تشخیص داد. حالا بعضی از مخاطبان می‌گویند که چرا در سریال، چهرۀ پرنسس دیسا (با بازی سوفیا ناموِت) کاملا زنانه است و موی قابل تشخیصی روی صورتش ندارد؟ از نظر این منتقدان این یعنی سریال به داستان اصلی که تالکین نوشته وفادار نمانده است.

موضوع زره گالادریل

حواشی جنجالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ

گالادریل به نوعی شخصیت اصلی سریال به حساب می‌آید. بعضی از طرفداران سرسخت رمان‌های تالکین به این نکته اشاره کرده‌اند که روی زره گالادریل یک ستارۀ هشت‌پر نقش بسته که نشان خاندان فیانور است. اما بر طبق داستان اصلی، گالادریل علیه خاندان فیانور سوگند خورده است و اتحادی با آن‌ها ندارد که بخواهد نشان آن‌ها را روی زرهش حک کند.

همانطور که می‌بینید انواع و اقسام بحث و جنجال‌های ریز و درشت دربارۀ این سریال به وجود آمده است. اما آیا این جور مسائل ربطی به کیفیت سریال دارند؟ آیا نظر منفی مخاطبان فقط به خاطر مسائلی از این دست بوده است؟ به نظر می‌رسد که در این فضا خیلی نمی‌شود به انتقاد‌ها یا تحسین‌ها اعتماد کرد؛ هر کس باید خودش بعد از دیدن قسمت‌های اول، دربارۀ اینکه سریال را دنبال کند یا آن را کنار بگذارد به نتیجه برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج