۱۲۴۱۹۵۵
۳۹۱
۳۹۱
پ

راهکارهای مقابله با قضاوت کردن دیگران

قضاوت‌ و داوری‌ کردن دیگران کاریست بس اشتباه که عوارض فراوانی برای هر دو سو دربردارد اما به‌هرروی اطراف ما پر است از کسانی‌ که مدام در حال قضاوت‌ کردن ما هستند، اما چگونه می‌توان خود را از این داوری‌ها دور و مصون نگه داشت؟

جامعه ۲۴: قضاوت‌ و داوری‌ کردن دیگران کاریست بس اشتباه که عوارض فراوانی برای هر دو سو دربردارد اما به‌هرروی اطراف ما پر است از کسانی‌ که مدام در حال قضاوت‌ کردن ما هستند، اما چگونه می‌توان خود را از این داوری‌ها دور و مصون نگه داشت؟

برچسب‌ زدن به دیگران چه خوب و چه بد سبب می‌شود آن‌ها در ذهن ما سیاه یا سفید نشان داده شوند به همین دلیل هرگز نمی‌توانیم دیدی واقع‌گرایانه به آن‌ها داشته باشیم. اما آیا می‌توان اگر خود داوری نمی‌کنیم از داوری و قضاوت دیگران دور ماند؟

اگرچه اطراف ما پر هستند از کسانی‌که مدام به‌دنبال برچسب‌زدن و داوری دیگرانند، اما می‌توان با راه‌کار‌هایی خود را از این موارد دور نگه داشت.

فراموش نکنید انسان‌ها و اطرافیان می‌توانند دیدگاه‌های گوناگونی نسبت به شما داشته باشند دیدگاه‌هایی که خواه درست یا نادرستند، اما ما باید بیاموزیم هیچ‌یک از آن‌ها نباید اهمیت چندانی برای ما داشته باشد مهم این است که شما روشی برای خود در زندگی در نظر بگیرید و همان راه را پیش روید. با تمامی این موارد همه ما در معرض داوری‌هایی از سوی دیگران قرار گرفته‌ایم به‌گونه‌ای که شاید روز‌ها زندگی ما خراب شده باشد.

راه‌کار‌های مناسب برای مصون‌ماندن از داوری و قضاوت دیگران

خود را تربیت کنید

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که خود را تربیت کنید درباره دیگران داوری نکنید. بسیاری از ما گاه و به شکلی ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهیم و حتی گاه در ذهنمان افراد را برانداز و چیز‌هایی را به آن‌ها نسبت می‌دهیم. باید این رفتار را از خود دور کنید و خود را از این بازی رها کنید. یکی از راه‌کار‌ها برای داوری‌نکردن دیگران این است که به محض این‌که خواستید دیگری را داوری و قضاوت کنید با خود بگویید مگر من چه کسی هستم؟

راهکارهای مقابله با قضاوت کردن دیگران

خود را در معرض داوری قرار ندهید

یکی از راه‌کار‌هایی که اهمیت دارد این است که تا جای ممکن خود را در معرض داوری دیگران قرار ندهید. تلاش کنید افراد سمی را از زندگی و به‌ویژه از ذهن خود دور کنید کسانی‌که مدام به‌دنبال ایراد گرفتن و داوری‌ کردن شما هستند. شما باید بیاموزید در عین توجه به رفتار درست، مناسب و معقول خود، نظر دیگران برایتان مهم نباشد.

 

شفاف باشید

تا جای ممکن تلاش کنید پنهان‌کاری نکنید. اگر می‌خواهید کسی وارد حریم خصوصی شما نشود و در مورد مسائلی از شما چیزی نپرسد آن را روشن و واضح بگویید و توضیح دهید که دوست ندارید در مورد فلان موضوع با کسی صحبت کنید، اما کوشش کنید در بسیاری مواقع شفاف و بدون پنهان‌کاری عمل کنید.

به آداب معاشرت توجه کنید

یکی از مسائلی که سبب می‌شود افراد مورد داوری و قضاوت قرار بگیرند این است که روابط اجتماعی و آداب معاشرت را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند. گاه ضعف رفتاری در آداب معاشرت و مراودات اجتماعی سبب داوری‌های گوناگون از سوی دیگران می‌شود. از مواردی که می‌تواند سبب داوری دیگران نسبت به ما در این مورد شود شامل بی‌توجهی، دست‌ دادن، پاسخ ندادن به احوالپرسی‌های مجازی دیگران، وفادار نبودن به تعهدات خود نسبت به دیگران، رفتار سرد و رفتار‌هایی از این قبیل است.

تلاش کنید تا جای ممکن هر روز بر بهتر شدن خود و رفتارتان کار کنید تا هم خود احساس بهتری داشته باشید و هم این‌که از داوری‌ها در امان می‌مانید.

مدام پوزش نخواهید

هر کسی برای خود راه و روش و سبکی برای زندگی دارد. بیاموزید که هرگز برای روش و سبک خود برای زندگی و البته نوع و نگرش و اندیشه‌تان از دیگران پوزش نخواهید. پوزش‌خواستن هنگامی کار درستی است که به‌راستی مرتکب اشتباهی شده باشید.

راهکارهای مقابله با قضاوت کردن دیگران

شما مسئول رفتار دیگران نیستید

فراموش نکنید بسیاری افراد کاری به رفتار شما ندارند فقط کار خود را انجام می‌دهند بنابراین شما مسئول رفتار و نگرش آن‌ها نیستید. ریشه قضاوت‌های افراد، ضعف شخصیت و مشکل رفتاری آن‌هاست بنابراین توجه‌ کردن به داوری‌های آن‌ها چیزی جز وقت خود را هدر دادن نیست. تلاش کنید سرتان به کار خودتان باشد و چنان خود را مشغول نگه دارید تا فرصت توجه‌کردن به این رفتار‌ها را نداشته باشید.

دیدگاه و نظر دیگران را نخواهید

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که تلاش کنید در انجام کاری خواه انتخاب رشته و خواه خرید لباس نخست خوب بیندیشید و سپس با افراد خبره و ماهر در آن کار مشورت کنید و سپس اقدام کنید و مطمئن باشید اکنون که درصدد عملی‌ کردن آن کار هستید به اندازه کافی در مورد آن پژوهش کرده‌اید پس از آن دیدگاه دیگران را در مورد آن نپرسید به‌ویژه کسانی‌ که هیچ نقشی در تصمیم و زندگی شما ندارند و البته در آن کار هم مهارت و تجربه‌ای ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج