۱۲۴۲۹۳۴
۴۰۴۴
۴۰۴۴
پ

اقدام عجیب یک پاکبان برای زائران اربعین

در جریان آیین اربعین و مسیر پیاده‌روی آن، بسیاری از مردم عراق هر یک به نحوی مشتاق ارایه خدمات به زائران هستند. در این میان، برخی با حرکت‌های خلاقانه خود صحنه‌های خاصی پدید می‌آورند. یکی از پاکبانان سامرا از این دسته است.

 ایسنا: در جریان آیین اربعین و مسیر پیاده‌روی آن، بسیاری از مردم عراق هر یک به نحوی مشتاق ارایه خدمات به زائران هستند. در این میان، برخی با حرکت‌های خلاقانه خود صحنه‌های خاصی پدید می‌آورند. یکی از پاکبانان سامرا از این دسته است.

 عراق، شهرهای مقدس نجف و کربلا، طریق پیاده‌روی اربعین و متعلقات آن، ازجمله اماکن زیارتی کاظمین و سامرا هر ساله از حدود هشتم صفر، یعنی حدود دو هفته پیش از اربعین حسینی (ع) شاهد برپایی موکب‌هایی است که سعی می‌کنند با تأمین خدمات ابتدایی به زائران، سختی‌های جسمانی طی طریق را برای آنان کاهش دهند.

علاوه‌بر تأمین خوراکی و نوشیدنی، گاهی افراد با توجه به توان و تمکن مالی خود، به خلاقیت‌هایی در این زمینه دست می‌زنند. حتما درباره ارایه خدمات ماساژ پا و مشت و مال قبلا شنیده‌اید.

این روزها یک پاکبان در سامرا نیز با اقدام خلاقانه‌ای در وسع خویش سعی در خدمت‌رسانی به زائران امام حسین و دیگر ائمه (ع) دارد.

اقدام عجیب یک پاکبان برای زائران اربعین

شرایط شهر سامرا از نظر سیاسی و عقیدتی خاص است. حتما به خاطر دارید که چند سال پیش هم نیروهای تندرو عقیدتی، گنبد حرم امام دهم و امام یازدهم شیعیان را با مواد منفجره تخریب کردند.

با توجه به جمیع شرایط، طبیعی است که خدمت‌رسانی به زائران اربعین که در جریان حضور در آیین پیاده‌روی، به اماکن متبرک کاظمین و سامرا هم سر می‌زنند، به وسعت و رونق شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف نیست. مسیر منتهی به حرم مطهر سامرا نیز طوری طراحی شده است که زائران هنگام پیاده شدن از خودروها، حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه را باید پیاده طی کنند تا به صحن و حرم امامین عسکریین (ع) برسند.

در این مسیر، یکی از پاکبانانی که هر روز برای نظافت مسیر و جمع‌آوری زباله‌ها در محل حضور دارد، در پایان کار موظفی یا ساعت استراحت خود، با استفاده از کارتن‌های مقوایی در مقام بادبزن سعی می‌کند زائرانِ در مسیر را لحظه‌ای با جریان هوای خنک میزبانی کند.

کسانی که در گرمای بین ۴۴ تا ۴۸ درجه هوا زیر آفتاب این مسیر را طی می‌کنند، خوب درک می‌کنند که حتا یک لحظه جریان هوای خنک چه احساس خوب و انرژی مضاعفی ایجاد می‌کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج