۱۲۴۳۳۲۸
۱۱۷۵
۱۱۷۵
پ

تکذیب یک شایعه؛ گربه‌های پارک لاله از همیشه خوشحال‌ترند

در روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که به گربه‌های پارک لاله بدرفتاری شده و احیانا حیوانی در این پارک کشته شده است. مطالبی که مستندات زیادی نداشت و تنها بر اساس اظهارات عده‌ای که خود را حامی حیوانات معرفی می‌کردند در شبکه‌های مجازی بازنشر می‌شد.

برترین‌ها: در روزهای گذشته مطالبی در فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که به گربه‌های پارک لاله بدرفتاری شده و احیانا حیوانی در این پارک کشته شده است. مطالبی که مستندات زیادی نداشت و تنها بر اساس اظهارات عده‌ای که خود را حامی حیوانات معرفی می‌کردند در شبکه‌های مجازی بازنشر می‌شد.

تکذیب یک شایعه؛ گربه‌های پارک لاله از همیشه خوشحال‌ترند

این موضوع در «برترینها» هم بازتاب داده شد با طرح این سوال که در پارک لاله چه اتفاقی افتاد است. برای پیگیری ماجرا تماسی داشتیم با آقای مهندس حمید ترابی مدیر محترم پارک لاله که قاعدتا بیش از همه از واقعیت ماجرا مطلع است و به نظر می‌رسید شایعات مطرح شده ایشان را مد نظر داشته است.

مهندس ترابی با ذکر این که تازه چند ماه است مدیریت پارک را به عهده گرفته، با رد کردن تمام مطالب عنوان شده به ما گفت که هیچ اتفاق خاصی در این بوستان نیفتاده است:« از زمانی که در پارک لاله مشغول به خدمت شدم، تمرکز ما روی رفع مشکلات مردم و بهسازی محیط برای کسانی بوده که از این محیط استفاده می‌کنند. مشتریان دائمی پارک لاله می‌توانند گواهی بدهند که در ماه‌های اخیر وضعیت پارک بهبود چشمگیری پیدا کرده و همه تلاش ما در رسیدگی به فضای سبز و مناسب‌سازی معابر و فضاهای پارک برای استراحت و لذت بردن همشهریان تهرانی بوده است. البته منکر این نیستیم که مدیریت پارک بودجه زیادی برای فعالیت‌هایش ندارد و رسیدگی به حیوانات شهری هم جزو وظایف تعریف شده بوستان‌های تهران نیست، با وجود این در تمام مدت حضورم در این پارک، مثل مدیریت‌های قبلی در دیگر پارک‌های تهران بیشترین همراهی را با حامیان حیوانات داشته‌ایم و کمترین مشکلی نه برای آنها و نه برای پرندگان و گربه‌ها به وجود نیامده است.»

تکذیب یک شایعه؛ گربه‌های پارک لاله از همیشه خوشحال‌ترند

از مدیر پارک لاله می‌پرسیم دلیل انتشار چنین شایعاتی چیست. آقای ترابی می‌گویند:« طبیعی است که مدیریت در هر مجموعه‌ای به خصوص اگر با سختگیری و سلامت همراه باشد می‌تواند به دلخوری عده‌ای منجر شود که منافعی دارند. دلخوری‌ها هم خود را به اشکال مختلف نشان می‌دهد و شایعه ساختن و تهمت و شایعه‌سازی و زیر سوال بردن تلاش‌های خدمتگزاران شهر بخشی از هزینه‌هایی است که باید در این راه پرداخت کرد. 

درباره کشتن گربه‌ها در پارک هم باید بگویم چنین موضوعی به هیچ‌وجه صحت ندارد. تعداد مردمی که در پارک و خیابان‌های شهر به گربه‌ها آب و خوراک می‌دهند کم نیستند. این شیوه البته مورد تایید مدیران سلامت کشور نیست و آن را حتی برای خود حیوانات آسیب‌زا می‌دانند. تغذیه غیراصولی حیوانات و کمک به تکثیر نامتناسب آنها، بیماری در گربه‌ها را تشدید می‌کند و برای سلامت انسان هم نگرانی‌هایی به دنبال دارد.

تکذیب یک شایعه؛ گربه‌های پارک لاله از همیشه خوشحال‌ترند

با این وجود، تا جایی که من اطلاع دارم در کل مجموعه شهرداری تهران هیچ سیاست و تصمیمی مبنی بر برخورد با حمایت از حیوانات و غذا دادن به گربه‌ها وجود نداشته و همیشه تنها خواهش ما رعایت اصول بهداشتی بوده. این که گربه‌ها در فضای آزاد عمر محدودی دارند و شاهد مرگ و میر آنها هستیم هم، اگرچه موضوعی ناخوشایند است، اما طبیعی است و کاری از دست کسی ساخته نیست. این که در شهر با مرگ حیوان مواجه باشیم می‌تواند ناشی از تصادف یا طی کردن عمر طبیعی یا هر عامل دیگری باشد. اما به شما قول می‌دهم که هیچکس در شهرداری راضی به مرگ گربه‌ها نیست و قطع به یقین بدانید که کمترین قصور یا سوءرفتاری در این زمینه اتفاق نیفتاده است. شاید کسی خارج از مجموعه از روی سوءنیت باعث مرگ گربه‌ای در پارک هم شده باشد تا زحمات کارکنان شهرداری را زیر سوال ببرد که از نظر ما محکوم است.»

تکذیب یک شایعه؛ گربه‌های پارک لاله از همیشه خوشحال‌ترند

مهندس ترابی درباره وضعیت کنونی گربه‌ها در پارک لاله هم می‌گوید اوضاع مثل همیشه است. مردم در کنار گربه‌ها در پارک حضور دارند و از امکانات موجود بهره می‌برند. گربه‌ها هم هستند و شاید از همیشه هم خوشحالتر باشند: «حتی لانه‌ای که برای گربه‌ها در ضلع شمالی پارک تدارک دیده شده سر جای خود هست و قصدی برای محدودیت یا تخریب آن وجود ندارد. تازه لانه جدیدی هم در ضلع جنوب‌شرقی پارک تدارک دیده شده و در آینده نزدیک قابل استفاده خوده بود. می‌بینید که ما طرفدار محیط‌زیست و حامی حیوانات هستیم و تهمت‌ها چقدر غم‌انگیز است.»

آقای ترابی در پایان با تاکید بر این که ممنوعیت آوردن حیوانات خانگی شخصی به پارک دستورالعملی عمومی و شهری است از شهروندان می‌خواهند که به شایعات توجه نکنند و در کنار آن متوجه زحمات کارکنان پارک‌ها باشند و با همکاری خود، زمینه استفاده هرچه بیشتر از امکانات همگانی را فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج