۱۲۴۳۸۰۰
۵۵۳۳
۵۵۳۳
پ

منبعی اسرارآمیز از انرژی فضایی پیدا شد

جیمز وب تاکنون اکتشافات هیجان‌انگیز زیادی داشته و بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه نجوم را شگفت‌زده کرده است. حالا این تلسکوپ پیشرفته در جدیدترین اقدام خود، منبع انرژی اسرارآمیز و قابل‌توجهی را شناسایی کرده که از نظر برخی دانشمندان، می‌تواند عصر جدیدی را در بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز کند.

دیجیاتو نوشت: جیمز وب تاکنون اکتشافات هیجان‌انگیز زیادی داشته و بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه نجوم را شگفت‌زده کرده است. حالا این تلسکوپ پیشرفته در جدیدترین اقدام خود، منبع انرژی اسرارآمیز و قابل‌توجهی را شناسایی کرده که از نظر برخی دانشمندان، می‌تواند عصر جدیدی را در بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر آغاز کند.

منبعی اسرارآمیز از انرژی فضایی پیدا شد

چندی پیش، جیمز وب اولین تصویر از یک سیاره فرا خورشیدی را ثبت کرد و به اشتراک گذاشت. جالب اینکه در جو این سیاره مقداری کربن دی‌اکسید هم وجود دارد. حالا هم شاهد اکتشاف منبع انرژی جدیدی در فضا توسط آن هستیم. به نقل از منبع مرتبط، منبع انرژی مورد اشاره از نظر برخی محققان پتانسیل بالایی برای کاربردهای علمی دارد.

مدت‌هاست دانشمندان به وجود انرژی تاریک و ماده تاریک باور دارند و به عقیده آن‌ها، بیشتر جهان را ماده تاریک تشکیل داده است. آن‌ها سال‌ها به دنبال اثبات وجود چنین مواردی بوده‌اند، اما تمام این فرضیه‌ها در حد تئوری باقی مانده‌اند. با این وجود، جیمز وب اکتشاف جدیدی در فضا داشته که احتمالا می‌تواند برگ برنده جدیدی در تحقیقات پیرامون انرژی و ماده تاریک باشد.

به لطف جیمز وب، اکنون دانشمندان قادر به تهیه اطلاعات بیشتری از فضا هستند تا بتوانند منابع انرژی متصل به انرژی تاریک را شناسایی کنند. در نگاه تیزبین جیمز وب، منبع انرژی تازه‌ای شناسایی شده که دانشمندان می‌خواهند روی آن تحقیقات بیشتری انجام دهند. البته از نظر برخی دیگر از محققان و دانشمندان، این منبع انرژی یک پدیده کاملا عادی محسوب می‌شود؛ اما برخی دیگر چنین اعتقادی ندارند و می‌خواهند روی این موضوع دقیق‌تر شوند.

در نهایت اگر این منبع انرژی واقعا به انرژی و ماده تاریک در فضا ارتباط داشته باشد، می‌توانیم شاهد به پا شدن انقلاب جدیدی در تاریخ علم باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج