۱۲۴۴۹۵۱
۱۱۸۲
۱۱۸۲
پ

ملکه الیزابت به خاک سپرده شد

ملکه الیزابت روز دوشنبه پس از وداع نهایی مردم انگلیس با درازمدت‌ترین حاکمشان در کنار شوهر مرحومش فیلیپ به خاک سپرده شد.

همشهری آنلاین: ملکه الیزابت روز دوشنبه پس از وداع نهایی مردم انگلیس با درازمدت‌ترین حاکمشان در کنار شوهر مرحومش فیلیپ به خاک سپرده شد.

ملکه الیزابت به خاک سپرده شد

به نقل از رویترز در میان مراسم رسمی با دقت طراحی شده تشییع جنازه ملکه لحظاتی از عواطف آشکار رخ داد. در انتهای روز چهره رنگ‌پریده پادشاه چارلز به اشک نشست و در همان حال ماتم در صورت‌های چندین عضو خانواده سلطنتی مشاهده شد.

تجمعات بزرگی در خیابان‌های لندن و قصر وینزور شاهد این مراسم عظیم بودند.

جاستین ولبی، اسقف کانتربری به حضار در مراسم دولتی در کلیسای شکوهمند وست مینستر که پادشاهان و ملکه‌های انگلیس در طول بیش از ۱۰۰۰ سال گذشته، ازدواج کرده‌اند، تاجگذاری کرده‌اند و به خاک سپرده شده‌اند، گفت:‌«رهبران معدودی این فوران عشق را که ما دیده‌ایم، دریافت کرده‌اند.»

در میان ۲۰۰۰ از حضار حدود ۵۰۰ رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، اعضای خاندان سلطنتی و شخصیت‌های عالیمقام از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشتند.

 در بیرون از صدها هزار نفر از مردم به خیابان‌های پایتخت آمده بودند تا به الیزابت که پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت، ادای احترام کنند.

بسیاری از افراد در مسیر حرکت ماشین حامل تابوت از لندن به سوی وینزور صف کشیده بودند، گل پرتاب می‌کردند و فریاد سر می‌دادند.

در نمازخانه سنت‌جرج در قلعه وینزور حود ۸۰۰ مهمان برای مراسم ترحیمی خصوصی‌تر حاضر بودندکه با برداشتن تاج، گوی گوهرنشان و کوپال- نمادهای قدرت و دولت تک‌سالار  از روی تابوت برداشته شدند و روی محراب گذاشته شد.

لرد چمبرلن، ارشدترین مقام در خانوار سلطنتی، «چوبدستی دیوان» را شکست که نشانگر پایان خدمتش به مقام فرمانروا بود و ان را روی تابوت گذاشت که به آهستگی به درون سرداب سلطنتی پایین رفت.

در حالی که حضار آهنگ «خدا نگهدار پادشاه باد» را می‌خواندند، پادشاه چارلز که با چالش عمده برای حفظ گیرایی سلطنت در دوران شدت گفتن سختی‌های اقتصادی در بریتانیا مواجه است، ظاهرا تلاش می‌کرد جلوی اشک‌هایش را بگیرد.

در همین ساختمان بزرگ بود که از ملکه به تنهایی در حال سوگواری برای شوهر ۷۳ ساله‌اش، پرنس فیلیپ در دوران قرنطینه پاندمی عکسبرداری شده بود و این حس را  تقویت می‌کرد که فرمانروا در دوران ابتلا با مردمش هماهنگ است.

در ساعات بعدی دوشنبه، در یک مراسم خصوصی خانوادگی تابوت‌های الیزابت و همسرش فیلیپ که سال پیش در ۹۹ سالگی درگذشت، از سرداب حرکت داده شدند تا با هم در همان نمازخانه‌ای دفن شوند که پدرش، شاه جرج ششم، مادر و خواهرش پرنسس مارگرت نیز به خاک سپرده شده‌اند.

بیانیه‌ای در وب‌سایت خاندان سلطنتی در ساعت ۲۱:۰۶ بعدازظهر به وقت اعلام کرد: «ملکه به همراه دوک ادینبورو (همسر ملکه) در نمازخانه یادبود پادشاه جرج ششم به حاک سپرده شدند»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج