۱۲۴۵۲۹۱
۵۵۷۹۲
۵۵۷۹۲
پ

دیشب در تهران و شهرستان‌ها چه گذشت؟

خبرگزاری مهر، گزارشی از برگزاری تجمعات اعتراضی در پی فوت مهسا امینی را منتشر کرده است.

خبرگزاری مهر، گزارشی از برگزاری تجمعات اعتراضی در پی فوت مهسا امینی را منتشر کرده است.

دیشب در تهران و شهرستان‌ها چه گذشت؟

در این گزارش آمده:

در ادامه تجمع‌ها در برخی از شهرهای کشورمان شب گذشته نیز شاهد تجمع و اعتراض بودند.

اعتراضات که به دنبال درگذشت تلخ «مهسا امینی» دختر سقزی آغاز شد.

این در حالیست که اینترنت همراه در برخی شهرهای کشورمان با محدودیت و قطعی مواجه و اینستاگرام و  واتس اپ برخی شبکه‌های اجتماعی از دسترس خارج شده است.

عصر روز گذشته و در پی فراخوان جریان ضدانقلاب، افرادی با همان مشخصات دیشب اما با تعداد کمتری قصد داشتند در حوالی میدان و خیابان ولیعصر تجمع کنند.

گزاشری از تجمعات تهران را در ادامه بخوانید: 

ساعت ۱۷:۳۰

نیروهای انتظامی در میدان فردوسی، چهارراه تئاتر شهر، میدان و خیابان ولیعصر، میدان انقلاب، ابتدای خیابان حجاب، خیابان طالقانی و خیابان های اطراف میدان ولیعصر تا تئاتر شهر حضور دارند.

از حدود ساعت 17:30 گروه های 10 تا 30 نفر به سمت خیابان ولیعصر در حال حرکت هستند. اینترنت تقریبا قطع شده است.

ساعت ۱۸

تعدادی از معترضان در میدان ولیعصر و تعدادی هم در چهارراه تئاتر شهر تجمع کرده و شعارهای تند و ساختارشکنانه سر می دهند، پلیس چندین بار از آنها خواست محل را ترک کنند و در ادامه برای پراکنده کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد. گاز اشک آور موجب شد معترضان پراکنده شود. معترضان در خیان ولیعصر و اطراف پراکنده شده اند.

ساعت ۱۸:۳۰

برخی از معترضان تفنگ پینت بال به همراه دارند. برخی نیز با ماسک صورت خود را پوشانده اند. پلیس از کسانی که همکاری می کنند، چندین بار قدردانی کرد و به سایر حاضرین در تجمع هشدار داد تا ظرف مدت کوتاهی محل را ترک کنند. در برخی مواقع شعار مرگ بر دیکتاتور، ما همه با هم هستیم، می کشم می کشم هر آنکه خواهرم کشت شنیده می شود. ترافیک سنگینی در خیابان وجود دارد.

ساعت: ۱۹:۰۰

جمعیت تقریبا پراکنده شده. هر از گاهی چند نفری به خیابان های اصلی وارد می شوند و شعار می دهند. عبور و مرور خودرها بهتر شده و اوضاع در کنترل پلیس است. 

ساعت ۱۹:۳۰

ترافیک روان تر شده است. هر ازگاهی شعارهایی شنیده می شود. به نظر می رسد بیشتر معترضان از اطراف محل تجمع خارج شده اند. در خیابان کشاور چند سطل زباله سوخته قرار دارد ولی اوضاع آرام است.

ساعت: ۲۰:۰۰

اتوبوس بی آر تی در خیابان ولیعصر که قبل از میدان ولیعصر متوقف شده بود مجددا به فعالیت خود ادامه داد. خیابان تقریبا به حالت عادی بازگشته. ماموران همچنان در میدان حضور دارند. تعدای از معترضان خیابان را بسته بودند که با حضور نیروهای امنیتی به سمت پارک لاله پراکنده شدند.

همچنین برخی تجمع کنندگان در حوالی میدان فردوسی اقدام به کندن نرده‌های خط ویژه اتوبوس های «بی آر تی» کردند که این اقدام برای دقایقی سبب اخلال در عبور و مرور شد.

گزارش ایرنا از سطح شهر حکایت از این داشت که از تجمعات پراکنده ای نیز در مناطق شرقی تهران نظیر تهرانپارس، خیابان پیروزی و چهارراه کوکاکولا شکل گرفت که با حضور به موقع نیروهای انتظامی وضعیت به حالت عادی بازگشت.

تجمعاتی هم در میدان تجریش و قدس شهر تهران شکل گرفت که پیش از ساعت ۲۲ پایان یافت و اوضاع در این مناطق کاملا عادی است.

تجمعات کوچک و پراکنده‌ای نیز در جنت‌آباد ایجاد شد که برخی افراد با پرتاب سنگ و سردادن شعار نظم عمومی را برهم زدند.

در میدان فردوسی، در ضلع جنوبی میدان، جمعیت حدود ۱۰۰ نفره‌ای در دسته‌های کوچک ۵-۶ نفره حاضر بودند که شعارهای پراکنده‌ای را سر می‌دادند؛ این افراد با مداخله نیروی انتظامی پراکنده شدند.

در چهارراه پارک‌وی، ترافیک سنگینی گزارش شد؛ حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر به صورت پراکنده حضور داشتند؛ یک بیلبورد تبلیغاتی روی پل آتش زده شده بود و جمعیتی نیز در ضلع شمالی ایستاده و مشغول فیلم‌برداری و مشاهده بودند.

در خیابان طالقانی محدوده خیابان حافظ، چند نفر بسیار محدود، کاغذها و مقواهایی را آتش زده بودند که دود محدودی ایجاد شده بود.

در خراسان شمالی و شهر بجنورد حدفاصل چهارراه مخابرات تا چهارراه ۱۷ شهریور به‌عنوان شریان اصلی و مرکزی شهر شاهد تجمعاتی بود که عموم حاضران در آن در رده سنی نوجوان و دهه هشتادی بودند.

در خراسان جنوبی و شهر بیرجند هم حوالی خیابان معلم شاهد حضور برخی معترضان بود.

در استان زنجان شعارهای تند سر داده شد و نیروهای انتظامی افراد که عموماً در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بودند را متفرق کردند. مسیر پیاده راه سبزه‌میدان، چهارراه انقلاب، چهارراه سعدی و زینبیه غربی ازجمله مناطقی بود که معترضان اقدام به تجمع کردند.

تجمع ۱۵۰ نفری در خیابان نوبهار کرمانشاه هم طی شب گذشته رخ داد که متأسفانه منجر به خسارات زیادی به اموال عمومی و مردم شد. گفته می‌شود به برخی ادارات شهر کرمانشاه هم خسارت واردشده است.

مطابق شواهد میدانی خبرنگار ما برخی از افراد با حمله به فرمانداری اسلام‌آباد غرب هم شیشه‌ها را شکستند که با دخالت پلیس متفرق شدند. هم‌اکنون این شهر در آرامش قرار دارد.

در ارومیه نیز بنا بر اعلام خبرنگار میدانی ما تجمع‌ها به خشونت کشیده شده است.

تجمع معترضان در قزوین از ساعات ابتدایی شب گذشته در خیابان ولیعصر با حضور نزدیک به ۱۰۰ نفر رخ داد.

گزارش‌هایی از تجمع در مازندران، اصفهان، کرمان، گیلان، فارس و گلستان هم به دست رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج