۱۲۴۵۹۱۲
۸۳۶۰
۸۳۶۰
پ

تصاویری از حشراتی که ناپدید می‌شوند!

از خرچنگ ها گرفته تا کرم ها، طیف وسیعی از حیوانات با موفقیت از استتار برای جلوگیری از شناسایی شدن توسط شکارچیان گرسنه استفاده می کنند اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از استراتژی های استتار موثرتر از سایرین هستند.

خبرآنلاین: از خرچنگ ها گرفته تا کرم ها، طیف وسیعی از حیوانات با موفقیت از استتار برای جلوگیری از شناسایی شدن توسط شکارچیان گرسنه استفاده می کنند اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از استراتژی های استتار موثرتر از سایرین هستند.

مقایسه بین روش‌های مختلف استتار نشان می‌دهد که استتار به عنوان اجسام خاص در محیط، بهترین راه برای پنهان ماندن است.

استتار عموماً در دشوار کردن شکار برای شکارچیان مؤثر است، زمان جستجوی آنها را بیش از ۶۲ درصد افزایش می دهد و میزان حمله آنها به طعمه را تا بیش از ۲۷ درصد کاهش می دهد و در کمک به شکار برای فرار از شکارچیان تا ۳۰۰ درصد موثر است.

یک حشره پنهان شده به سادگی با محیط اطراف خود ترکیب می شود، خواه کف اقیانوس، کف جنگل، برگ یا پوست درخت باشد. گاهی اوقات استتار حشرات آنقدری قوی است که به نظر می رسد حیوان ناپدید می شود!

چوبک‌سانان

تصاویری از حشراتی که ناپدید می‌شوند!

همانطور که از نام آنها پیداست، این حشرات شبیه به شاخه یا چوب هستند و برخی از گونه هایی که در مناطق استوایی زندگی می کنند شبیه به برگ هستند. آنها در همه جای زمین به جز پاتاگونیا و قطب جنوب یافت می شوند. وقتی آنها از حرکت باز می ایستند، مانند وقتی که یک شکارچی را در نزدیکی احساس می کنند، تقریباً غیرممکن است که آنها را ببینید. بیش از ۳۰۰ گونه از این نوع حشره وجود دارد و طول آنها از ۰.۵ اینچ تا ۱۲ اینچ متغیر است.

عنکبوت‌های خرچنگی

تصاویری از حشراتی که ناپدید می‌شوند!

نام عنکبوت خرچنگی به این دلیل است که پاهای جلویی خود را بالا نگه می‌دارد و مانند یک خرچنگ کوچک می‌چرخد. بیش از ۲۰۰۰ گونه از عنکبوت خرچنگی وجود دارد و آنها در سراسر جهان زندگی می کنند. به آنها عنکبوت گل نیز می گویند زیرا گاهی اوقات روی گل می نشینند و منتظر می مانند تا طعمه ای مانند پروانه یا گرده افشان دیگر بیاید. سپس به آن کمین می کنند. اندازه آنها از حدود ۰.۱۶ اینچ تا ۰.۳ اینچ متغیر است.

برخی از گونه های عنکبوت خرچنگی می توانند رنگ خود را برای مطابقت با رنگ گلی که روی آن قرار می گیرند تغییر دهند. این گونه‌ از عنکبوت گاهی اوقات رنگ طعمه خود را تغییر می دهد. عنکبوت های دیگر خرچنگی رنگ پوست درخت یا مدفوع پرندگان را تقلید می کنند. در برخی از گونه های عنکبوت خرچنگ، جنس ماده چندین برابر نرها بزرگتر است.

مانتیس برگ خشک‌شده

تصاویری از حشراتی که ناپدید می‌شوند!

مانتیس برگ خشک شده یک نام رایج است که به گونه مانتیس داده می شود که تقلید برگی که خشک شده و افتاده‌است را می‌کند. به دلیل ظاهر عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می‌شود!

گفتنی است که استتار فوق‌العاده قانع‌کننده به آن‌ها کمک می‌کند از شکارچیان پنهان شوند، اما همچنین به آنها اجازه می‌دهد شکارچی باشند.

پروانه برگ خشک‌شده

تصاویری از حشراتی که ناپدید می‌شوند!

سطح زیرین بال های این پروانه واقعاً یک اثر قابل توجه از هنر تکاملی است. آنها دقیقاً مانند یک برگ مرده، با شکل مناسب، رنگ قهوه‌ای محو شده، لکه و رگه‌ها و حتی لبه‌های دندانه‌دار به نظر می‌رسند. در همین حال، قسمت بالایی بال‌های حشره رنگ‌های روشنی را نشان می‌دهد که بیشتر شبیه پروانه‌ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج