۱۲۴۷۵۲۰
۲۹۱
۲۹۱
پ

تایوان از تحرکات تازه نظامی چین خبر داد

وزارت دفاع تایوان در ادامه اطلاع‌رسانی خود درباره تحرکات نظامی چین، آماری درباره شمار جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی در اطراف این جزیره ارائه داد.

فارس نوشت: وزارت دفاع تایوان در ادامه اطلاع‌رسانی خود درباره تحرکات نظامی چین، آماری درباره شمار جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی در اطراف این جزیره ارائه داد.

در شرایطی که تنش‌های چین و غرب بر سر تایوان ادامه دارد، مقام‌های این جزیره از حضور تعدادی از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در نزدیکی تایوان خبر داده‌اند.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه (امروز) اعلام کرد که هشت جنگنده و چهار ناو جنگی چین امروز در نزدیکی تایوان دیده شده‌اند.

اطلاع‌رسانی تازه تایوانی‌ها درباره حضور نظامی چین در اطراف این جزیره در شرایطی انجام شده که به دنبال سفر تحریک آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌های پکن و غرب بر سر این جزیره شدت گرفته است.

بعد از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان علی رغم هشدارهای چین، دیگر مقام‌های آمریکایی و غربی هم به این جزیره رفته‌اند.

مقام‌های چین با هشدار درباره دخالت‌های غربی‌ها در امور داخلی خود و همچنین هشدار به جدایی طلبان تایوانی، از عزم پکن برای دفاع از منافع و حاکمیت سرزمینی خود خبر داده و طی هفته‌های اخیر با پرواز جنگنده‌ها بارها قدرت‌نمایی کرده‌اند.

مقام‌های آمریکا و برخی از متحدانش ضمن سفر به تایوان، با اقداماتی از قبیل عبور ناوهای خودشان از تنگه تایوان همچنان در حال تحریک چین هستند. پیش از این بارها ارتش چین در واکنش به این اقدامات اعلام کرد نیروهای مسلح چین در آمادگی کامل هستند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

اخیرا «کامالا هریس» معاوئن رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در پایگاه آمریکا در ژاپن مدعی شده بود: با توجه به تلاش‌های پکن برای تضعیف وضعیت تایوان، پیش‌بینی ما حاکی از تداوم رفتارهای خشونت‌آمیز چین است. به حمایت از توان تایوان در دفاع از خود ادامه می‌دهیم»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج