۱۲۴۷۸۴۷
۱۰۷۷۵
۱۰۷۷۵
پ

تلاش رئیس دانشگاه شریف برای رفع‌ورجوع سخنش

امروز اخبار متعددی از درگیری از دانشگاه صنعتی شریف مخابره شد. گفته می‌شود یکی از دلایل اعتراضات دانشجویان سخنان رییس دانشگاه درباره دانشجویان ناراضی باشد. اخبار از ادامه التهاب در دانشگاه حکایت می‌کند.

خبرگزاری دانشجو: امروز اخبار متعددی از درگیری از دانشگاه صنعتی شریف مخابره شد. گفته می‌شود یکی از دلایل اعتراضات دانشجویان سخنان رییس دانشگاه درباره دانشجویان ناراضی باشد. اخبار از ادامه التهاب در دانشگاه حکایت می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای نسبت به سوء تفاهم ایجاد شده در خصوص اظهاراتش در تجمع اعتراضی دانشجویان واکنش نشان داد.

تلاش رئیس دانشگاه شریف برای رفع‌ورجوع سخنش

متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

با عرض سلام خدمت همه دانشجویان عزیز و همکاران گرامی؛ این روزها، دانشگاه صنعتی شریف بیش از هرچیز نیاز به همدلی، گفتگو و زدودن کدورت‌ها و سوء تفاهم‌ها دارد. از این رو در تجمع شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ حاضر شدم تا آنچه در دو هفته گذشته در جریان بوده و اقدامات دانشگاه برای حل چالش‌ها را با فرزندانم در میان بگذارم.

در بخشی از صحبت‌هایم در جمع دانشجویان، به حضور افراد غیر شریفی در شنبه دوم مهرماه در دانشگاه اشاره کردم که در سه دسته کلی می‌گنجیدند. اما ظاهراً درباره این بخش از صحبت بنده، ابهامات و سوء تفاهم‌هایی رخ داده که نیاز به شفافیت و تصریح روشن‌تری دارد.

آنچه محرز است حضور دانشجویان دانشگاه‌های دیگر از دو طیف کاملا متفاوت در شنبه گذشته است، دسته‌ی سوم هم مربوط به نیرو‌های حراستی و امنیتی است که اساساً دانشجو نبوده‌اند.

تصمیم و اقدام نیرو‌های غیر دانشجوی امنیتی خارج از دانشگاه به حضور در دانشگاه صنعتی شریف ارتباطی با مسئولین، تشکل‌ها، یا دانشجویان دانشگاه شریف ندارد و تصمیمی بیرونی توسط نهاد‌های مربوطه بوده است که در آن روز بر شریف تحمیل شده است. اگر از صحبت‌های امروز بنده برداشتی غیر از آنچه در این مرقومه از روی انصاف و شفافیت نگاشته‌ام صورت گرفته، جا دارد نگاشته اخیر مبنا قرار گیرد.

ضمناً همچنان به نظر می‌رسد موضوع نیاز به بررسی جدی و دقیق دارد تا با قاصران و مقصران احتمالی نیز برخورد بازدارنده صورت پذیرد.

رسول جلیلی

مسئول دانشگاه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج