۱۲۴۸۵۷۰
۱۷۷۶۳
۱۷۷۶۳
پ

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

فیلم «بلوند» نتفلیکس بین حقایق زندگی واقعی و جزئیات خیالی داستان های بارداری مرلین مونرو به این سو و آن سو می رود، که باعث می شود مخاطب کنجکاو شود که چقدر از آن بر اساس زندگی واقعی اوست.

روزیاتو: فیلم «بلوند» نتفلیکس بین حقایق زندگی واقعی و جزئیات خیالی داستان های بارداری مرلین مونرو به این سو و آن سو می رود، که باعث می شود مخاطب کنجکاو شود که چقدر از آن بر اساس زندگی واقعی اوست.

«بلوند» از زمان نمایشش در نتفلیکس در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲، نقدهای مختلف باورنکردنی از بینندگان و منتقدان دریافت کرده است. در حالی که برخی آن را به خاطر روایت‌های جذاب و پر احساسش پیرامون زندگی مرلین مونرو و عملکرد درخشان آنا دی آرماس مورد تمجید قرار داده اند، برخی دیگر آن را به خاطر تصویری که به شدت غیرانسانی و تک بعدی از این ستاره فقید هالیوود نشان می‌دهد، نقد کرده اند.

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

«بلوند» از تجربیات آسیب‌ زننده کودکی مونرو در ارتباط با مادرش گرفته تا داستان‌های دلخراش در مورد روابطش با چارلز چاپلین جونیور (خاویر ساموئل) و ادوارد جی رابینسون جونیور (ایوان ویلیامز) را به تصویر می کشد. در نیمه دوم، «بلوند» با صحنه های تکان‌دهنده‌ای از سقط‌های احتمالی او، در داستان‌ زندگی مرلین مونرو عمیق‌تر می شود. در حالی که برخی از این فراز و نشیب ها در «بلوند» بینش ارزشمندی از واقعیت زندگی و مرگ مرلین مونرو ارائه می‌کنند، برخی دیگر صرفا زائیده تخیل هستند و فاقد اعتبارند.

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

«بلوند» نشان می دهد که مرلین مونرو فرزندی نداشته است. با این حال، همانطور که دونالد اسپتو در کتاب خود، «مریلین مونرو: بیوگرافی» اشاره می کند، این بازیگر فقید عاشق کودکان بود و به طور مرتب در خیریه ها شرکت می کرد تا با بچه ها وقت بگذرانند. دوست صمیمی اش، آلن اسنایدر نیز بر علاقه او به کودکان تاکید می کند.

آیا مرلین مونرو تجربه سقط جنین داشته است؟

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

فیلم «بلوند» به وضوح روایتی را ارائه می دهد که در آن مرلین مونرو مجبور به سقط می شود، اما هیچ مدرک مشخصی برای اثبات آن وجود ندارد. بدون هیچ گزارش رسمی از مرلین مونرو که سقط جنین او را تایید کند، نمی توان مشخص کرد که آیا این روایت درست است یا نه. با این حال، متخصص زنان او، دکتر لئون کرون، در کتاب دونالد اسپاتو تأکید می کند که شایعات سقط جنین های متعدد او مضحک است. 

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

اما، شواهد بسیاری نشان می دهد که از بسیاری از بازیگران زن هالیوود بین دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰، خواسته شده بود که به بارداری خود خاتمه دهند، چون استودیوها معتقد بودند که این کار به شخصیت های پر زرق و برق آنها آسیب می رساند. اگرچه این دلیل محکمی برای سقط جنین مرلین مونرو نیست، اما نشان می دهد که تصویری که «بلوند» از آن دوران می سازد، چندان دور از واقعیت نیست.

آیا روایت «بلوند» از سقط جنین مرلین مونرو درست است؟

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

«بلوند» به این واقعیت وفادار می ماند که مرلین مونرو در طول ازدواجش با آرتور میلر سه بار باردار شد و هر سه به سقط جنین ختم شدند. اولین مورد در سپتامبر ۱۹۵۶ اتفاق افتاد و به دنبال آن حاملگی خارج از رحم در سال ۱۹۵۷ رخ داد. بعدها، سومین سقط جنین ظاهراً بلافاصله پس از فیلمبرداری فیلم «بعض ها داغشو دوست دارند» (Some Like It Hot) اثر بیلی وایلدر در سال ۱۹۵۸ اتفاق افتاده است.

ماجرای بارداری و سقط جنین مرلین مونرو در «بلوند»

دکتر کرون این موضوع را در کتاب اسپاتو با نقل قول «دو سقط جنین و یک حاملگی خارج رحمی که نیاز به ختم اورژانسی داشت» تأیید کرد. این کتاب همچنین می افزاید که مونرو خود را به خاطر سقط جنین سوم، سرزنش می کرد و همانطور که در «زندگی مخفی مرلین مونرو» اثر رندی تارابورلی فاش شد، از دست دادن فرزندش بر سلامت روان او تأثیر گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج