جاباما
۱۲۴۹۰۲۶
۳۵۹۲
۳۵۹۲
پ

از احمدی‌نژاد تا علم‌الهدی

سیاهه توهین مقامات به مردم و چهره‌ها!

«می‌خواهند هرشب با یکی بخوابند و مثل حیوان بچرند»؛ جای دوری نروید و احیانا در پایین‌ترین و کم‌برخورداترین سطح اندیشه در جامعه، دنبال منشا این اظهار فضل نگردید چراکه گوینده، حمید رسایی، نماینده اصول‌گرای ادوار مجلس است! او که به مواضع تند و گاه توهین‌آمیز خود شهره است و عجیب آنکه گویی سپری از جنس حسن عباسی، از سخنرانان انقلابی، از رسایی نیز محافظت می‌کند...

مجله فراز: «می‌خواهند هرشب با یکی بخوابند و مثل حیوان بچرند»؛ جای دوری نروید و احیانا در پایین‌ترین و کم‌برخورداترین سطح اندیشه در جامعه، دنبال منشا این اظهار فضل نگردید چراکه گوینده، حمید رسایی، نماینده اصول‌گرای ادوار مجلس است! او که به مواضع تند و گاه توهین‌آمیز خود شهره است و عجیب آنکه گویی سپری از جنس حسن عباسی، از سخنرانان انقلابی، از رسایی نیز محافظت می‌کند، چنانچه شاهد بودیم دستگاه‌ قضا معمولا درمقابل این افراد سنگر سکوت را برگزیده است‌. احتمالا پناه امن مصونیت و ضعف در برخورد قضایی و حتی قهری(مشابه آن‌چه با دیگر اقشار جامعه می‌شود)، سبب شده که ردای توهین و اظهارات خلاف ادب به مردم و اقشار شناخته شده، بر تن بسیاری از مقامات و چهره‌های سیاسی بنشیند!

محمود احمدی‌نژاد/ خس و خاشا‌ک

محمود احمدی‌نژاد در جریان جشنی که به مناسبت پیروز اعلام شدن در انتخابات ریاست جمهوری دهم در میدان ولیعصر تهران یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ برگزار شد، گفته بود: «ملت ایران یکپارچه‌است در یک مسابقه فوتبال ۵۰ هزار، ۷۰ هزار تماشاچی می‌روند آن کسی که تیمش باخته عصبانی است و به هر دری می‌زند، در ایران در انتخابات ۴۰ میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند حالا ۴ تا خس و خاشاک در این گوشه‌ها یک کاری می‌کنند. بدانید که این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آن‌ها نخواهد گذاشت»‌. این ترکیب بعد‌ها به یک اصطلاح سیاسی در اشاره به معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تبدیل شد.

سعید تاجیک/ بی‌شرف فاسد

سعید تاجیک در سال ۹۰ به جرم توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت و فحاشی به دختر او به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. جالب آنکه در سال ۹۷ شبکه آموزش صحبت‌هایی از سعید تاجیک عامل اهانت به آیت الله هاشمی و بیت ایشان را پخش کرد. مشخص نیست این فرد با آن سابقه فحاشی، در حال آموزش چه چیزی به مردم از طریق شبکه آموزش بوده است!

مهدی کوچک‌زاده/ پوزه سگ دریا را نجس نمی‌کند

مهدی کوچک‌زاده سیاست‌مدار اصول‌گرایی است که در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم و عضو «کمیسیون آموزش و تحقیقات» و «فراکسیون جبهه پایداری» مجلس بود. جبهه پایداری از احزاب اصول‌گرا است. از کوچک‌زاده عبارت‌هایی تاریخی در ادبیات شفاهی جمهوری اسلامی بر جای مانده است؛ مثلا سال ۱۳۹۰ خطاب به «عماد افروغ» گفته بود: «پوزه سگ، دریا را نجس نمی‌کند.»

کوچک‌زاده سال ۹۱ نیز در صحن علنی مجلس، با اشاره به حضور خبرنگاران در جلسه، گفته بود: «همه کسانی که اینجا هستند درست است که عنوانشان خبرنگار است اما برخی از آن‌ها فاسد و هرزه نگار هستند.». توهینی عیان که البته با سکوت هیات رئیسه نیز همراه بود!

او سال گذشته نیز با انتشار تصاویری از دختران وزنه‌بردار ایرانی، در صفحات اجتماعی خود نوشت: «دختری که این الگوها برایش ساخته شوند، چرا قمه‌کشی نکند؟» دختران مورد اشاره او، «یکتا جمالی»، نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران و «پریسا جهانفکریان»، نخستین زن ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند.

حمید رسایی/ مفسد فی الارض

اظهارات توهین‌آمیز حمید رسایی فقط به آنچه در مقدمه گزارش به آن اشاره شد محدود نمی‌شود. نوک پیکان مواضع خلاف ادب او در سال ۹۷ حتی حسن روحانی، رئیس جمهور وقت ایران را نیز نشانه رفت.

این نماینده سابق مجلس در حالی با انتشار مطلبی کنایه آمیز خطاب به روحانی او را مفسد فی الارض خواند که طبق  ماده ۶۰۹  قانون مجازات اسلامی هرکس با توجه به سمت‌، یکی از روسای سه قوه یا معاونان رییس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یاقضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به‌سبب آن توهین کند به سه تا شش ماه حبس و یا تا (۷۴) ضربه‌شلاق و یا پنجاه ‌هزار تا یک ‌میلیون‌ ریال جزای نقدی محکوم می‌شود!

سیاهه توهین مقامات به مردم و چهره‌ها!

کاظم صدیقی/ آشغال‌ها

کاظم صدیقی روز جمعه ۲۲ دی سال ۹۶، در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره اعتراض‌های در کشور و راهپیمایی طرفداران حاکمیت برای پایان دادن به آن اعتراض‌ها گفت: «اجتماع ملت، دریایی را ایجاد کرد و آشغال‌ها را شست و تمیز کرد». در پی این سخنان موجی از انتقادها در فضای مجازی ایجاد و در نهایت صدیقی مجبور به عذرخواهی شد.

علم‌الهدی/ دولت رحم اجاره‌ای شده است

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز مردم و مقامات عالی کشور را از اظهارات توهین‌آمیز خود بی‌نصیب نگذاشته است. از بزغاله و گوساله خواندن معترضان در سال ۸۸ تا ساده‌لوح خواندن حسن روحانی، پس از توافق اتمی در سال ۹۵. او حتی بعد‌ها هم نسبت به کنایه‌های خود به رئیس دولت دوازدهم کوتاه نیامد و گفت: «من تعبیری داشتم که بعضی دوستان از آن گله کردند اما در مقاطعی خودشان نیز از آن استفاده کردند، گفتم این دولت رحم اجاره‌ای برای جریان‌های سیاسی شده است...!»

محمدباسط درازدهی/ غلط می‌کنی از من دستور نمی‌گیری

در فیلم کوتاهی که آذر سال ۹۷، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، این نماینده مجلس درخواستی از کارمند اداره داشت که به نظر می‌رسید خارج از ضوابط اداری باشد.

کارمند در برابر خواسته نماینده سراوان مقاومت کرده و گفت: «من از شما دستور نمی‌گیرم» که پس از آن این نماینده مجلس شروع به توهین و فحاشی کرد. کارمند به سایرین فرد را نماینده مجلس معرفی می‌کند که یکی از مراجعان هم با عصبانیت او را از ساختمان بیرون می‌کند. البته نماینده سراوان نه‌تنها از توهین آشکار خود عذرخواهی نکرد بلکه با اظهاراتی نظیر تقطیع شدن فیلم برای تخریب خود، سعی کرد ماجرا را به بیراهه بکشاند.

سیاهه توهین مقامات به مردم و چهره‌ها!

ویس‌کرمی/ سگ‌های قلاده بلند

در اسفند سال ۱۴۰۰، مهرداد ویس‌کرمی، دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و نماینده حامی این طرح در مجلس، در حساب توییتری خود، مخالفان این طرح را گرگ مجازی و سگ‌های قلاده بلند غرب خواند. اظهار نظری عجیب و خلاف ادب که در نهایت ویس‌کرمی را مجبور به عذرخواهی از مردم کرد‌.

یامین‌پور/ فردا شورتش را روی چوب می‌زند

وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان که به تندروی در اظهارات معروف است، در مرداد سال جاری گفته بود: «می‌گویند روسری را آزاد کن، اما او به برداشتن روسری اکتفا نمی‌کند؛ الان روسری را زده روی چوب و روی بلندی ایستاده، فردا شورتش را روی چوب می‌زند».

یامین‌پور که پیشتر مجری صداوسیما بوده سال گذشته به اتهام توهین به عبدالعلی علی عسگری رئیس وقت صداوسیما به پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود و حالا با رد شدن درخواست او برای تجدیدنظر، حکم محکومیتش تایید شده است.

ادبیات و مواضع تند و گاه توهین‌آمیز یامین‌پور که در مقام معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان است، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مورد انتقاد شدید قرار دارد اما به‌نظر می‌رسد که جریان حامی او مانع جابجایی و کنار گذاشتنش از کرسی حساس معاونت جوانان شده است!

احمد‌خاتمی/ بی‌حجاب‌ها زن و بچه دزدها و اختلاس‌گرها هستند

احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، در خطبه های ۱۷ تیر سال جاری، تعبیر و توصیف زشت و زننده ای درباره زنان به زعم خود بی‌حجاب داشت که زیبنده یک فرد عام نیز نبود چه رسد به فردی در جایگاه امام جمعه!

او گفته بود: «خیلی از این بی‌حجاب‌ها زن و بچه همین دزدها و اختلاس‌گرها هستند»، سخنی که بازتاب گسترده‌اش در فضای مجازی، خاتمی را نه مجاب به عذرخواهی بلکه وادار به انکار کرد و در خطبه بعدی اش گفت: «این حرف را نزده و گفته بی‌حجاب‌ها از خانواده‌هایی هستند که تدین ندارند و اصلا در کلامم اسمی از دزدها نبود.»

در اینجا مجددا فضای مجازی که جناب خاتمی سخت مدافع صیانتش است باز به میدان آمد و با انتشار فایل صوتی هر دو نماز جمعه نشان داد که جناب آیت الله خلاف واقع گفته‌اند!

نبویان/ هوسران و فاسد

اظهارات نبویان مانند رسایی تازه است. این نماینده مجلس، با توهین به معترضان، آن‌ها را «نجس، کف‌ روی آب، آدم‌کش، رضاخانی، هوسران و فاسد» خواند. محمد نبویان در گفتگو با خبرگزاری فارس وابسته به نهادهای خاص، اعتراضات را «آشوب‌هایی جزئی» دانست که مانند «کف روی آب» است. او معترضان به کشته شدن مهسا امینی را به «آشوب‌طلبی» متهم کرد و گفت که آنها «به دنبال فحشاء و هوسرانی هستند.»

نبویان مدعی شد که معترضان «افرادی رضاخان مشرب، داعشی و فاسد هستند و ربطی به ملت ایران ندارند. این افراد کف روی آب هستند و نجاساتی هستند که ملت ما با حضور خود در صحنه این نجاسات را از دامن نظام طرد می‌کنند.»

نبویان همچنین سلبریتی‌هایی که از اعتراضات مردمی حمایت می‌کنند را «افرادی بی‌مقدار» خواند و مدعی شد که «سران اصلاحات مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران» و «سربازان و سرمایه‌های اصلی رژیم صهیونیستی» هستند.

حسن عباسی/ سگ هار

احتمالا حسن عباسی را نه دیگر یک فعال سیاسی و سخنران جریانی خاص که به واسطه توهین‌هایش به خاطر بیاوریم.

۱۷ دی ۹۸ و در پی شهادت سردار سلیمانی، کلیپی از سخنرانی حسن عباسی در مراسم بزرگداشت ایشان، در فضای مجازی پخش شد که تاجزاده را سگِ هار خطاب کرده و با جریان نفاق نامیدن اصلاح‌طلبان، آن‌ها را به مثله کردن و قتل تهدید کرد. عباسی با هشدار به دادستان کشور گفت:

«اصلاح‌طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح‌طلب را تو خیابان کشتند و تکه‌تکه کردند نگویید که هشدار ندادید.»

او همچنین حسن روحانی رئیس‌جمهور و سید محمد خاتمی را هم خطاب قرار داده و بیان کرد «به کوری چشم اصلاح‌طلبان، به کوری چشم خاتمی و باندِ روحانی، بزودی انتقام خون شهید سلیمانی را خواهیم گرفت.»

بی‌دین خطاب کردن فوتبالیست‌ها، پورنوکرات خطاب کردن و توهین به همسران آن‌ها شاهکارهای اخیر عباسی است که البته طبق معمول با سکوت مراجع قضایی همراه شده است. ایجاد این خاطر جمع از عدم برخورد قضایی و رفتار دوگانه مراجع این سوال را به وجود می‌آورد که مگر قوانین ناظر بر توهین در نظام حقوقی ایران یکسان نیستند؟ روندی که عدم توجه به آن بی‌شک روی شان و اعتبار دستگاه بی‌تاثیر نخواهد بود. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج