جاباما
۱۲۴۹۳۸۹
۱۲۰۹
۱۲۰۹
پ

یک نماینده: مشکلات ما مانند کوه یخ است!

در هفته های اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها شاهد اعتراضاتی در پی فوت مهسا امینی بوده ایم که واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

جماران: در هفته های اخیر در تهران و برخی شهرستان‌ها شاهد اعتراضاتی در پی فوت مهسا امینی بوده ایم که واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

یک نماینده: مشکلات ما مانند کوه یخ است!

در این‌باره محمود عباس‌زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزیر کشور با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش خود را در باب اتفاقات اخیر ارائه دادند و چون جلسه محرمانه بود من نمی‌توانم به آن سخنان استناد کنم، اما با توجه به آنها می‌توانم تحلیل خودم را بدهم؛ من اعتقاد دارم با توجه به اتفاقاتی که در کشور ما می‌افتد، از جمله آخرین اتفاق که مربوط به گشت ارشاد بود، ما مسائل و مشکلاتی داریم که اگر بخواهیم تشبیه کنیم مانند کوه یخ است که بخشی از آن روی آب است که برخی تنها همان بخش روی آب را می‌بینند؛ در حالی که ما انتظارات و مطالبات انباشته‌ای داریم. از طرفی ما با موضوع گسست نسلی هم مواجه هستیم و به طورطبیعی نسل‌های جوان و جوان‌تر ما هم حق دارند کمی متفاوت‌تر از نسل‌های قبلی فکر کنند.

وی ادامه داد: حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران یک حکمرانی رو به تکامل است و امروز شرایط روز و تفاوت نسلی ایجاب می کند در رفتارها، تصمیمات و مواضع خود ملاحظاتی داشته باشیم؛ از طرف دیگر ما اصولا باید بین کسانی که می‌خواهند اعتراض کنند - که طبق قانون اساسی هم حق دارند - با کسانی که می خواهند سوء استفاده کنند، تفاوت قائل شویم و بسترهای لازم را برای طرح اعتراض به صورت مدنی و قانونی فراهم کنیم.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: این اتفاقات جدید نشان داد باید در این زمینه کار کرده و ساختارها را اصلاح کرده و قوانینی که در مجلس تصویب می‌کنیم متناسب با ظرفیت اجرایی و نیاز جامعه باشد و از مقبولیت عام برخوردار باشد. ما در خیلی از رفتارها باید براساس روند تکاملی اصلاحات لازم را بپذیریم؛ یک نظام رو به جلو و نظام سیاسی متکامل اساسا باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد و نظام جمهوری اسلامی ایران چنین ویژگی‌هایی را دارد؛ یعنی پویایی در اتخاذ تصمیم و مواضع.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام قدرتمندی است و پایه‌های بسیار مستحکمی دارد که برآمده از مردم است. در حالی‌که ما به یک سری اصول به عنوان پایه اعتقاد داریم و باید متناسب با آن بازخورد دریافت کنیم و در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد اصلاح کنیم؛ چه در حوزه تنقیح و چه در اجرا و مواضع.

وی تأکی کرد: ما باید کاری کنیم که سرمایه اجتماعی نظام هر روز بیشتر شود، چون نظام یک نظام مردمی بوده و سرمایه ما مشارکت در تصمیمات و اداره کشور است. هر تصمیم و موضعی که حضور و مشارکت مردم را کمرنگ کند باید با آن به نوعی مقابله شود و این استراتژی نظام و رهبر معظم انقلاب است. در این صورت جامعه به پیشرفت خود به روی ریل ادامه خواهد داد و از این موانع و مشکلات عبور خواهد کرد.

عباس زاده مشکینی در خصوص احتمال تأثیر اتفاقات اخیر بر روند مذاکرات گفت: وقتی ما در بیرون کشور در مورد مبحث مهمی مذاکره می‌کنیم شرایط داخلی در رفتار طرف مقابل نیز تأثیر خواهد گذاشت و این کاملا بدیهی است. ما در بحث برجام و گفت و گوها برگه‌های برنده خوبی داریم و آن‌ها هم به توافق احتیاج دارند. به نظرم با توجه به مسائلی که در کشور اتفاق افتاد یکسری بداخلاقی‌هایی خواهند کرد که ما از آن عبور خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج