۱۲۴۹۸۰۱
۱۹۸۶
۱۹۸۶
پ

تعریف یک رسانه از ژنرال افسانه‌ای روسیه!

ساعاتی پس از انفجار در مهم‌ترین پل ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه، ولادیمیر پوتین، فرمانده جدید نیروهای نظامی این کشور در اوکراین را منصوب کرد.

همشهری آنلاین: ساعاتی پس از انفجار در مهم‌ترین پل ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه، ولادیمیر پوتین، فرمانده جدید نیروهای نظامی این کشور در اوکراین را منصوب کرد.

تعریف یک رسانه از ژنرال افسانه‌ای روسیه!

ساعاتی پس از انفجار در مهم‌ترین پل ارتباطی میان شبه جزیره کریمه و روسیه، ولادیمیر پوتین، فرمانده جدید نیروهای نظامی این کشور در اوکراین را منصوب کرد. ژنرال «سرگئی سوروویکین»، به‌عنوان فرمانده جدید جبهه جنگ روسیه در اوکراین معرفی شده است. انتصاب او روزنه امیدی برای کرملین است تا تحولات میدانی جنگ را به سمت و سوی مطلوب‌تری هدایت کند.

الجزیره در این ارتباط گزارش داده که انتصاب فرمانده جدید ارتش روسیه پس از اخراج ۲ فرمانده ارشد نظامی انجام شده است. طی یک‌ماه گذشته نیروهای اوکراینی توانسته‌اند بخشی از مناطق از دست رفته در شمال شرق و جنوب اوکراین را پس بگیرند و بعید نیست که انتصاب فرمانده جدید نظامیان روسیه در اوکراین به دلیل برخی تحولات میدانی ناخوشایند برای رهبران کرملین باشد.

بنیاد جیمز تاون به‌عنوان یک اندیشکده سیاست دفاعی در آمریکا که بر مسائل امنیتی اوراسیا تمرکز دارد، در گزارشی درباره ژنرال سوروویکین، او را متولد ۱۹۶۶ در شهر نووسیبیرسک سیبری معرفی کرده و افزوده است که او در ارتش روسیه، به بی‌رحمی معروف است. ژنرال سوروویکین در جنگ شوروی در افغانستان در دهه ۱۹۸۰ و همچنین در جنگ اول چچن(از دسامبر۱۹۹۴ تا آگوست۱۹۹۶) و همچنین جنگ دوم چچن(از آگوست۱۹۹۹ تا آوریل۲۰۰۹) حضور داشته و بنا به برخی گزارش‌ها در این جنگ‌ها در چند نوبت مجروح شده است

در گزارش بنیاد جیمز تاون در توصیف ژنرال سوروویکین آمده است: «سوروویکین پس از سال ۲۰۰۸، در جریان اصلاحات نظامی بنیادین ارتش روسیه که مستلزم قاطعیت در اخراج کهنه‌سربازان غیرضروری و ایجاد نیرویی آماده‌تر و چابک‌تر برای جنگ بود، اقدامات برجسته‌ای در رده‌های بالای ستاد کل و وزارت دفاع انجام داد و آمادگی او برای اجرای فوری و قاطعانه هر دستوری، هرگونه تردید احتمالی در مورد پیشینه او را برای رهبر روسیه از بین می‌برد.»

این ژنرال ارشد روسی همچنین سابقه حبس هم دارد و ۲ بار به زندان افتاده است. نخستین زندان او زمانی بود که سربازان تحت امرش در جریان کودتای آگوست ۱۹۹۱ که قبل از سقوط اتحاد جماهیر شوروی انجام شد، ۳ معترض را در مسکو کشتند و این مسئله باعث شد تا او ۶ ماه را پشت میله‌های زندان بگذراند. وی بعدا بدون محاکمه آزاد شد. سوروویکین همچنین ۴ سال بعد نیز به‌دلیل تجارت غیرقانونی اسلحه محکوم شد؛ اگرچه این حکم نیز بعدا لغو شد.

الجزیره قاطعیت فرمانده جدید نظامیان روسیه در اوکراین را اینگونه توصیف می‌کند که سوروویکین در سال ۲۰۰۵ و وقتی که در چچن بود، وعده داد که به ازای هر یک از سربازانش، ۳ چچنی را خواهد کشت.

سوروویکین برای اوکراینی‌ها هم چهره‌ای آشناست. کیریلو بودانوف، رئیس سرویس اطلاعات ارتش اوکراین پیش‌تر در پاسخ به سؤال یک خبرنگار اوکراینی درباره اینکه چرا روسیه حملات هوایی خود را تشدید کرده است، گفته بود: «سوروویکین می‌داند که چگونه با بمب‌افکن‌ها و موشک‌ها بجنگد، این کاری است که او انجام می‌دهد.»

کسب مدال قهرمان روسیه نیز از دیگر افتخارات نظامی سوروویکین است و او به‌خاطر خدماتش در سوریه در سال ۲۰۱۷ این مدال را دریافت کرد. در سوریه او به‌عنوان فرمانده نیروهای هوافضا مشغول به خدمت بوده و در جریان آزادسازی شهر حلب از اشغال گروه‌های تروریستی نیز مشارکت فعالی داشته است.

در عین حال طی گزارشی که در اکتبر ۲۰۲۰ دیده‌بان حقوق بشر منتشر کرد، ادعا شده که نام سوروویکین در کنار فرماندهانی قرار دارد که به دلیل مشارکت در جنگ سوریه ممکن است تحت تحقیقات این نهاد قرار گیرد. یوگنی پریگوژین، از فرماندهان ارشد گروه نظامی واگنر، سوروویکین را فردی افسانه‌ای توصیف می‌کند و درباره او می‌گوید: «سوروویکین شایسته‌ترین فرمانده ارتش روسیه است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج