۱۲۴۹۸۷۰
۲۷۹
۲۷۹
پ

زنان روسی و آمریکایی به فضا می‌روند

اسپیس ایکس خدمه جدیدی را برای ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده است، از جمله اولین خدمه روسی که از ایالات متحده به فضا فرستاده می‌شوند.

خبرآنلاین: اسپیس ایکس خدمه جدیدی را برای ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده است، از جمله اولین خدمه روسی که از ایالات متحده به فضا فرستاده می‌شوند.

یک فضانورد روسی پنجشنبه برای اقامت پنج ماهه به خانه جدید خود رسید و همراه با یک فضانورد ژاپنی و دو نفر از ناسا، به فضا فرستاده شدند.

کپسول اسپیس ایکس یک روز پس از پرتاب به مدار به ایستگاه رسید. این پیوند در ۲۶۰ مایلی (۴۲۰ کیلومتری) بالای اقیانوس اطلس، درست در سواحل غربی آفریقا رخ داد؛ این اولین بار در ۲۰ سال گذشته بود که یک فضانورد روسی از مرکز فضایی کندی ناسا به فضا فرستاده شد، این توافق زیر سایه جنگ اوکراین و روسیه منعقد شد.

زنان  روسی و آمریکایی به فضا می‌روند

سرهنگ تفنگدار دریایی نیکول مان، عضو قبایل سرخپوستان وایلاکی از دره گرد در کالیفرنیا، کاپیتان نیروی دریایی جاش کاسادا و کویچی واکاتا ژاپنی، در این ماموریت شرکت داشتند.

مان و خدمه‌اش جایگزین سه آمریکایی و یک ایتالیایی خواهند شد که هفته آینده پس از تقریباً نیم سال در کپسول SpaceX خود باز خواهند گشت. تا آن زمان، ۱۱ نفر در آزمایشگاه مداری مشترک خواهند بود.

فرانک روبیو، فضانورد ناسا، دو هفته پیش وارد زمین شد. او با موشک سایوز از قزاقستان پرتاب شد. آنها تابستان گذشته با این طرح موافقت کردند تا همیشه یک آمریکایی و روسی در ایستگاه حضور داشته باشند.

تا زمانی که اسپیس ایکس ایلان ماسک دو سال پیش پرتاب فضانوردان را آغاز کرد، ناسا مجبور بود هر بار که یک فضانورد با سایوز پرواز می کرد ده ها میلیون دلار هزینه کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج