۱۲۵۰۳۷۳
۱۵۵۸
۱۵۵۸
پ

رپورتاژ آگهی

آیا تتر ایرانیان را تحریم کرده است؟

اما یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های که برای سرمایه‌گذاران این ارز وجود دارد شایعه تحریمشان توسط تتر است. برخی از شنیده‌ها حاکی از این است که تتر قصد تحریم ایرانیان را دارد، اما هنوز نمی‌توان به طور صددرصد از این موضوع اطمینان داشت. در این مقاله به مفهوم تتر و مجموعه آن و همچنین صحت این سخن خواهیم پرداخت.

در دنیای ارز‌های دیجیتال و رمز ارز‌های مربوط به آن ارز‌های زیادی وجود دارد که هرکدام نقش خود را دارند. حتی کوچک‌ترین و کم سود‌ترین ارز هم به رشد این بازار کمک می‌کند. تتر یکی از ارز‌های بسیار معروف است که به افزایش سود بازار ارز‌های دیجیتال کمک فراوانی می‌کند و نقش اساسی را در این رشد دارد. بسیاری از اقتصاددانان و فعالان در حوزه ارز‌های دیجیتال بر این باورند که ارز دیجیتال تتر نقش حیاتی و اساسی برای رشد و گسترش بازار ارز‌های دیجیتال دارد.

اما یکی از بزرگ‌ترین معضل‌های که برای سرمایه‌گذاران این ارز وجود دارد شایعه تحریمشان توسط تتر است. برخی از شنیده‌ها حاکی از این است که تتر قصد تحریم ایرانیان را دارد، اما هنوز نمی‌توان به طور صددرصد از این موضوع اطمینان داشت. در این مقاله به مفهوم تتر و مجموعه آن و همچنین صحت این سخن خواهیم پرداخت.

آیا تتر ایرانیان را تحریم کرده است؟

تتر چیست؟

تتر یکی از معروف‌ترین ارز‌های دیجیتال است که در بازار ارز‌های دیجیتال مورد معامله قرار می‌گیرد. این ارز در سال ۲۰۱۴ و با نام ریل کوین (real coin) به بازار عرضه شد. شرکت حامی آن در یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۵ نام این ارز را به تتر (tether) تغییر داد. مزیت‌های بسیار کاربردی این ارز باعث محبوبیت آن شد و پس از آن بسیاری از سرمایه‌گذاران به سبب ویژگی‌های مناسب این ارز، اقدام به خریداری و سرمایه‌گذاری در آن شدند.

مزیت تتر

مهم‌ترین ویژگی تتر این است که از نوسان‌های موجود در بازار ارز‌های دیجیتال در امان است. زیرپایه‌های این ارز به صورتی است از هرگونه نوسانی که به دلایل مختلف در بازار ارز‌های دیجیتال اتفاق می‌افتد به دور است و حتی می‌تواند تمام معامله‌های خود را در نوسان‌ها نجات دهد. به معنا ساده این ویژگی باعث ایجاد نوعی از امنیت در معامله‌های ارزی می‌شود که بسیاری از سرمایه‌گذاران را مجاب کرده است که ارز تتر را خریداری کرده و سهم بیشتری از سرمایه خود را به این ارز اختصاص دهند.

علت مزیت تتر

همانطور که گفته شد مقاومت تتر در برابر نوسان‌های رخ داده در بازار ارز‌های دیجیتال یکی از مزیت‌های بسیار مناسب این ارز است. اما به نظر شما علت این مزیت چیست؟ ارز تتر بر دو ارز فیات، یعنی دلار و یور استوار است و این ارز‌ها از تتر پشتیبانی می‌کنند. همین امر باعث شده است که بتواند در برابر نوسان‌های احتمالی که در بازار رمز ارز رخ می‌دهد مقاومت کند.

البته یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که همانگونه که پشتیبانی دلار و یورو به تتتر کمک می‌کند، گاهی باعث ضرر آن هم می‌شود. بدین صورت که برای مثال اگر در طول چند ساعت ارزش دلار یا یورو کاهش یابد، ارزش تتر هم به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.

توکن‌های تتر

ارز تتر از دو نوع توکن تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها برپایه دلار و یورو هستند. این دو توکن به سبب ویژگی‌های گفته شده امنیت بالایی دارند و به سرمایه‌گذاران در افزایش سوددهی کمک می‌کنند:

توکن USDT

یکی از محبوب‌ترین توکن‌های ارز تتر USDT است که برپایه دلار استوار است. این توکن معادل یک دلار آمریکا است و بیشترین کاربرد را در معامله‌های ارزی دارد. صرافی‌های که در زمینه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند از این توکن به عنوان یک دلار دیجیتال استفاده می‌کنند.

توکن EURT

توکن دیگری که در ارز تتر وجود دارد EURT است. این توکن برپایه یورو استوار است و معادل یک یورو به حساب می‌آید. این توکن در برابر توکن‌های دیگر کاربرد کمتری دارد، اما همچنان یکی از پایه‌های لازم برای ارز تتر است.

آیا تتر ایرانیان را تحریم کرده است؟

کاربرد تتر

یکی از موضوعاتی که برای سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت بوده کاربرد ارز‌های دیجیتال است. تتر دو کاربرد خیلی مهم و مفید دارد که باعث افزایش میزان محبوبیت این ارز در میان سرمایه‌گذاران می‌شود. کاربرد اول این این ارز انتقال سریع و ارزان پول است. ارز تتر به دلیل ثبات قیمتی که دارد، در بسیاری از معامله‌ها به جای دلار قرار می‌گیرد. همچنین انتقال تتر در مقایسه با ارز‌های دیگر سریع‌تر و آسان‌تر است که باعث محبوبیت آن شده است.

کاربرد دیگر آن حفظ ارزش این ارز در مقایسه با ارز‌های دیگر است. با توجه به اینکه ارز‌های اتریوم و بیت‌کوین در بازار ارز‌های دیجیتال دچار نوسان‌های زیادی می‌شود، ارز تتر به خاطر پشتیبانی توسط دلار و یورو دارای امنیت بیشتری است و از نوسان‌های ناگهانی در امان خواهد بود.

یکی از اولویت‌های که سرمایه‌گذاران را مجاب می‌کند که کدام ارز را خریداری کنند میزان کاربرد‌های ارز است. پس بهتر است با مطالعه دقیق و درست ارزی را انتخاب کنیم که کاربرد‌های مفیدی داشته باشد.

خرید ارز تتر

موضوع مهمی که در زمینه ارز‌های دیجیتال وجود دارد نحوه خرید آنان است. اگر قصد دارید که در زمینه ارز‌های دیجیتال خرید مناسب و پرسودی داشته باشید، باید با مراجعه به یک صرافی معتبر و قابل اطمینان ارز تتر یا هر ارز دیگری را خریداری کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که سرمایه‌گذاران باتوجه به بازار ارز‌های دیجیتال، ارز مناسبی را برای خرید انتخاب کنند. درحال حاضر تتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است، چون ویژگی‌های متفاوت و مزیت‌های خوبی که دارد سود بیشتری را به سرمایه‌گذاران منتقل می‌کند.

آیا تتر ایرانیان را تحریم کرده است؟

تحریم ایرانیان توسط تتر

موضوع تحریم ایرانیان توسط تتر امری است که بسیاری از سرمایه‌گذاران این ارز را دچار نگرانی کرده است. این تحریم به دو صورت قابل انجام است. البته در حال حاضر هیچ منبع موثقی این امر را یه صورت صددرصد تایید نکرده است.

یکی از عواملی که باعث این امر می‌شود این است که ارز تتر توسط دلار (که ارز مرتبط با آمریکا) پشتیبانی می‌شود و ایران جزو کشور‌های است که آمریکا اقدام به تحریم آنان کرده است. پس با یک مطالعه ساده می‌توان فهمید که آمریکا به سبب تحریم‌های که علیه ایران اجرا کرده است، ایرانیان را از خرید این ارز منع می‌کند.

دومین امری که باعث انسداد ایرانیان می‌شود جرائم سایبری است. بسیاری از حساب‌های کاربری که در ایران حضور دارند مرتکب جرائم سایبری بوده‌اند و به همین سبب از خرید ارز تتر یا هر ارز دیگری منع می‌شوند. تاکنون گزارش‌های از انسداد حساب‌های کاربردی ایرانیان به دست آمده است که تمامی آن‌ها به سبب جرائم سایبری بود.

با وجود تحریم چگونه تتر بخریم؟

اگر فردی بخواهد با وجود تحریم‌های که علیه ایرانیان وجود دارد، ارز تتر را خریداری کند باید به نکات مهمی توجه کند. برای این کار افراد باید در ابتدا ارز خریداری شده را به کیف پول دیجیتال خود که امنیت مناسبی دارد منتقل کرده و پس از آن با انتقال به یک صرافی خارجی مانع از انسداد حساب کاربری را ارز خود شوند. اگر فردی بخواهد ارز خریداری شده را به صورت مستقیم به صرافی‌های خارجی منتقل کند، باعث انسداد خرید شده و ضرر مالی را متحمل می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج