۱۲۵۰۴۲۶
۲۲۶۳
۲۲۶۳
پ

۴ راه از بهترین راهکار‌ها برای کاهش خطر حمله قلبی

حذف غذا‌های فوق فرآوری شده، قند‌های افزوده شده، کالری اضافی و گوشت‌های فرآوری شده در عین حال افزودن بیشتر غذا‌های گیاهی کامل به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت قلب‌تان معجزه آسا باشد.

فرارو: یکی از قدرتمندترین کار‌هایی که می‌توانید برای داشتن زندگی طولانی و سالم انجام دهید این است که به خوبی از قلب خود مراقبت کنید. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر‌های مربوط به قلب و عروق ناشی از حملات قلبی و سکته مغزی است.

۴ راه از بهترین راهکار‌ها برای کاهش خطر حمله قلبی

به نقل از بِست لایف، علاوه بر این، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در آمریکا است و از هر پنج مرگ یک مورد به این بیماری نسبت داده می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید با چند ترفند ساده در سبک زندگی خطر حمله قلبی خود را به شدت کاهش دهید.

در ادامه به چهار استراتژی اشاره می‌شود که به قوی نگهداشتن قلب شما کمک می‌کنند:

۱-به طور منظم تمرین کنید

هیچ چیز مانند ورزش منظم برای تقویت سلامت قلب و کاهش خطر حمله قلبی وجود ندارد. طبق نتیجه مطالعه‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ میلادی که در نشریه Frontiers in Cardiovascular Medicine منتشر شده صرفنظر از نوع ورزش فعالیت بدنی می‌تواند ضربان قلب را در حالت استراحت را کاهش دهد باعث کاش فشار خون شود تجمع پلاک شریانی را کاهش دهد و ماهیچه قلب‌تان را تقویت کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند بزرگسالان سالم دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته (یا ترکیبی از این دو) را انجام دهند. در حالی که این مقدار ورزش ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد می‌توانید آن را در پنج جلسه ۳۰ دقیقه‌ای در هفته پخش کنید.

فعالیت‌های با شدت متوسط مانند دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا یوگا به طور مداوم نشان داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله حمله قلبی را کاهش می‌دهند.

۲-رژیم غذایی سالمی داشته باشید

حذف غذا‌های فوق فرآوری شده، قند‌های افزوده شده، کالری اضافی و گوشت‌های فرآوری شده در عین حال افزودن بیشتر غذا‌های گیاهی کامل به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت قلب‌تان معجزه آسا باشد. نتایج مطالعه‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ میلادی که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق (JACC) منتشر شد نشان داد که رژیم‌های غذایی سرشار از غذا‌های کامل مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و حبوبات و گوشت‌های فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین، غلات تصفیه شده و سدیم کم هستند برای سلامت قلب و پیشگیری از حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی مفید می‌باشند.

پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل افزودن بیشتر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی به رژیم غذایی شما باشد می‌تواند سلامت قلب را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. هم چنین مهم است که غذا‌های مرتبط با افزایش خطر بیماری قلبی را حذف کنید مانند نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و گوشت‌های فرآوری شده.

۳-از استعمال دخانیات خودداری ورزید

می‌دانید که سیگار برای سلامتی شما وحشتناک است، اما به طور خاص برای سیستم قلبی و عروقی‌تان ضرر دارد. مصرف دخانیات مهم‌ترین علت قابل پیشگیری بیماری، ناتوانی و مرگ در ایالات متحده از جمله تعداد زیادی از حملات قلبی در سال است. حتی اگر مسن هستید و دخانیات استعمال می‌کنید اگر سیگار را ترک کنید هنوز برای سلامت قلب‌تان مفید است.

۴-فشار خون و کلسترول خود را مورد بررسی قرار دهید

به جای این که منتظر بمانید تا علائم بیماری قلبی خود را نشان داده یا حمله قلبی صورت گیرد فشار خون و کلسترول خود را به طور منظم مورد بررسی قرار دهید. پایش منظم فشار خون و کلسترول می‌تواند به شناسایی عوامل خطر مهم برای ایجاد بیماری قلبی کمک کند و در صورت لزوم درمان هر یک از این شرایط می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی کمک نماید.

کلینیک مایو گزارش می‌دهد که بزرگسالان سالم بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال با فشار خون مطلوب و بدون عوامل خطر برای بیماری قلبی باید هر دو تا پنج سال یک بار فشار خون خود را مورد بررسی قرار دهند. افراد ۴۰ساله و بالاتر یا کسانی که در معرض خطر بالای فشار خون هستند باید سالانه مورد آزمایش قرار گیرند و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون باید بیش‌تر مورد آزمایش قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج