۱۲۵۰۴۵۰
۱۳۳۵
۱۳۳۵
پ

آیا با این حکم، حمید صفت کمرنگ می‌شود؟

حکم حمید صفت مبنی بر پرداخت دیه در مرحله اجرا قرار گرفت.

رکنا: بیست و چهارم مرداد ماه سال ۹۶ مرد ۶۶ ساله به نام هوشنگ به بیمارستان منتقل شد و سه روز بعد جان سپرد. حمید صفت ،خواننده رپ که پدرخوانده اش را به بیمارستان منتقل کرده بود به اتهام قتل عمدی بازداشت شد اما ادعا کرد در دعوا با ناپدری اش ضربه ای به سر او نزده است.

وی در تشریح جزییات درگیری گفت: آن روز با ناپدری ام درگیر شدم و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم .همان موقع همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه مان آمدند و دعوا تمام شد. من همراه مادرم خانه را ترک کردیم و یک ساعت بعد وقتی به خانه برگشتیم با ناپدری ام روبه رو شدیم که بیهوش بود. ما او را به بیمارستان رساندیم اما او جان سپرد.

کارشناسان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند.

اما رپر معروف منکر قتل عمدی شد و گفت: من ضربه ای به سر هوشنگ نزدم و اصلاً قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد. احتمال می‌دهم سر هوشنگ حین کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل برخورد کرده باشد، چون هوشنگ تقلا می‌کرد که مادرم را کنار بزند و با من درگیر شود.

با اعتراض اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی پرونده چندین بار به کمیسیون‌ پزشکی قانونی فرستاده شد. وقتی کارشناسان اعلام کردند اقدام حمیدصفت درصدی از علت مرگ ناپدری اش است و عامل اصلی مرگ نبوده وی با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران ،دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت ۱۱نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

متهم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: اتهام قتل را قبول ندارم .گفته شده من با دست ضرباتی به هوشنگ زده ام .اما ضرباتی که به او وارد کردم ضربه ای کشنده نبود. من فقط او را هل دادم .وقتی مرا بازداشت کردند و به دادسرا بردند ، مادرم به آنجا احضار شد. چون نمیخواستم مادرم به دادسرا بیاید به دروغ گفتم ضربه‌هایی به مقتول زدم اما ضربه ها سنگین نبود که منجر به مرگ شود .

وقتی حمید صفت به عنوان آخرین دفاع در جایگاه ایستاد ،طلب بخشش کرد و گفت :هوشنگ جای پدرم بود و من هرگز فکر نمی کردم مشاجره میان ما باعث مرگ او شود . من از از اولیای دم طلب بخشش و از دادگاه طلب کمک دارم .

در پایان جلسه قضات دادگاه پس از مشورت و با توجه به مدرک های موجود در پرونده حمیدصفت را مستحق مرگ دانسته و وی را به قصاص محکوم کردند.اما این حکم با طرح ایراداتی در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور تایید نشد.

به این ترتیب او بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این بار به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد.

حکم صادر شده به تائید دیوانعالی کشور رسید و حمید صفت محکوم به پرداخت دیه شد که این حکم در حال حاضر با ارجاع به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران در مرحله اجرا قرار گرفته است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج