۱۲۵۱۶۰۹
۱۵۵۲
۱۵۵۲
پ

باورنکردنی؛ اولین دستگاه ساخت سونی را ببینید

​شرکت سونی یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولیدکننده لوازم الکترونیکی در جهان است. شاید جالب باشد بدانید که اولین دستگاه ساخت سونی چه بوده است!

همه ما کم و بیش با کمپانی صاحب نام سونی آشنا هستیم. این شرکت معروف واقع در کشور ژاپن است و زمینه‌های فعالیت آن علاوه بر تولید لوازم الکترونیکی شامل فیلم، موسیقی، خدمات مالی و سرمایه‌گذاری هم می‌شود. موسسان این کمپانی ژاپنی ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو بودند.

اولین دستگاه ساخت سونی چه بوده؟

باورنکردنی؛ اولین دستگاه ساخت سونی را ببینید

شغل ایبوکا در اثنای جنگ جهانی دوم تولید دستگاه‌های الکترونیکی بود و موریتا نیز دروس علوم کاربردی را تدریس می‌کرد. موریتا و ایبوکا زمانی با یکدیگر آشنا شدند که قصد داشتند برای ارتش ژاپن موشک‌های گرمایشی تولید کنند. خوشبختانه همکاری‌های این دو محقق و دانشمند نتیجه داد و مفید فایده واقع شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نخستین محصولی که این دو نفر تولید کردند یک پلوپز برقی بود و طی سالیان بعد از همکاری موفق به ساخت و طراحی رادیوهای ترانزیستوری شدند. متاسفانه پلوپز برقی ایبوکا و موریتا فروش خوبی را تجربه نکرد، ولی فتح بابی شد برای پیشرفت‌های بعدی این شرکت.

باورنکردنی؛ اولین دستگاه ساخت سونی را ببینید

از دیگر فعالیت‌های شرکت سونی در اواسط قرن بیستم می‌توان به تولید نخستین دستگاه ضبط صوت ژاپنی اشاره کرد. متاسفانه این محصول نیز مورد استقبال قرار نگرفت، ولی تأثیر خود را گذاشت. کمپانی مشهور سونی را امروزه با پلی استیشن‌های جذابی که برای گیمرها تولید می‌کند می‌شناسیم، ولی باید دانست که روزگاری سونی هم اختراع‌های جالبی مثل پلوپز برقی داشته است!

حوالی سال ۱۹۴۶ بود که همزمان با تأسیس این شرکت، موسسان آن اولین محصول الکترونیکی خود را راهی بازار کردند. نزدیک به هشت دهه است که از قدمت این پلوپز می‌گذرد و هم اکنون رشد و پیشرفت زیادی برای سونی حاصل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج