جاباما
۱۲۵۱۹۴۴
۸۸۳
۸۸۳
پ

اگر بخشی از وام بلوکه شد، چه کنیم؟

به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.

همشهری آنلاین: به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.

اگر بخشی از وام بلوکه شد، چه کنیم؟

 با وجود اینکه بانک مرکزی مجددا بر ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از وام در شبکه بانکی تاکید کرده است، برخی بانک‌ها این کار را انجام داده‌ و می دهند که به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین بخشنامه بانک مرکزی، بلوکه کردن بخشی از وام ممنوع است. البته پیش از این نیز، این موضوع در شبکه بانکی ممنوع بوده است.

علیرغم این ممنوعیت، مشاهدات میدانی از برخی بانک‌ها و گزارش وام گیرندگان حاکی از آن است که برخی بانک‌ها همچنان با عناوین دیگر چون "ضمانت ریالی" بخشی از وام یا سپرده متقاضیان را بلوکه می‌کنند و پیش از این هم مبلغی از وام متقاضیان نزد بانک بلوکه شده است.

در این بین برای مشتریانی که قبلا وام گرفته و بخشی از مبلغ وام شان نزد بانک بلوکه مانده، سوال ایجاد شده که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی می توانند مبلغ بلوکه شده را از بانک مربوطه پس بگیرند یا خیر؟

در واکنش به این موضوع، بانک مرکزی اعلام کرد که اگر بانکی اعطای تسهیلات به فرد را مشروط به بلوکه کردن بخشی از مبلغ تسهیلات کند، از سال‌های گذشته ممنوع بوده و همچنان هم ممنوع است.

بدین معنا که این بخشنامه مربوط به زمان فعلی نیست و پیش از این هم قابلیت اجرا داشته و این اقدام ممنوع بوده است.

همچنین طبق توضیحات علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، مواردی که در سال‌های قبل بوده و برخی بانک‌ها بخشی از مبلغ وام پرداختی را مسدود کرده‌اند، نیز مشمول ممنوعیت است و مشتریان در این زمینه می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات بانک مراجعه و مبلغ بلوکه شده را دریافت کنند، زیرا این موضوع در شبکه بانکی ممنوع است.

قیطاسی تاکید کرد که اگر این مبلغ بلوکه شده از وام پس داده نشود و بخشی از مبلغ وام مسدود شده باشد، حتما با بانک مربوطه برخورد می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج