۱۲۵۲۱۸۳
۱۶ نظر
۱۵۱۱۷
۱۶ نظر
۱۵۱۱۷
پ

قیمت نجومی انواع فیلترشکن در بازار ایران

روزنامه تجارت از رونق بازار فیلترشکن‌ها و قیمت نجومی آن در ایران خبر داده است.

روزنامه تجارت از رونق بازار فیلترشکن‌ها و قیمت نجومی آن در ایران خبر داده است.

قیمت نجومی انواع فیلترشکن در بازار ایران

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده:

* تا همین یک ماه پیش اغلب معاملات پاساژهای خریدوفروش موبایل، مربوط به فروش و تعمیرات آن و گاهی نصب نرم‌افزارهای کاربردی بود. حالا خرید و فروش فیلترشکن (vpn) یک سر معاملات روزانه این پاساژ‌ها را شکل می‌دهد. بازاری پررونق برای وی‌پی‌ان‌ فروش‌ها در مقابلِ کسادی بازار کسب‌وکارهای آنلاین.

 * حدود یک ماه از قطعی اینترنت و فیلترینگ می‌گذرد. حالا دیگر فرستادن یک پیام در در شبکه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ و ایسنتاگرام کاری است طاقت فرسا. باید هفت خوان را گذراند تا بتوان یک فیلم چند ثانیه‌ای را در اینستاگرام مشاهده کرد. شرایطی که دکان هزاران شغل آنلاین را بست و برخی دیگر را نیز در آستانه تعطیلی قرار داده است.

* این روزها صفحه بسیاری از گوشی‌ها حاوی چند فیلترشکن است؛ چه صاحب کسب و کار باشد چه کاربری که فقط بخواهد ارتباطات معمولی و روزمره‌اش را با اطرافیانش داشته باشد. اما فیلترشکن‌ها هم یکی پس از دیگری غیرفعال می‌شود. البته مانند بسیاری از موارد ممنوعه دیگر، بازار آن به موازات فیلترینگ شکل گرفته است.

* یک فروشنده فیلترشکن می‌گوید: «مشتری‌ زیاد دارم اما نمی‌توانم به همه اعتماد کنم. ممکن است مامور باشد. دردسر می‌شود.» نمی‌توان بیشتر از این با او وارد جزئیات شد چرا که سوالات بیشتر را پای مامور بودنتان می‌گذارد. شاید برخی به یاد چند دهه قبل بیفتند که برای پیدا کردن یک نوار کاست یا ویدئو راهی بازار ممنوعه‌اش می‌شدند و آن را لای کاغذ و پارچه با ترس و لرز به خانه می‌بردند.

* او می‌گوید: «برای گوشی‌ها ایفون فیلترشکن سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله به ترتیب ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان می‌فروشم. اکانت ۶ ماهه و یک ساله دو کاربره است. دو کاربر می‌توانند به آن وصل شوند.» امروز هم عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره فروش فیلترشکن گفت: فروش آن غیرمجاز است و متاسفانه هنوز جرم‌انگاری نشده است. در تلاشیم که جرم‌انگاری شود.»

* راسته خیابان جمهوری در تهران را که بروید، به پاساژهای معروف معاملات موبایل می‌رسید. پاساژ هشت طبقه‌ معروف را که بگردید، فروشندگانی هستند که فیلترشکن می‌فروشند. آنها که نمی‌فروشند هم آدرس دوستانشان را می‌دهند و می‌گویند: «برو آنجا کارت راه بیفتد.» غافل از اینکه همین نسخه‌های فروشی را هم ممکن است پس از چند روز سرور آن را بزنند و قطع شود. به عبارتی کار خریدار موقت راه می‌افتد و دوباره سر از همین بازار درمی‌آورد.

* یکی از فروشندگان می‌گوید: «بستگی دارد چه سیم کارتی داشته باشید. همراه اول وصل نمی‌شود. اگر سیم کارتت ایرانسل باشد، فیلترشکن سه ماهه، ۵۰۰ هزار تومان و یک ساله، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نصب می‌کنم.»

* آن یکی می‌گوید: «فیلترشکن برای خط ایرانسل ۵۰۰ هزار ولی برای همراه اول ۲۵۰ هزار تومان نصب می‌کنم.» قیمت‌ها ثابت نیست و هر فروشنده نرخ خودش را می‌دهد.

* پیدا کردن فیلترشکن برای گوشی‌های با سیستم عامل ios کمی سخت‌تر است. حتی فروشنده‌ای که به صورت اختصاصی وی پی ان می‌فروخت می‌گوید: «سخت وصل می‌شود. فروش وی پی ان ایفون را کنار گذاشته‌ام، فقط برای اندروید نصب می‌کنم و می‌فروشم.»

* یک طبقه بالاتر در پاساژ اما فروشنده‌ای پیدا می‌شود که برای گوشی‌‌های ایفون، تضمینی فیلترشکن می‌فروشد: «فیلترشکن یه ماهه، ۱۵۰ هزار تومان، یک ساله ۳۵۰ هزار تومان می‌فروشم. قیمت‌ها برای سیستم عامل اندروید و ios یکی است. تضمینی است و در سیستم هم ثبت می‌کنم. اگر مشکلی پیش آمد مراجعه کنید. یا پول را پس می‌دهیم یا فیلترشکن دیگری برایتان نصب می‌کنیم. روزانه ده‌ها مشتری داریم، راضی هستند.»

* پاساژ دیگری در جمهوری به معاملات موبایل اختصاص دارد. آنجا خرید و فروش وی پی ان کمتر صورت می‌گیرد. اما باز هم هستند کسانی که از قافله فیلترشکن فروش‌ها جا نمانده‌اند. اینجا vpnها با حساب کاربری خرید و فروش می‌شود. یکی از فروشندگان می‌گوید: «نصب یک فیلترشکن با حساب یک ماهه ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد. بعد از یک ماه تمدید می‌شود. اگر حساب را تمدید نکنید قطع می‌شود. ضمن اینکه برای همه خطوط کار می‌کند. حتی بعد از ساعت چهار که برای برخی اینترنت و فیلترشکن‌ها قطع یا کند می‌شود. نگران نباشید، تا دلتان بخواهد مشتری دارم و از این فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند.»

* کمی آن طرف‌تر و در پاساژ دیگری در همان راسته خیابان نیز فیلترشکن خریدوفروش می‌شود. قیمت‌ها همین حدود است. برخی می‌گویند ضمانت دارند و برخی می‌گویند ضمانتی نیست. یکی از فروشندگان می‌گوید هیچ ضمانتی نیست. شاید همین الان با سرعت خوب کار کند، شاید یک ساعت دیگر دسترسی به همه این فیلترشکن‌ها قطع شود.

* حالا امروز وزیر ارتباطات گفته در تلاش‌اند تا فروش فیلترشکن را هم جرم‌انگاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد زلکی

      خوش به حال پسر حزعلی....

    • شهروند

      باز هم راه دور زدن برای پولدارهاست ، از قدیم گفتن پول مرده را زنده می‌کند. پولدارها هنوز هم اینستاگرام و واتساپ و......... را دارند، ولی بیچاره فقیرها. //

    • ناشناس

      خوبه دیگه پسر انسیه کارش گرفته

    • ناشناس

      یوتیوب برای آپارات و تاینی موویز برای شبکه نمایش خانگی و خودروی خارجی برای پراید و ساینا فدا شدن
      ایندفعه حضرات فکر کردن چرا کار اساسی نکنیم؟ کلا اینترنت فیلتر. نون میفته سمت وی پی ان.
      شرف کیلو چنده؟ رذالت مگه مرز و اندازه داره؟ بگرد ببین از کجا میشه پول درآورد.

    • بچه مدرسه ایی

      یهویی از اون دنیا برای خانم خزعلی خبر اومد پسرت رو بفرست انور اب..کارافرین شو ...وی پی ان بساز که ۲۴ ساعت وصله ..نون توشه..نتیجه چن میلیاردر دیگه میره رو ثروت شون..

    • ناشناس

      اینترنت آزاد مثل انرژی هسته ای حق مسلم ماست

    • ناشناس

      میگم. ها. نون بعضی ها!! تو روغن رفته!! بعضی از اقازاده ها که تو فیلتر شکن فعالیت دارن!!!

    • ناشناس

      واقعا مردم سواستفاده گري هستيد همين !
      اين مسئولين خيلي بهتون ميان

    • reza

      چه وضعشه دارید مستقیم به مردم میگید شما هیچ حقی ندارید...میگید واسه امنیت ما همه چیزو فیلتر کردید...خب اینجوری که همه اونایی هم با شما موافق بودند دارید عصبانی میکنید با این فیلترینگ شدیدی که راه انداختین... الان دیگه دنیای مجازی به جون مردم وصله شما دارید این حق رو ازمون میگیرید...خب اگه به فکر امنیت مردم هستید و دوست دارید اعتراضات تموم بشه باید کاری کنید که مردم راضی باشن نه اون یه ذره سرگرمی یا کاسبی مجازی هم که داشتن رو بگیرید

    • ناشناس

      ما هم بلدیم فیلترها رو دور بزنیم

    • ناشناس

      برای رضایت نسبی ملت میخواستید خانم خزعلی را یک هفته مرخصی بدید بره پیش پسرش که ملت بگویند قانون برای همه یکیست پسرش فیلتر شکن ها را خوب میفروشه بازارش داغه کاش کمی به دل مردم میرسیدید به خاطر کشور و به خاطر دینی که هر روز داره در نطر مردم کم رنگتر میشود

    • ناشناس

      پسر انسیه کارش گرفته داره پول پارو میکنه

    • ناشناس

      دولت کاری نمیکنه که ضرر کنه
      اقا زاده ها
      دارن vpn میفروشن.
      پول پارو میکنن

    • مژگان

      من هیچوقت فیلتر شکن نخریدم . بهترین ها را می شد مجانی دانلود کرد . الان هم الکی پول تون را هدر ندید ، فعلا هیچ فیلتر شکنی کار نمی کنه و اگر هم موقتی کار کنه یکی دو روزه از کار می افته . بزک نمیر بهار می یاد و ایلان ماسک که گفته هزیته تامین اینترنت به اوکراین را هم دیگه نمی تونه متحمل بشه براتون اینترنت ماهواره ایی می یاره . :)

    • بازنسشته

      اینترنت آزاد حق مسلم ماست این چه ظلمی هستش چرا باعث بیکاری چند میلیون آدم شدید با قطع کردن واستاپ واینستاگرام ملت رو از خودتون ناراضی تر کردید وحشمگین تر فقط همین

    • ررضآ

      برای اینکه با پسرمووعروسم گه حدود یک ماه ندیدمش مجبور شدم پانصد هزار بدم فیلتر شکن نصب کنم اینهٔا فیلتر میکنند وزالو زاده ها فیلتر شکن می فروشند رانت از این بهتر چیه‍

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج