۱۲۵۲۴۷۵
۵۴۱
۵۴۱
پ

واکنش به شایعه فرار برخی زندانیان اوین

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تجمعات مسالمت‌آمیز حق قانونی مردم است.

انتخاب: معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تجمعات مسالمت‌آمیز حق قانونی مردم است.

 کاظم غریب‌آبادی در خصوص ماجرای آتش سوزی زندان اوین و بازدیدش از این زندان، اظهار داشت: مرکز رسانه قوه قضائیه درباره این حادثه از همان ساعات اولیه، اطلاع رسانی به موقع و صحیحی را برای آگاه‌سازی افکار عمومی انجام داد و در این شرایط اگر اطلاع رسانی درستی صورت نگیرد، جای آن را اخبار جعلی و انحرافی با اهداف سیاسی می‌گیرد.

واکنش به شایعه فرار برخی زندانیان اوین

وی از دستگاه‌های رسمی خواست تا اطلاع رسانی صحیح و به موقع به افکار عمومی را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند در غیر اینصورت رسانه‌های معاند جایگزین آنها خواهند شد.

غریب آبادی با بیان اینکه هر آنچه که مردم و افکار عمومی در خصوص حادثه زندان اوین از رسانه‌های داخلی و رسمی دریافت کردند عین واقعیت بوده، افزود: شنبه شب در بند هفت زندان اوین آتش سوزی رخ داد که مخصوص نگهداری زندانیان مرتبط با جرایم خشن و سرقت است اما رسانه‌های معاند سعی کردند حادثه را طور دیگری جلوه دهند در حالیکه طبق بررسی‌ها، این حادثه و آشوب از قبل طراحی شده بود و بند مذکور و کارگاه خیاطی واقع در آن را با اهداف مشخص و متعددی که داشتند، آتش زدند.

اولویت سازمان زندان‌ها حفظ سلامت و نجات زندانیان است

وی افزود: نیروهای حفاظت از زندان با این آشوب مقابله کردند و در نهایت، هیچ زندانی نتوانست از این زندان فرار کند. از آنجا که اولویت سازمان زندان‌ها حفظ سلامت و نجات زندانیان است، به سرعت بند، تخلیه شد و زندانیان در سالن ورزشگاه مستقر شدند. متاسفانه چهار نفر در اثر استنشاق دود و جراحات ناشی از آتش سوزی جان باختند و چهار نفر دیگر نیز در اثر جراحات ناشی از آتش سوزی در بیمارستان فوت شدند. بیش از ۷۰ نفر از این زندانیان نیز نجات یافتند. چنانچه واکنش سریع و مسئولیت‌پذیری مقامات زندان نبود، آمار فوتی‌ها بسیار بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد: کمتر از ۲ الی ۳ ساعت آشوب و آتش سوزی مهار شد. نظام زندانبانی ما حتی از زندانیانی که در این آشوب دست داشتند، غافل نماند و تسهیلات درمانی را در اختیار تمامی مصدومان قرار داد. البته برابر با وفق قوانین به جرائم کسانی که در این شورش دست داشتند، رسیدگی خواهد شد. نکته مهم این ماجرا این است که در کمتر از چند دقیقه، موتور تبلیغاتی رسانه‌های معاند و خارجی به راه افتاد و این حاکی از یک سناریوی از پیش تعیین شده است. تردیدی نیست که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران هر روز دنبال ایجاد یک بحران و آشوب در نقطه‌ای از کشورمان هستند؛ یک روز در دانشگاه، یک روز در مدرسه، یک روز در محیط اجتماعی و یک روز در زندان‌ها.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان ما ماشین تبلیغات و توطئه خود را علیه نظام ما آماده و روشن نگه می‌دارند، گفت: آنها ۲۴ ساعته در برنامه‌ریزی‌ها و تبلیغات خود از ابزارهای رسانه‌ای علیه نظام و مردم ما استفاده می‌کنند؛ گاهی اوقات هم بهانه‌ای در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بر موج تبلیغات رسانه‌ای سوار می‌شوند. درخصوص زندان اوین هم آنها کاملا آماده بودند، ولی با اطلاع رسانی صحیح از سوی مقامات ذی‌ربط و رسانه‌ها نتوانستند به اهداف خود برسند. آنها به دنبال کشته‌سازی و بحران مصنوعی بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج