۱۲۵۳۷۵۷
۴۲۸
۴۲۸
پ

نان دستفروش‌های تئاتر شهر در خطر آجر شدن

براساس گفته سخنگوی شورای شهر تهران قرار است از شنبه هفته آینده(۷ آبان) دستفروش‌های اطراف تئاتر شهر جمع آوری شوند.

همشهری آنلاین: براساس گفته سخنگوی شورای شهر تهران قرار است از شنبه هفته آینده(۷ آبان) دستفروش‌های اطراف تئاتر شهر جمع آوری شوند.

نان دستفروش‌های تئاتر شهر در خطر آجر شدن

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر اعلام کرده است که از شنبه آینده دستفروشان دور تئاتر شهر امکان بساط دستفروشی ندارند: «این هفته به دستفروش‌های دور بوستان دانشجو اعلام شده است که کارهای خود را جمع کنند و از شنبه آینده امکان بساط دستفروشی نخواهد بود.»

براساس گفته نادعلی «طبق قانون، جمع کردن دستفروشان مربوط به شهرداری است و شهرداری باید با خاطیان برخورد کند. این قانون برای همه یکسان است.»

او جمع‌آوری دستفروشان را یکی از اقدامات مهم و اساسی در رفع آسیب‌های اجتماعی می‌داند: «ما می‌خواهیم فضای تئاتر شهر از آسیب‌های اجتماعی جدا شود، به همین دلیل برروی این کار تاکید داریم. جمع‌آوری و ساماندهی دستفروش‌ها یکی از اقدامات اولیه این هدف است. به عبارت دیگر آنها امکان بساط کردن و دستفروشی ندارند، چرا که قرار است شرایط بهسازی شود. ما برای آنها هم تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم. عزیزان باید در جاهایی که برایشان تعیین شده بساط کنند و تغییر جا بدهند.»

به گفته سخنگوی شورای شهر توافق صورت گرفته برای ساماندهی دستفروشان به مرحله اجرا رسیده است. اگر هم در اجرای این موضوع کندی صورت گرفته به خاطر شرایط روز جامعه بوده است. اما قدم بعدی پاکسازی فضای پارک است: «ساماندهی دستفروشان دور مجموعه به حل آسیب‌های تئاتر شهر کمک می‌کند، چرا که بخشی از آسیب‌ها ممکن است، از همین جا نشات بگیرد. اما بحث دیگر فضای خود پارک است. در خود پارک آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد. قرار است نیروی انتظامی و شهرداری منطقه ۱۱ به ساماندهی این موضوع کمک ‌کنند تا شرایط پارک بهبود پیدا ‌کند. حداقل خاصیت این موضوع این است که آسیب‌های پارک به مجموعه تئاتر شهر انتقال پیدا نمی‌کند و ما عملا فضای آرامی خواهیم داشت.»

به گفته نادعلی این شرایط باید استمرار پیدا کند: «ممکن است برای تکمیل آن یک سری اتفاقات سخت‌افزاری لازم باشد که طراحی و برنامه‌ریزی آن توسط سازمان زیباسازی در حال انجام است.»

او با اشاره به اینکه حریم با حصار متفاوت است اعلام می‌کند: «دیوار به ذات خوب یا بد نیست. بستگی دارد که کجا استفاده شود. ما خیلی موافق با جداسازی حریم تئاتر شهر با اطرافش نیستیم قاعدتا باید کاری کنیم تا شرایط برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در محیط اطراف تئاتر شهر به بهترین شکل و در امنیت فراهم شود.»

او حریم تئاتر شهر را منوط به توافق همه گروه‌ها می‌داند: «ساختمان تئاتر شهر مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما از نظر ضوابط مربوط به میراث فرهنگی است. این مجموعه در بوستان دانشجو است و اگر قرار است ساخت و سازی انجام بشود قطعا براساس قواعد به شهرداری است. اینجاست که این نهادها باید باهم توافق کنند. ما در هر دوره شورا با دوستان جلساتی داشتیم و خوشبختانه تفاهم‌های خوبی داشتیم. در دوره جدید هم توافق‌های خوبی وجود دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج