جاباما
۱۲۵۴۱۴۴
۱۴۶۶
۱۴۶۶
پ

عملیات جدی روسیه برای رقابت با ایلان ماسک

روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر چند ماهواره ارتباطی را به مدار زمین فرستاد تا بتواند در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.

ایسنا نوشت: روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر چند ماهواره ارتباطی را به مدار زمین فرستاد تا بتواند در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای اختصاصی خود را راه‌اندازی کند.

روسیه در پنجمین عملیات پرتاب فضایی خود طی دو هفته اخیر در ساعت ۲۲:۵۷ دقیقه روز شنبه به وقت مسکو از مقر فضایی وستوچنی در شرق روسیه با یک موشک سایوز سه ماهواره برای خوشه ارتباطی Gonets-M و یک فضاپیمای نمایشی Skif-D را به فضا فرستاد.

عزم جدی روسیه برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای

سازمان فضایی روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد هر چهار ماهواره با موفقیت در مدار تعیین شده قرار گرفتند. وزن هر یک از ماهواره‌های خوشه Gonets-M شامل Gonets-M۳۳، Gonets-M۳۴ و Gonets-M۳۵ به ۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

این ماهواره‌ها در ارتقاع ۱۵۰۰ کیلومتری مدار زمین به خوشه Gonets-M خواهند پیوست. روسیه این ماهواره‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده تا داده‌ها را به زمین منتقل کرده و برای مشترکان ثابت و همراه در هر نقطه‌ای از سیاره زمین سرویس‌های ارتباطات ماهواره را ارائه دهند. این اقدام روسیه گام بزرگی برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره ای اختصاصی این کشور محسوب می‌شود.

فضاپیمای نمایشی Skif-D نیز به ارتفاع بالاتری پرتاب شد. این ماهواره به گونه‌ای طراحی شده تا در مدار نزدیک قطب زمین و در ارتفاع ۸۰۷۰ کیلومتری بالای زمین بچرخد. این ماهواره از ابزار نمایش و مدل اولیه از نخستین ماهواره روسی برای دسترسی به پهنای باند اینترنت در مناطق دور افتاده نظیر مناطق قطبی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود خوشه Skif طی آینده نزدیک به ۱۲ ماهواره مجهز شود که هر ماهواره می‌تواند ۱۰۰ گیگابایت داده را به ازای هر ثانیه منتقل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج